הכל על ניתוחי חזה

הכל על ניתוחי חזה

האגודה האמריקאית של המנתחים הפלסטיים ה – ASPS, פרסמה נתוני דו"ח סטטיסטי חדש על ניתוחים פלסטיים והליכים אסתטיים שנערכו ברחבי ארצות הברית, בשנת 2018. מהנתונים שנאספו עולה, כי בשנת 2018 בוצעו רבע מיליון יותר הליכים קוסמטיים בהשוואה לשנת 2017.
עוד עולה מהנתונים כי חמשת הניתוחים המובילים בארצות הברית הם: במקום הראשון ניתוח הגדלת חזה, לאחריו ניתוח שאיבת שומן, במקום השלישי ניתוח אף, במקום הרביעי ניתוח עפעפיים ובמקום החמישי מתיחת בטן.
ומה קורה בישראל?
מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית עולה, כי בשנת 2018 בוצעו בישראל כ-460 אלף הליכים אסתטיים וכ-67 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי. חמשת הניתוחים המובילים בישראל הם: במקום הראשון שאיבת שומן, לאחריו ניתוח אף, במקום השלישי ניתוח חזה, במקום הרביעי ניתוח עפעפיים ובמקום החמישי ניתוח למתיחת הפנים, או הצוואר.

ניתוחי חזה על קצה המזלג

"למי שייכים שדיה של האישה? האם הם שייכים לאישה או לגבר המלטף אותם? ליונק הניזון מהם? לרופא הקובע מתי יש לבדוק אותם או להרחיקם? למנתח הפלסטי? לתעשיית הבגדים או לעולם הפרסום?" מתוך "ההיסטוריה של השד", מרילין יאלום.
כפי שהזכרנו ניתוח חזה הוא אחד הניתוחים המובילים את רשימת הניתוחים הפופולאריים בתחום הרפואה הפלסטית בארץ ובעולם. בישראל ניתוחי חזה נערכים מידי יום ביומו ובניהם הגדלת חזה, הרמת חזה, החלפת שתלים והקטנת חזה. הניתוחים שונים זה מזה, ולכל אחד מהם תוצאות והשלכות שונות.

ניתוח הגדלת חזה

ניתוח להגדלת חזה, מיועד לנשים בעלות חזה קטן או נשים שאינן מרוצות מגודל החזה שלהן, וכן לנשים שאיבדו מנפח החזה לאחר ירידה משמעותית במשקל, או הריונות והנקות. הניתוח מבוצע בתום תהליך ההתבגרות המינית, גיל 17 לערך, אז מגיע השד לגודלו הסופי.
ניתוח הגדלת חזה, הינו ניתוח קוסמטי אשר מטרתו להגדיל את החזה של המנותחת. הוא מבוצע על ידי החדרת שתלים מסוגים שונים אל החזה, כאשר ישנם מקרים בהם ישולב ניתוח להגדלת חזה עם הרמת חזה.
ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח קוסמטי שמטרתו להעצים את מראה החזה של המנותחת, ולהפכו לנאה, מעוצב ואסתטי יותר. הניתוח מתבצע על ידי החדרת שתלים לגופה של המטופלת, ובחלק מהמקרים, כאשר ישנם שדיים נפולים תבוצע בתחילה הרמת החזה ועיצובו ולאחר מכן הגדלתו.
מכיוון שמבנה השדיים, כמו הגוף כולו שונה מאשה לאשה, ישנה חשיבות רבה להתאמה אישית של סוג הניתוח, סוגי השתלים וגודלם, בהתאם לציפיותיה של האישה מתוצאות הניתוח, ובהתאם למבנה הגוף ולמצב הרקמות בשדיים לפני הניתוח.
רבות הנשים המייחסות לחזה שלהן את מקור נשיותן, ולניתוח הגדלת חזה תרומה בשיפור דימוי הגוף של הנשים המבצעות אותו, ועלייה בביטחון העצמי ובתחושת הערך.

ניתוח הקטנת חזה

בעבר התפיסה הרווחת הייתה שחזה גדול ושופע הוא סממן לנשיות ולפוריות. כיום, בעידן המודרני אנו מבינים כי לחזה גדול גם השלכות בריאותיות, ונשים בעלות חזה שופע סובלות מבעיות גב, צוואר וכתפיים כרוניות, בעיות יציבה ועקמת של עמוד השדרה ועוד, בעיות אשר מובילות אותן לבצע ניתוח להקטנת חזה. אך לא רק סיבות תפקודיות ובריאותיות מביאות נשים לבצע הקטנת חזה.
בשנים האחרונות ישנה עלייה בשכיחות ניתוחי הקטנת חזה בקרב נשים המעוניינות בחזה קטן ומעוצב יותר, מסיבות אסתטיות, כאשר הן סובלות ממראה חזה נפול, חוסר פרופורציה עם מבנה גופן ומקושי בהתאמת מלתחת בגדים על פי טעמן ושביעות רצונן, וכן קושי לבצע פעילות גופנית.
בניתוח הקטנת חזה מסירים רקמות שומן מהשד ומקטינים את היקף החזה לגודל הרצוי. במקרים רבים במהלך ניתוח להקטנת חזה מתבצעת גם הרמת חזה, והוא כולל גם עיצוב של השדיים ושמירה על הסימטריה שלהם, כולל מיקום מדויק של הפטמות, וזאת על מנת להעניק לשדיים מראה טבעי ואסתטי.

ניתוח הרמת חזה

ניתוח להרמת חזה הוא הליך אסתטי שכיח, אשר מטרתו להרים שדיים שצנחו, על מנת שיעמדו בצורה זקופה ויציבה, והינו בעל שביעות רצון גבוהה של המנותחות. ניתוח להרמת חזה תורם לשיפור איכות החיים, התחושה הפנימית, הביטחון העצמי ודימוי הגוף.
ניתוח הרמת חזה מתאים בעיקר לנשים הסובלות מצניחת שדיים, ואשר מיקום הפטמה והעטרה שלהן נמצאות מתחת לקפל השד.
במהלך חיינו, הגוף והשדיים עוברים שינויים. הגיל וההשפעה של כוח המשיכה, הריונות שינויים הורמונליים והנקות, שינויים במשקל לאורך השנים, משפיעים על גמישות העור, והשדיים מאבדים מנפחם וצורתם ומתקבל מראה של חזה נפול. כיום, יותר מבעבר, ניתן באמצעות ניתוח להרמת חזה להשיג חזה מורם ומעוצב, להשפיע ולא להיכנע לחוקי הטבע ולשנים החולפות.
במהלך הניתוח מסירים את חלקי העור העודפים סביב אזור השדיים ומבצעים הרמה של החזה. מיקום הפטמה והעטרה בניתוח משתנה בהתאם למצב ההתחלתי של השדיים, ולכמות העור אותה מסירים.
חשוב לציין כי מומלץ לנשים לעבור ניתוח להרמת חזה לאחר תום תקופת הילודה וסיום ההריונות, שכן ישנו סיכוי שהיריון והנקה ישפיעו על תוצאות הניתוח.

החלפת שתלים

ניתוח החלפת שתלים בחזה שעבר ניתוח הגדלת חזה, בדרך כלל מתבצע כתוצאה מסיבות רפואיות שונות. במקרים אחרים, נשים שעברו ניתוח להגדלת חזה מעוניינות להחליף את השתלים עקב התיישנותם והרצון ל"רענן" את מראה החזה.
למרות העובדה כי שתלי החזה המיוצרים כיום בעולם ומשמשים בניתוחי הגדלת חזה, הינם באיכות גבוהה מאוד והינם תחת השגחה קפדנית של הגורמים הבריאותיים העולמיים הרלוונטיים, על מנת לשמור על בריאות האישה באופן האופטימאלי, יש צורך לבצע בדיקות אולטרסאונד בפרקי זמן עליהם המליץ הרופא המנתח, וזאת בכדי לבדוק את מצב השתלים ולוודא מצבם בפן האסתטי והבריאותי. ההקפדה על ביצוע הבדיקות התקופתיות הנדרשות (בדרך כלל כעשר שנים לאחר ביצוע ניתוח הגדלת החזה), ובמידת הצורך ביצוע ניתוח הגדלת שתלים, יסייעו לשמירה על תוצאות הניתוח לאורך שנים רבות, וכן על בריאות האישה.
הסיבות העיקריות להחלפת שתלים: דליפת סיליקון ממעטפת השתל, קרע של השתל, התיישנות השתלים (מעל כעשור), שינויים בצורת השד לאחר הריונות ולידות או כאלה המתרחשים כתוצאה מסוג השתל או מיקומו, היווצרות קופסית (מעטפת קשיחה סביב השתל) עבה או קשה מידי העשויה לפגוע במרקם הרך של השד ואף לגרום לכאב והמצאות סיליקון בבלוטות הלימפה כפי שנצפה בסריקות הרפואיות. ובנוסף, רצון של האישה לשנות את גודל השד – הקטנה או הגדלה.

האפשרויות הקיימות בניתוחי החלפת שתלים

1. הוצאת שתלים והכנסת שתלים חדשים: זהו הניתוח הקלאסי בו מראה השד אסתטי, והמטופלת רוצה שהרופא ישתמש בשתלים בגודל זהה לאלו הנמצאים בשד. במקרה הזה הרופא יכניס את השתלים החדשים לכיס הקיים בשד. במידה והמטופלת תהיה מעוניינת בשתלים גדולים יותר, הרופא יבצע הרחבה של הכיס הקיים.
2. הוצאת שתלים בלבד: במידה ובדיקת ההדמיה הצביעה על תהליך זיהומי בכיס השתל, יש להוציא את השתלים הקיימים, ורק לאחר תקופת המתנה של מספר חודשים בו התהליך הזיהומי יחלוף, אפשר יהיה לתכנן הכנסת שתלים חדשה, על פי רצונה של המטופלת כמובן.
3. החלפת שתלים וביצוע הרמת חזה: כאשר ישנה צניחה של השדיים, יש לבצע ניתוח החלפת שתלים ובמקביל הרמת שדיים, וזאת בכדי לייצר מראה מורם ואסתטי.