התחזית: אלו צפויים להיות הטיפולים הקוסמטיים הפופולריים ביותר ב-2019

ניתוחים פלסטיים 2019

האם בעתיד נוכל לעצור לחלוטין את תהליך ההזדקנות ולהישאר צעירים לנצח? על השאלה הזאת אנחנו עדיין לא יכולים להשיב והעתיד האוטופי הזה כנראה עדיין די רחוק מאתנו. עם זאת, היכולות בתחום הרפואה הפלסטית והאסתטית משתכללות בכל שנה, וכבר כיום מאפשרות לנו לתקן פגמים שאנחנו לא אוהבים בעצמנו, להשיג מראה צעיר יותר ואפילו להאט במידה ניכרת את תהליך ההזדקנות.

גם בשנה הקרובה אנחנו צפויים לראות טיפולים מתקדמים ואיכותיים יותר הצוברים פופולריות בארץ ובעולם.

אלו כמה מהטיפולים הקוסמטיים שאמורים, לדברי המומחים, להיות המבוקשים ביותר בשנת 2019:

זריקות PRP

הזרקת PRP
זהו טיפול שבו נוטלים דגימת דם מהמטופל ומנקים אותה מתאי הדם האדומים, בכדי להשיג נוזל עם ריכוז גבוה של טסיות דם – אחד המרכיבים המרכזיים של הדם שלנו. את הנוזל הזה ניתן להזריק לעור של אותו המטופל כדי לעודד התחדשות מהירה יותר שלו, או אפילו לקרקפת כדי לעודד צמיחה  של שיער שנשר או לחזק את השיער הקיים. זאת מכיוון שהטסיות מכילות בין היתר גורמי גדילה שמעודדים צמיחה והתחדשות של תאים.

הטיפול החדשני זכה לכינוי הלא מפתיע "טיפול הערפד", אך על אף התיאור שלו, שעלול להיות מטריד לחלק מהקוראים, הוא בהחלט עשוי לתרום לשיפור מראה הפנים ואפילו לטפל במידה מסוימת באובדן שיער. עם זאת, נכון לעכשיו הוא לא מהווה פתרון מלא לבעיית ההתקרחות, למרות שניתן להשתמש בו גם כטיפול תומך להשתלת שיער, משום שהוא מסייע לקליטה טובה יותר של השתלים בקרקפת.

כמה מהמחקרים האחרונים שנערכו בנוגע לטיפול הזה, מצאו כי הוא מסייע  בהתחדשות העור ובצמיחת שיער. אפילו סלבריטאיות כמו בר רפאלי, אנג'לינה ג'ולי וקים קרדשיאן משתמשות בו לחידוש תאים בעור הפנים. לכן, אפשר בהחלט להעריך כי גם במהלך 2019 הוא יהיה פופולרי ביותר.

הזרקות של חומצה היאלרונית

הזרקת חומצה היאלורנית למילוי קמטים

חומצה היאלרונית נחשבת לאחד החומרים המבוקשים ביותר למילוי קמטים בשנים האחרונות, וכנראה שהמגמה הזאת רק תלך ותתעצם ב-2019. ייתכן כי הסיבה לכך טמונה בעובדה כי מדובר בחומצה המיוצרת בגוף שלנו באופן טבעי, ולכן גם נקלטת בצורה טובה מאוד בגוף לאחר ההזרקה. היא משמשת כאמור למילוי קמטים, כמו גם לטיפול בבעיות שונות כמו הזעת יתר או שחיקת סחוסים.

הטיפול בהזרקה נחשב לאחד ההליכים הקוסמטיים הבטוחים ביותר. הוא מבוצע תוך דקות בודדות, כמעט ואינו טומן בחובו תופעות לוואי משמעותיות, או סיכונים וניתן לחזור לפעילות מלאה מיד בסופו. עם זאת, חשוב לבצע את הטיפול הזה רק אצל מנתח פלסטי מוסמך ולהיזהר מפני שימוש בחומר שאינו מאושר על ידי משרד הבריאות.

הקטנת חזה

ניתוח להקטנת חזה

 

לפני עשור, ניתוחים להגדלת חזה נחשבו לאחד מההליכים הקוסמטיים הנפוצים והמוכרים ביותר בעולם. עם זאת, מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי כיום יותר מבכל תקופה אחרת בעבר, המגמה הזאת משתנה ודווקא יותר נשים פונות לניתוחים להקטנת השדיים.

על פי האגודה האמריקנית לכירורגיה פלסטית ואסתטית, ב-2018 נרשמה עלייה של 11 אחוזים בביקוש לניתוחים להקטנת חזה בארצות הברית. באגודה מעריכים כי גם בשנה הקרובה המגמה תימשך ויותר נשים יבחרו דווקא בחזה קטן יותר.

פיסול אף ללא ניתוח

עיצוב האף ללא ניתוח

 

ניתוח אף הוא בין הטיפולים הפופולריים של העשורים האחרונים ועל פי ההערכות בארצות הברית, מבצעים אותו כ-250 אלף אמריקנים בכל שנה. אולם כיום יותר ויותר אנשים מבינים ששינוי מבנה האף לא חייב בכל המקרים לערב ניתוח פלסטי מורכב. כיום ניתן לבצע פיסול של האף באמצעות הזרקת חומרי מילוי כמו בוטוקס להעלמת גבנון ולשינוי מסוים של צורת האף. הטיפול כולו אורך כ-15 דקות בלבד ואם לא מרוצים מהתוצאות ניתן להחזיר את המצב לקדמותו.

עם זאת, מדובר בטיפול שהשפעתו מחזיקה בדרך כלל לחצי שנה ולכן יש צורך לחזור עליו. נראה כי הפשטות שלו לעומת ניתוחי אף רגילים הפכה אותו לאחד הלהיטים של 2018, וניתן לשער שגם בשנה הבאה הוא יהיה אחד הטיפולים המבוקשים ביותר.

הרמת פנים HIFU 3D
מתיחת פנים

בעבר, הרמת פנים הייתה דורשת ניתוח שהיה מותיר במקרים רבים צלקות לא מאוד אסתטיות. כיום ניתן לבצע הרמת פנים ומתיחת עור ללא ניתוח ובצורה בטיחותית ופשוטה יותר, באמצעות טכנולוגיית אולטרסאונד. כלי האולטרסאונד גורמים לסיבי קולגן בעור להתכווץ – אותם סיבים שאחראיים על גמישות העור. בנוסף, הטיפול מעודד ייצור של סיבי קולגן ואלסטין נוספים, מה שמעצים עוד יותר את ההשפעה החיובית בחודשים שאחריו.

הפשטות של התהליך הזה הפכה אותו ללהיט ברחבי העולם בשנים האחרונות. בגלל העובדה שרבים היו שמחים לבצע הרמה של הפנים אך חוששים מסכין המנתחים, אפשר בהחלט לצפות שגם ב-2019 יעלה הביקוש לטיפול הזה.