TOP

החלפת שתלי סיליקון בחזה

מרבית הנשים שעברו ניתוח הגדלת חזה יודעות שבמידה ויווצר קרע בשתל או במקרה שהן ירצו להגדיל את השתלים – הן יצטרכו לעבור ניתוח של החלפת שתלים. לרוב ניתוחי החלפת שתלים נעשים בעקבות קרע בשתל – שנים לאחר ניתוח הגדלת החזה המקורי. הבאנו לכן בקצרה את הסיבות העיקריות להחלפת שתלים. 

הסיבות המרכזיות לניתוח החלפת שתלים 

ראשית, לאחר ניתוח הגדלת חזה ישנם מקרים של "צניחת שד" שדורשים החלפת שתלים. אולם, לעיתים החלפת השתל אינה מספיקה ויש צורך בפעולה נוספת בכדי לתקן את צניחת השד. במידה ומדובר בצניחה קלה ישנה אפשרות של החלפת השתל הראשוני לשתל יותר גדול, וזאת על מנת לסייע בדחיפת אזור הפטמה מעלה ולספק לשד נפח. במקרים שמדובר בצניחת שד משמעותית יש צורך בהסרת חלק מהעור העודף שנוצר כתוצאה ממתיחת העור עם השנים, ובאמצעותו לבצע עיצוב חדש לשד סביב הפטמה – על ידי ניתוח להרמת החזה

סיבה נוספת להחלפת שתלים היא קרע בשתל, תופעה שהולכת והופכת נדירה בימינו בהשוואה לטיב השתלים בניתוחי העבר. כאשר נוצר קרע בשתל, חשוב מאוד להחליף את השתל מכיוון שהקרע עלול לגרום לדליפת סיליקון לקשריות הלימפה, ואף לפגיעה קוסמטית ואסתטית בחזה. 

כמו כן, עוד סיבה להחלפת שתלים היא היווצרות קופסית. קופסית היא רקמת חיבור שעוטפת את השתל ונרקמת מסביבו באופן טבעי, לרוב הקופסית לא מפריעה וניתן לחיות איתה בשלום. אולם לעיתים היא גדולה, קשה ועבה מדי – מה שעלול לגרום לנוקשות במגע השד ואף במקרים מסוימים לכאב, דבר שמהווה סיבה לניתוח החלפת שתלים. 

בנוסף, קיימים מקרים בהם ישנן נשים שחפצות בשינוי גודל החזה, אם זה להקטין את השתלים, או לחילופין להגדיל אותם באמצעות ניתוח החלפת שתלים. יש לציין כי במידה ועברו שש שנים מיום הניתוח, מומלץ להחליף את השתלים בשתלים חדשניים המתקדמים מבחינה טכנולוגית. 

שתלים מהדור השלישי לעומת שתלים מהדור החמישי והשישי 

ניתוח החלפת שתלים מתאים בעיקרו לכל אישה שעברה בעבר ניתוח להגדלת החזה, ככל הנראה שבמועד מסוים בחיים, יהיה על אותה אישה לבצע ניתוח נחוץ של החלפת שתלים מסיבות כאלה ואחרות. 

ההמלצה הרווחת של חברות השתלים היא לבצע החלפת שתלים כעבור 12-15 שנים מיום הניתוח. אולם, לטענתם של המנתחים הפלסטיים אין כל סיבה להחלפת שתלים – אם לא קרה משהו אשר דורש תיקון מיוחד. בייחוד לאור העובדה, שבין כה וכה, נשים למעלה מגיל 45 אמורות לעבור אחת לשנה בדיקת ממוגרפיה שתהווה בעבורן הגנה ותוודא את תקינות השתלים לאורך כל השנים. 

חשוב להדגיש, חברות השתלים מתבססות בעיקרן על ממצאי מחקרים שבוצעו על שתלים מהדור השלישי לפני כ-15 שנה. על כן, סביר להניח כי ממצאי מחקרי אורך אלו, אינם רלוונטיים לדור החמישי והשישי של ימינו. אם כן, רק לסבר את האוזן, המנותחת הראשונה שעברה ניתוח הגדלת חזה בשנת 1962, לא ביצעה שום ניתוח נוסף של החלפת שתלים מאז הניתוח המקורי. 

כיום, קיימים סוגים שונים ומגוונים של שתלים, כגון: שתלי סיליקון עגולים, שתלים טיפתיים, שתלים מחוספסים ושתלים חלקים. בלחיצה על הלינק תעברו לדף המכיל את כל המידע המפורט אודות סוגי השתלים

 

המלצת מטופלת שעברה הליך החלפת שתלים ע"י ד"ר עומר וולף

אורית אלימלך:

"כמו בכל תחום יש את מי שמגיע לעבודה ואת מי שבא לעבוד..וד"ר וולף נמנה עם אנשי הסגולה שבאים לעבוד עם מוטיבציות, רצון להיות הטוב ביותר בתחומו, תשוקה ליצירה ויכולת לראות את המטופל מולו כאדם אנושי המפקיד בידיו את גופו ובריאותו. עברתי תאונת דרכים שהצריכה אישפוז וניתוחים במהלך חופשה חלומית בתאילנד שנקטעה לנו. אני מודה לקב"ה על היותנו ברי מזל שהפגיעות הפיכות. את הניתוחים האקוטים ניתחו אותי רופאים בבית חולים בתאילנד וניתוח נוסף שבו נקרעו לי שני שתלי הסיליקון יכולתי להמתין לעשותו בארץ. הבחירה בד"ר וולף לכאורה הייתה קלה כי מהרגע שהרגשתי את הכנות בדבריו, המגע בידיו המחבר בין אדם אנושי למקצועיות שלו היה לי ולבעלי נהיר שהוא הבחירה שלנו. אולם, כמו בכל בירוקרטיה של חברות הביטוח הצטרכתי להתפשר על רופאים אחרים, אך בעלי היקר לא נתן לי את האופציה להתפשר על מנתח בארץ כשיש לי אפשרות בחירה ולכן המחיר הכספי סביל. ובהתאם, חזרנו לד"ר וולף והחלו ההכנות לניתוח. אז כמו שמאחורי כל גבר מצליח עומדת לצידו אישה תומכת, כך גם השכיל הד"ר לעשות במרפאה ואת השירות של טרום הניתוח וההסדרי הבדיקות עשתה הגברת דקלה, מתאמת הטיפול. וכיאה "לאישה", עשתה זאת- באדיבות, נעימות סובלנות ומקצועיות. עם חששות רבים הגעתי לחדר ניתוח לאחר חודשיים שבהם אני מתאוששת מפציעותיי. נותחתי במרכז רפואי medica שהתחושה עם כניסתי אליו לוותה בתוחשה של אור ונעימות ואכן כך הרגשתי במקום- רוגע, אסתטיקה, מיכשור מקצועי ואדיבות. ובהמשך, בחדר שבו החלפתי בגדים, האחות והמרדים קיימו איתי שיחת נהלים והרגעה. לאחר, הגיע ד"ר וולף, וערך איתי שיחה שבה שוב הסביר מה הפרוצדורה בכדי להמשיך ולחזק תחושה של החזקה, שליטה ולאחר יושלם הביטחון, אמון והרפיה. לחדר הניתוח ליוותה אותי האחות ובכניסתי התנגן שיר שבחרתי, לבקשתו של ד"ר וולף, מבעוד מועד. אני עדיין מחלימה וכבר מתחילה לראות את התוצאות המדהימות של הניתוח חזה. ד"ר וולף ודיקלה, תודה על שהזכרתם לי שהבחירה ברפואה מצריכה להיות- אנושי, אמפטי ומקצועי. זאת שליחות האל, ורק כך זה צריך להיות תבורכו, בשמי ובשם משפחתי🙏🙏🙏 "

למעבר לכל ההמלצות לחצו כאן

החלפת שתלים – אופן ביצוע הניתוח

ניתוח החלפת שתלים נחשב בעיני מנתחים פלסטיים רבים, כניתוח חדש ונוסף, שבמסגרתו קיימת הזדמנות פז למטופלת לעצב את החזה מחדש לשביעות רצונה. אם אותה מטופלת עברה את ניתוח הגדלת החזה המקורי אצל מנתח אחר, ייתכן שתידרש תוכנית פעולה חלופית למהלך הניתוח, שכן המנתח אינו יכול לצפות במדויק את ממצאי הניתוח מהעבר שבוצע באמצעות מנתח אחר. 

כמובן, ניתוח החלפת שתלים מתבצע תחת הרדמה מלאה, כאשר במהלך הניתוח המנתח מוציא את השתלים הישנים ומחדיר את החדשים, ובמקרה שנדרש טיפול נוסף כמו הרמת חזה, הסרת קופסית וכדומה, הטיפול מתבצע במעמד הניתוח במלואו. 

במעמד ניתוח החלפת שתלים, כבר קיים "כיס" לשתלים מהניתוח המקורי, וייתכן שהמקום התעצב עם השנים שלאחר הניתוח הראשון, על כן, ניתוחי החלפת שתלים והרמת חזה הופכים למורכבים יותר כשיש למשל: שאיפה למנח מדויק של כיס השתל במקרים בהם היתה צניחת שד. ניתן לבצע תיקון והצרה של כיס השתלים הקיים, שמבוצע על ידי תפר פנימי. כמו כן, מורכבות הניתוח גודלת ככל שיש צורך בפעולות נוספות בשד כמו: סילוק עודפי עור, הרמת פטמה ועוד.  

זמן ההחלמה מניתוח החלפת שתלים הינו כמה ימים, אך לרוב אינו מצריך אשפוז. כמו כן, יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת לרוב עד כחודש לאחר הניתוח. ניתוח החלפת שתלים, כמו ניתוח הגדלת חזה ובדומה לרוב הניתוחים הכירורגים האחרים, מביא איתו תופעות לוואי טבעיות המופיעות בגוף אחרי ניתוח כירורגי. לאחר ניתוח החלפת שתלים, המנותחת עלולה להרגיש כאבים או נפיחות ממוקדת ורצוי לקחת במקרה שכזה משככי כאבים לאחר הניתוח. אולם, יש לשים לב, במקרים שהכאבים מלווים בחום גוף גבוה, בצקות או כאבים חריפים בלתי נסבלים יש לפנות באופן מיידי לבדיקה רפואית. 

מחובתך להיבדק ולשמור על עירנות

כפי שציינו קודם לכן, קיימת האפשרות ששתלים יחזיקו מעמד לכל החיים כדוגמת המנותחת הראשונה. אולם, יחד עם זאת חשוב לשמור על עירנות ולבדוק את השתלים מדי שנה אצל כירורג שד, על מנת לוודא שהכל תקין ואין צורך בהחלפת השתלים. 

כל אישה שעברה בעבר ניתוח הגדלת חזה, מוזמנת לביקור במרפאה לצורך בדיקה, וזאת למען הסר ספק בנוגע לתקינות השתלים ולוודא שאין כל צורך בהחלפתם. בריאותך חשובה לנו, תקבעי תור עוד היום והגיעי להיבדק – על מנת שתוכלי לישון בשקט ובשלווה. 

צרי קשר עוד היום לקביעת פגישה 073-3745605

לסיכום, קיימות סיבות רבות ומגוונות לניתוח החלפת שתלים, בין אם זה מרצון ובין אם זה מצורך. איכות השתלים השתפרה פלאים במרוצת השנים, וכיום קרע בשתל הופך לנדיר יותר לעומת שנים קודמות, וזאת הודות לאיכות השתלים והטכנולוגיה החדשנית שמשתפרת עם השנים. אין ספק שלחוקי הטבע יש השפעה על כל חזה בין אם הוא טבעי או בין אם הוא מנתח, כוח המשיכה מושך אותו למטה עם השנים וכתוצאה מכך השדיים צונחות – במקרה שכזה החלפת השדיים תהיה רלוונטית וייתכן שגם הרמת חזה. ההיווצרות הקופסית שנוצרת כמעטפת מסביב לשתל לעיתים נוקשה וכואבת ומאלצת ניתוח החלפת שתלים. וקיימים מקרים שבהם האישה חפצה בשינוי נוסף אם זה הקטנה או הגדלה של החזה ואז השתלים יוחלפו בניתוח. 

אם כן, מדובר בהחלטה חשובה שיש לשקול אותה על כל היבטיה השונים, ועל כן, חשוב מאוד בראש ובראשונה להתייעץ עם מומחה מנוסה בכירורגיה פלסטית שיתן לך את המענה לכל שאלותייך, יבצע בקפדנות את כל הבדיקות הרפואיות הנדרשות ויבדוק, הלכה למעשה, האם יש צורך בניתוח החלפת שתלים ובמידה וכן יתאים בעבורך את סוג השתלים באופן אישי, בטכניקות שיספקו את התוצאה המיטבית ובניית תוכנית טיפולית אישית. 

הנך מוזמנת אלינו לקליניקה לפגישת ייעוץ והכוונה במטרה שנוכל לסייע לך לעשות את הדבר הנכון בעבורך. וזאת מתוך המומחיות, המקצועיות הרבה והניסיון רב השנים שצברנו לאורך הדרך. 

התקשות-קופסית-לפני
החלפת שתלים עקב קופסית בחזה – לפני
התקשות-קופסית-אחרי
החלפת שתלים עקב קופסית בחזה – אחרי

להמלצות על החלפת שתלים ומגוון הניתוחים לחצי כאן

לתיאום פגישה התקשרי עכשיו 073-3745605