כל מה שחשוב לדעת על החלמה מניתוח פלסטי בחזה

החלמה מניתוחי חזה

שאלות רבות יכולות לעלות אצל נשים אחרי ניתוחים להגדלה, הקטנה, הרמה או עיצוב מחדש של החזה. אנחנו יודעים שאחרי הניתוח הכול יכול להיראות מבלבל או מציף ולא בטוח שההנחיות של הרופא יופנמו במלואן. לכן חשוב לנו מאוד לרכז כמה מההנחיות המשמעותיות ביותר שכדאי לכן ליישם כדי לשפר את תוצאות הטיפול, להימנע מסיבוכים וחשוב מכל – לחזור כמה שיותר מהר לשגרה – תוך שמירה מיטבית על הבריאות שלכן:

  1. מנוחה, מנוחה, מנוחה

אחרי הניתוח, חשוב כמובן לנוח כמו שצריך ולהימנע מכל פעילות מאומצת שעלולה להשפיע על תוצאות הטיפול ולסכן את בריאותך. יש להימנע מכל פעילות גופנית או פעילות מאומצת אחרת. זה כולל גם הרמה של הילדים או משקלים כבדים אחרים. יש להקפיד על המנוחה הזאת לפרק זמן של לפחות שבוע – או אף יותר מזה אם הרופא המליץ על כך.

  1. מים וקרח

שתיית מים בכמות מספקת מסייעת לגוף להתאושש מהר יותר מהטראומה שהוא עבר, להעצים את זרימת הדם ולשפר את תהליך ההחלמה. בנוסף, אחרי הניתוח צפויה להופיע נפיחות באזור החזה. כדי להפחית אותה ולקצר את משך ההחלמה ניתן להשתמש בקרח עטוף בבד. יש להניח את הקרח על האזור הנפוח למשך עשר דקות בכל פעם, עם הפסקות של עשר דקות בין לבין.

  1. חזייה מתאימה

ייתכן שהרופא ינחה אותך להשתמש בחזיית ספורט על מנת לקבע את החזה במקומו אחרי הטיפול ולמנוע שינויים נוספים במבנה שלו. יש להקפיד ללבוש את החזייה הזאת ככל שתוכלי על מנת לתרום לשיפור התוצאה הסופית של הניתוח.

  1. הימנעות מהרגלים מזיקים

עישון ושתיית אלכוהול כידוע מזיקים לבריאות בהמון היבטים. אולם בתקופה שאחרי ניתוח החזה הם לא רק מזיקים – אלא עלולים לסכן את תוצאות הטיפול במידה משמעותית ביותר. הפעולות האלו מאטות את זרימת הדם, מה שמשפיע גם על התחדשות הרקמות הפגועות באזור החזה. לכן יש להימנע בכל תוקף מעישון ומצריכת אלכוהול בשבועות שאחרי הניתוח.

  1. קיום יחסי מין

באופן כללי, רצוי להימנע לחלוטין מקיום יחסי מין בשבוע שאחרי הטיפול על מנת למנוע נזק לרקמות הרגישות באזור הניתוח. לאחר מכן, אפשר לקיים יחסי מין בזהירות, בלי מאמץ חריג – ועם כמה שפחות מגע באזור החזה. חשוב להיאזר בסבלנות כדי לאפשר לאזור להחלים כמו שצריך לפני הפעילות המאומצת.

  1. תנוחת השינה

רוב האנשים אוהבים לישון על הבטן בלילה, אך בתקופה שאחרי הניתוח זה עלול להפעיל לחץ מיותר על אזור החזה הרגיש ולכן כדאי להימנע מכך. אם אפשר, נסי לישון על הצד ככל שתוכלי, ואם לא – גם שינה על הגב תהיה עדיפה. בכל מקרה כדאי להימנע מלהתכופף או להימתח בימים אלו.

  1. להוריד לחץ

טיסה וצלילה הן פעולות שמפעילות לחץ על כל הגוף וגם על אזור החזה. לכן מומלץ מאוד להימנע מהן בכל תוקף בתקופה שאחרי ניתוח פלסטי בחזה.