החלפת שתלים בחזה לפני ואחרי (כולל תמונות)

החלפה, תיקון קופסית ישנה והרמה , מבט מימין

ניתוח להגדלת חזה נמנה עם הניתוחים הפלסטיים הנפוצים בעולם – עם יותר מ-350 אלף בשנה רק בארצות הברית. לכן, יש המון מידע ברשת על ההליך – חלקו מבוסס יותר וחלקו מוטעה ומטעה. בהיבט של החלפת השתלים, רבים מאמינים כי כלל הנשים צריכות לבצע ניתוח נוסף בחלוף עשור או שני עשורים. כדי לעשות סדר ולהבין מתי בדיוק נדרש ההליך הזה, ריכזנו בשבילכן את כל המידע שחשוב להכיר: 

כל כמה זמן לבדוק שתלים בחזה? 

הניתוח הראשון להגדלת חזה בוצע עוד בשנת 1865 ובשנות ה-60 נכנסו לשימוש שתלי הסיליקון המוכרים. מאז, הטכנולוגיה ואיכות השתלים משתפרות בכל שנה – ולכן ייתכן מאוד כי נשים שביצעו את הניתוח בעשור האחרון כלל לא יידרשו להחליף את השתלים.  

עם זאת, הדרך הטובה ביותר לדעת האם יש צורך בביצוע ניתוח נוסף להחלפת שתלי הסיליקון היא פשוט להגיע לביקורות שגרתיות אצל הרופא המנתח או אצל מנתח פלסטי מוסמך המנוסה בזיהוי ובאבחון בעיות בשתלים. חלק מהנשים חושבות שאחרי הניתוח, מערכת היחסים עם הרופא מסתיימת – אך למעשה הביקורות מהוות מרכיב חיוני ביותר בשמירה על הבריאות והאסתטיקה של אזור החזה. 

לכן, ההמלצה היא להקפיד על ביקורות שגרתיות בכל שלוש שנים אחרי הניתוח. הביקורות האלו מצטרפות כמובן לאלו שמבוצעות בתקופה המיידית שלאחר הגדלת החזה, במועדים שייקבעו על ידי הרופא המטפל. 

למה צריך להחליף שתלים? 

ישנן כמה סיבות אפשריות להחלפת שתלים בחזה. הסיבה המרכזית היא דליפות או קרעים, תופעה שנפוצה יותר בשתלים ישנים שבוצעו לפני כמה עשורים. דליפה היא לא מצב מסוכן מבחינה רפואית, אך היא מצריכה התערבות כירורגית כדי לשפר את האסתטיקה של אזור החזה. 

סיבות אפשריות נוספות לניתוח חוזר כוללות בין הייתר היווצרות רקמות קשות מסביב לשתל. רקמה כזאת נקראת "קופסית" והיא יכולה במקרים מסוימים להופיע סביב אזור השתל. ניתן להחליף את השתלים גם במקרה של צניחת שד או רצון בהגדלה או הקטנה של השדיים. 

תוצאות החלפת שתלים 

נשים שביצעו את הניתוח להגדלת החזה לפני זמן רב, ייהנו לאחר ההחלפה משתלים אמינים ואיכותיים יותר – אשר ייתכן מאוד כי יחזיקו מעמד לכל החיים ללא צורך בהחלפה נוספת. השתלים האלו גם בטוחים יותר לשימוש וכמעט ואינם נוטים לדליפות או לקרעים. 

את הניתוח ניתן לשלב גם עם הליך כירורגי נוסף ופשוט יחסית להרמת החזה, אשר יקנה לכל האזור מראה צעיר יותר – גם בגיל מתקדם. 

החלפת שתלים לפני ואחרי

החלפה, תיקון קופסית ישנה והרמה , מבט מימין החלפה, תיקון קופסית ישנה והרמה , מבט משמאל החלפה, תיקון קופסית ישנה והרמה, מבט ממול