טיפול בעור צוואר רפוי – על ניתוח מתיחת צוואר

ניתוח מתיחת צוואר מקומט

ניתוחים אסתטיים הם חלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים בעולם המערבי.

מחקרים מראים כי רוב האנשים שעברו ניתוחים פלסטיים מביעים שביעות רצון גבוהה מהתוצאה הסופית ומדווחים על עלייה בביטחון העצמי לצד שיפור ניכר בתחום החברתי. דבר זה מתקבל על הדעת שהרי לנראות תפקיד מרכזי בקביעת מעמדו החברתי של אדם, ולמעמדו החברתי תפקיד מרכזי בגיבוש הביטחון העצמי שלו. אי לכך, כולם רוצים להראות במיטבם, להיתפש כמושכים ונאים, לקבל מחמאות ולהרגיש שלמים עם הגוף והמראה החיצוני.

הצוואר הוא אחד האזורים שמדגישים את תווי הפנים. הוא מהווה מסגרת לפנים ומשחק כפרמטר משמעותי בהבניית מבנה תוויהם. עור צוואר מתוח ואסתטי מעניק מראה אצילי ומרשים לכל הפנים. עור צוואר רפוי ומקומט מושך תשומת לב ואנשים נוטים להתמקד בו. עם השנים עור הצוואר יכול לקבל מראה רפוי, מתהווים עודפי עור, ועלולה לקרות נפילת שרירים. כיום אין סיבה להשלים עם נתונים כאלה וניתן בקלות לשנות את המציאות. מתיחת צוואר מקצועית תאפשר מתיחת העור בצורה אסתטית, מיקום מחודש של השרירים, הסרת עודפי עור וקבלת צוואר מתוח וסימטרי.

עם התקדמות הטכנולוגיה מתפתחת גם הרפואה האסתטית ונחווה בתחום זה תהליך של התייעלות בשיטות הביצוע של הניתוח. אלה מובילות לעלייה מתמדת בביקוש לניתוחי מתיחת צוואר. כיום הרפואה האסתטית מציעה מגוון טיפולים בתחום.

איך מתחילים?

תהליך של ניתוח מתיחת צוואר מתחיל מהתאמת טיפול שתתבצע בין הרופא למטופלת. מקיימים פגישת ייעוץ עם הרופא המטפל אשר מאבחן את העור, גמישותו ומצבו, וכן את מבנה הצוואר והלסת. פרמטרים אלו יאפשרו למנתח להחליט כיצד לנהוג ואיך לנתח, תוך התאמה למבנה הפנים האישי והייחודי של המטופלת. כל התהליך קורה תוך הקשבה למטופלת ולצרכיה.

כמו שאין אדם אחד הדומה לשני כך גם באשר להידלדלות הצוואר, כל מקרה לגופו עם אופיו ונסיבותיו השונות. ישנן דרגות שונות בהידלדלות צוואר, מהקלה ביותר ועד להידלדלות גבוהה.

דרגה קלה – הדגשה של קצוות שרירי הצוואר על ידי טיפול בהזרקת בוטוקס. פעולה זו מותחת את השרירים וכך מעלימה את המראה הבולט שלהם. כמו כן, ניתן למצק את הצוואר בעזרת מכשירים הפועלים על גלי רדיו. השיטה עובדת על ידי חימום שומן עודף והמסה שלו.

דרגה בינונית – בליטות שומן רבות הנראות כ"סנטר כפול" והידלדלות של העור. במקרים מסוג זה ניתן להתחיל עם טיפול למיצוק והמסת שומן. במידה והטיפול אינו מספיק, ניתן לבצע פעולה ניתוחית שמבוצעת בעזרת חתכים מינימליים ושיטות חדשניות שמסייעות להמעטת צלקות והסתרתן.

דרגה גבוהה – עודפי עור רבים. המוצא היחיד הנו ניתוחי.                             

אחרי שתתבצע אבחנה של דרגת הידלדלות עור הצוואר, הרופא המנתח יתייחס למספר פרמטרים על מנת לתכנן את מהלך ניתוח הרמת הצוואר.

פרמטרים אלו נסובים סביב הכמות והמיקום של השומן העודף בצוואר. למשל: מידת הדומיננטיות הבליטה של הסנטר, דרגת הרפיון והמיתרים של שרירי הצוואר, הימצאות בלוטות רוק צנוחות או מוגדלות, איכות העור באזור הצוואר כמות השומן.

את ההחלטה הסופית לגבי סוג הניתוח או הטיפול להרמת צוואר מקבלים יחד עם הרופא. על מנת שתוכלו להכיר את השיטות הקיימות מצורף עבורכם הסבר קצר. כמובן שבמהלך הייעוץ תוכלו לדון עם הרופא במגוון השיטות ומידת היעילות עבורכם

שאיבת שומן צוואר

אצל חלק מהמטופלים שאיבת שומן מהצוואר יכולה להשיג שיפור משמעותי והמראה המתקבל יכול להשתוות לתוצאותיו של לניתוח.

חשוב להדגיש ששאיבת שומן מתאימה רק למיעוט מהמטופלים. ביצוע שאיבת שומן למטופל שאינו מתאים – לא תשיג את התוצאות הרצויות.

מועמד מתאים לניתוח שאיבת שומן מהצוואר הוא לרוב מטופל/ת מתחת לגיל 40 שלעורו/ה יש אלסטיות טובה של העור, מצבורי שומן במרכז הצוואר הממוקמים בשכבה התת-עורית וללא רפיון של שרירי הצוואר או המצאות מיתרים ומבנה לסת וסנטר גרמי חזק ומוגדר.

ניתוח שאיבת שומן מהצוואר מתבצע דרך שני נקבים קטנים מתחת לסנטר. לעיתים יש צורך בשני נקבים נוספים מתחת לכל תנוך אוזן. ניתן לשלב בתהליך השאיבה מיצוק של העור ע"י אנרגיית לייזר או להעצים את השינוי האסתטי ע"י החדרת שתל סנטר.

מתיחת צוואר זעירה (Mini Neck-Lift)

ניתוח המעניק את השיפור המשמעותי ביותר ביחס למינימום צלקות חיצוניות.

באמצעות חתך מתחת לסנטר ניתן לטפל במצבורי השומן השטחיים והעמוקים שמצויים מתחת לשריר הצוואר. שם מתבצע הידוק של השרירים שבמרכז, נטרול המיתרים, ורפיון של שריר הצוואר.

מתיחת פנים תחתונות וצוואר

הפנים והצוואר הם יחידות אנטומיות הממשיכות אחת את השנייה ולכן מתקבלת תוצאה מיטבית בהרמתם יחד שמייצרת המשכיות אופטימלית. החתכים ממוקמים סביב האוזן ובקו השיער כך שהם מוצנעים היטב. זהו הניתוח היעיל ביותר להצערת הצוואר כיוון שהוא משלב את מתיחת הפנים והצוואר בשיטה המערבת את הרקמות העמוקות (SMAS).

 

מתיחת צוואר עם שתל סנטר

שתל סנטר הוא ניתוח המשולב לרוב בניתוחים אחרים כגון מתיחת צוואר ופנים או ניתוח אף. היתרון בשימוש בשתל סנטר הוא היכולת לשפר משמעותית את קו הלסת ואת האיזון בין חלקי הפנים השונים.

החתך הנדרש הוא אותו חתך בקפל העור מתחת לסנטר, כך שלמעשה לא נדרש חתך נוסף מעבר לחתכים המשמשים בניתוח מתיחת הפנים והצוואר.

 

לאחר שהצגנו בפניכם את השיטות הניתוחיות הקיימות למתיחת צוואר נציג בפניכם אפשרויות נוספות שאינן ניתוחים.

את מידת התאמתכם לשיטות אלו, תוכלו לבדוק בהתייעצות עם הרופא.

מתיחת צוואר ללא ניתוח

מיצוק העור

עיקר תהליך זה הנו מיצוק העור על ידי חימום השכבה האמצעית של העור – הדרמיס. תהליך זה משפיע על שכבת הדרמיס באמצעות גלי על-קול (אולטרה-סאונד) וגלי רדיו (RF). הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית, כלומר, המטופל נמצא בערות מלאה ויכול לתקשר עם הרופא. הטיפול נמשך בין שעה לשעתיים ומשך ההחלמה קצר.

מתיחת פנים בחוטים

זוהי שיטה הנעזרת בחוטים בעלי זיזים או בעלי מבנה של גלגל שיניים על מנת לתמוך ברקמת העור שצנחה ולהרימה ללא חתכים. החוטים מוחדרים לצוואר המרכזי ומשם לאזור זווית הלסת. בשיטה זו מתקבלת תוצאה פחות משמעותית ומודגשת וכן התהליך קצר יחסית.

נסכם ונאמר כי אין ספק שהרפואה האסתטית מתקדמת ועוברת שינויים רבים בעשור האחרון. שינויים אלו מאפשרים למגוון רחב יותר של אנשים להשיג מראה אסתטי ומטופח יותר.

מתיחת צוואר יכולה להחזיר את המראה שלנו למראה יפה ורענן כפי שהיה בעבר או כפי שתמיד חלמנו. החזרה לתפקוד היום יומי מתאפשרת במהירות והתוצאה היא מראה צוואר וקו לסת אסתטי שמשתלב בטבעיות עם שאר תווי הפנים והעור. למתבונן מהצד נראים התווים החדשים טבעיים לגמרי וכל תחושות אי הנעימות וחוסר הביטחון שנלוו לעור שנראה רפוי או מזדקן, נעלמות כלא היו.