שתלי סיליקון או מי מלח? כך תבחרו את הטיפול המתאים לכן ביותר

שתלים ותמיסת מלח להגדלת חזה

גודל החזה היה מאז ומתמיד גורם שהשפיע רבות על הביטחון וההערכה העצמית של נשים בכל רחבי העולם. כיום, ניתן בהחלט להשפיע על גודל החזה בניתוח פשוט יחסית שאינו כרוך בסיכונים רבים. בין אם מדובר בניתוח אסתטי לשיפור מראה החזה או ניתוח לשחזורו לאחר כריתה בעקבות מחלת הסרטן – להחלטות שמקבלים בהיבט הזה יש ערך רב שילווה אתכן לאורך כל החיים.

לכן, כשבוחרים בטיפול האידאלי בעבורכן, חשוב לקחת בחשבון את כל ההשלכות של בחירה כזאת. כיום רוב הנשים נדרשות לבחור בין שתי טכניקות מובילות – שימוש בשתלי סיליקון או בשתלים הממולאים בתמיסת מי מלח. היכרות מעמיקה יותר עם שתי השיטות האלו בוודאי תסייע לקבל החלטה מושכלת יותר ותבטיח ראש שקט לפני הטיפול.

מהם שתלי סיליקון להגדלת החזה?

אלו שתלים סטנדרטיים אשר ממלאים בג'ל סילקוני ומצפים במעטפת סיליקון חלקה או מחוספסת. השתלים מותאמים בצורה פרטנית לכל אישה, בהתאם למבנה הייחודי של החזה שלה ושאר פלג הגוף העליון. הדעה הרווחת היא שהסיליקון מרגיש כמו החזה האמתי ולכן שתלים אלו נחשבים פופולריים יותר בחוגים מסוימים. על פי הנחיית מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), ניתן לבצע את הטיפול רק בנשים מגיל 22 כטיפול אסתטי – ומגיל 18 לאחר כריתת שד.

מהם שתלי מי מלח להגדלת החזה?

גם לשתלים אלו יש מעטפת סיליקון חיצונית, אך ממלאים אותם בתמיסת מי מלח נוזלית. בניתוח כזה, תחילה מחדירים את מעטפת הסיליקון לגוף ואז ממלאים אותה עד להשגת הגודל הרצוי. לכן, לטכניקה הזאת יש את היתרון שבעיצוב החזה בזמן אמת, בניגוד לשתלי סיליקון שמכינים מבעוד מועד לכן, השיטה הזאת בדרך כלל מאפשרת שליטה טובה יותר בתוצאה הסופית. עם זאת, במצבים מסוימים שתלים אלו עלולים להרגיש פחות טבעיים למגע.

בניגוד לשתלי הסיליקון, ניתן לבצע ניתוחים קוסמטיים עם שתלים הממולאים במי מלח גם בנשים מעל גיל 18 לצרכים קוסמטיים.

מהן הסכנות שבניתוחים כאלו?

ניתוחים להגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון או מי מלח טומנים בחובם סיכונים דומים שעלולים במקרים מסוימים לכלול צלקות באזור החזה, כאבים בחזה בימים שלאחר הניתוח, שינוי במראה הפטמות ובמקרים קיצוניים אפילו זיהום או דליפה.

בהקשר של דליפה אפשרית, שתלים המכילים מי מלח מיד ייספגו בגוף ולא יהוו סכנה לבריאות, אם כי מראה החזה כמובן ישתנה מיד. בנוסף, יידרש ניתוח להסרת מעטפת הסיליקון ששימשה לציפוי השתלים.

במקרה של שתלי סיליקון המצב מעט מורכב יותר. במקרה הזה, ייתכן כי לא תבחינו מיד בדליפה ולעיתים אפילו לא תדעו שהיא קרתה גם בשלבים מאוחרים יותר. זאת מכיוון שהסיליקון שדלף נוטה להישאר כגוש אחד ברקמה הסיבית שנוצרת סביב השתל.

חשוב להדגיש כי לא מדובר במצב מסוכן שעלול להתפתח למחלה או בעיה בריאותית, אך הוא עלול להיות מלווה באי נוחות ובשינויים במראה החזה. במקרה של דליפה, ייתכן כי הרופא המטפל ימליץ על ניתוח נוסף להסרת השתל ולהגדלה מחודשת של החזה.

זה גם המקום להרגיע – שתלי סיליקון נמצאים בשימוש עוד משנות ה-60 של המאה הקודמת והניתוחים מהסוג הזה הם בין הטיפולים הנחקרים ביותר בעולם בעשורים האחרונים. בעוד שלשתלי סיליקון יצא שם בעייתי בתקשורת, ארגון ה-FDA קבע כי הם בטוחים לשימוש ואינם מעלים את הסיכון למחלות אוטואימוניות כפי שהאמינו בעבר.

אז איך לבחור את השתלים המתאימים לכן ביותר?

בחירת השתלים תלויה מאוד במבנה החזה שלכן, במבנה הגוף ובמגוון של גורמים אחרים. מנתחים פלסטיים מכירים את הגורמים האלו ואת היתרונות והחסרונות של שתי השיטות. לכן, בפגישת הייעוץ ימליץ הרופא על סוג השתלים שלדעתו יתאים לכן תוך נימוק הבקשה. בנוסף לכך, במרפאתנו לרפואה אסתטית ברמת גן, תוכלו לבצע הדמיית תלת מימד לניתוח המתוכנן ולחזות בתוצאות הניתוח מבעוד מועד.  הבחירה כמובן נמצאת בידיים שלכן, אך חשוב לבצע אותה אחרי שהתייעצתן בגורם מוסמך והבנתן את הנימוקים בעד ונגד.