תיקון חזה טובולרי

ניתוח להקטנת חזה

כולם יודעים שהחזה הוא האיבר שיותר מכל מסמל נשיות. לכן, נשים שהחזה שלהן לא נראה בדיוק כמו שמצפים ממנו להיראות, חשות לא פעם מבוכה או בושה בגללו. חזה צינורי או טובולרי הוא תופעה שנשים רבות ברחבי העולם סובלות ממנה. אולם השכיחות של התופעה והעובדה שמדובר בדבר טבעי לחלוטין, לא בדיוק גורמות להן להרגיש טוב יותר.

אם גם את סובלת מחזה צינורי (טובולרי), את לא חייבת להשלים עם המצב. כיום ניתן לשפר את מראה החזה שלך ולהקנות לו נפח וצורה עגולה יותר, על מנת לסייע לך לאהוב את גופך הרבה יותר. הנה כל המידע שחשוב שתכירי על הניתוח לתיקון התופעה הנפוצה.

לפני הכול: למה בעצם החזה מקבל צורה צינורית?

חזה טובולרי נובע כתוצאה מפגמים התפתחותיים שונים במבנה השדיים הנשיים. בגיל ההתבגרות, כאשר השדיים מתחילים להתפתח, אצל חלק מהנשים מתרחשת הצרה של בסיס החזה תוך התרחבות של הפטמה עצמה. לעיתים גם רקמות השומן והשד הופכות בולטות יותר מהרגיל, מה שגורם לפטמה "להידחף" החוצה ולהפוך בולטת יותר.

לחזה טובולרי יכולים להיות ביטויים שונים, כמו לדוגמה שדיים שאינם שווים בגודלם או בצורתם. במקרים מסוימים השדיים יהיו קטנים מהרגיל ובעלי מראה לא אסתטי. המושג "חזה טובולרי" אינו מוכר כל כך בציבור הרחב. לכן, נשים רבות פשוט מרגישות כי הן אינן מרוצות ממראה החזה שלהן, בלי שידעו כיצד להגדיר את הבעיה בפועל.

ההשלכות הפיזיולוגיות והנפשיות של חזה טובולרי

חזה טובולרי הוא בעיה אסתטית בלבד שאינה מהווה סכנה בריאותית או משבשבת את הבריאות בכל צורה. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים ונדירים שבהן התופעה עלולה להשפיע על בלוטות החלב בפטמות בצורה שעלולה להקשות על האם הטרייה להניק. במצב כזה, ייתכן כי השדיים לא ייצרו מספיק חלב הנדרש להנקה או שלא יפיקו חלב כלל. כאמור מדובר באירוע נדיר וברוב המקרים החזה הטובולרי יהווה קושי אסתטי ותו לא.

עם זאת, גם כאשר מדובר בבעיה אסתטית בלבד, היא עלולה לייצר לא מעט תסכול וקשיים לנשים שחיות איתה. מטופלות רבות בקליניקה מספרות כי פנו לניתוח לתיקון הבעיה אחרי שנים ארוכות שבהן התמודדות עם ביטחון עצמי ירוד, בושה וחוסר שביעות כללי ממראה החזה. החדשות הטובות הן שכיום בהחלט מדובר בבעיה שניתן לפתור.

איך מטפלים בחזה טובולרי?

כיום ניתן לטפל בחזה צינורי ולשפר את המראה שלו באמצעות ניתוח פלסטי בשדיים. מדובר בניתוח שנחשב מורכב ומסובך יותר מניתוח רגיל להגדלה או הקטנה של החזה, ולכן הוא דורש רמת מיומנות גבוהה, דיוק, מקצועיות וניסיון מצד הצוות במרפאה.

הקושי בניתוחים מהסוג הזה טמון בצורך לבצע כמה הליכים כירורגיים במקביל. הניתוח יכול לכלול בין היתר הגדלת חזה, מיקום מחדש של הפטמה, הרמת חזה, הסרת עודפי עור ועוד. לעיתים אף יהיה צורך לפצל את הטיפול לכמה מפגשים על מנת להבטיח תוצאות מיטביות לאישה ולמנוע נזק וסכנה לבריאות שלה. בדרך כלל בטיפולים כאלו ייעשה שימוש בשתלים אנטומיים, שתלים פופולריים ואיכותיים המאפשרים לעצב את חלקם התחתון של השדיים כדי להקנות להם צורה עגולה, מלאה וטבעית יותר, שגם תישמר לאורך זמן.

שאלות ותשובות

כמה זמן נמשך ניתוח לתיקון חזה טובולרי?

אופן הניתוח ומשך הזמן הדרוש בשבילו תלויים מאוד במבנה החזה, בצורך האסתטי ובמורכבות של הטיפול. לעיתים הניתוח יימשך בין שעה לשעה וחצי ולפעמים הוא אף עשוי להתארך ולהימשך שלוש שעות ויותר. במקרים מסוימים אף יהיה עלינו לפצל את הטיפול לשני מפגשים.

באיזה סוג של הרדמה משתמשים בניתוח?

ניתוח לתיקון חזה טובולרי מבוצע תחת הרדמה מלאה ברובם המכריע של המקרים. לכן יש לבצע אותו בבית חולים פרטי או ציבורי ותחת מעקב גם של רופא מרדים.

איך נראית ההתאוששות מהניתוח?

בדרך כלל, לאחר סיום הניתוח האישה תוכל לשוב לביתה כבר באותו היום בלי שתידרש להישאר באשפוז למשך הלילה. על אף שהניתוח מורכב, ההחלמה ממנו נחשבת יחסית פשוטה ומהירה. רוב הנשים יכולות לקום מהמיטה כבר ביום הראשון ויחוו כאבים מינימליים ואי נוחות מקומית בלבד.

האם יש מגבלות על האישה לאחר הניתוח?

כדי לשפר את תוצאות הטיפול, ככל הנראה תידרשי להשתמש בחזיית ספורט או חזייה אחרת שתשמור על החזה במקומו, תהדק ותגן עליו. בימים הראשונים מומלץ מאוד להימנע מכל סוג של פעילות גופנית מאומצת, הרמת משאות כבדים וכן קיום יחסי מין.

בתקופה הזאת מומלץ גם לישון על הגב ולא ללכת לעבודה לתקופה של כשבוע. לאחר השבוע הזה ניתן לחזור בהדרגה לשגרה רגילה ולבצע פעילות גופנית קלה כמו הליכה ברגל.

לפני ואחרי ניתוח טובולרי – התוצאות

תוצאות ניתוח טובולרי - ימין תוצאות ניתוח חזה טובולרי - חזית לפני ואחרי ניתוח חזה טובולרי שמאל