הרגלים בריאים שיעזרו לשמור על עור פנים צעיר ובריא

מתיחת פנים

זה נכון שכיום אין לנו באמת דרך למנוע הופעת קמטים על העור ולהבטיח שהפנים יישארו צעירות, רעננות וחיוניות גם בגיל מבוגר. עם זאת, יש לא מעט דברים שכל אחד מאיתנו יכול לבצע על מנת לתת דחיפה משמעותית למלחמה בשעון החול ולהבטיח מראה עור צעיר ובריא יותר לאורך זמן. אלו כמה דברים שמומלץ לעשות בכל יום כדי להרחיק את הזדקנות עור הפנים ככל שאפשר:

  1. הגנו על עצמכם מהשמש

במדינה חמה כמו שלנו, אנחנו לומדים מגיל קטן על הסכנות שבחשיפה ממושכת לשמש, אך זה המקום להדגיש שעור הפנים שלנו הוא אחד הקורבנות הבולטים ביותר של החשיפה הזאת. שורה ארוכה של מחקרים הוכיחה מעל לכל ספק כי חשיפה לשמש גורמת להזדקנות מואצת של העור ולפגיעה במרקם שלו. לכן, הדרך הטובה ביותר להגן עליו היא להשתמש בתכשירי הגנה לפני כל חשיפה לשמש וכמובן להצטייד במשקפי שמש ובכובע לפני שהייה ארוכה תחת כיפת השמיים.

  1. הימנעו מאחד ההרגלים המסוכנים ביותר לבריאות

כמו שאתם יודעים להיזהר מהשמש, אתם בטח גם לא צריכים מומחים שיגידו לכם שהעישון מזיק לבריאות – וגם במקרה הזה, אולי מה שיגרום לכם להפסיק זה להבין עד כמה עמוקה השפעת העישון על הפנים שלכם. עישון גורם לכיווץ של כלי הדם העדינים בעור שלנו, בצורה שגורמת לו להתקמט ולהזדקן מהר יותר.

ואם זה לא מספיק, העישון גם פוגע בייצור קולגן ואלסטין, סיבים בעור שתורמים לחוזק ולגמישות שלו. גם העיוותים הקטנים בפנים שאנחנו עושים כשאנחנו מעשנים עלולים לגרום לקימוט בלתי הפיך של העור. לכן, הפסקת העישון היא דרך מעולה להילחם בקמטים וגם בכמה מחלות חמורות שעלולות להתפתח כתוצאה מההרגל ההרסני הזה.

  1. צרו את התפריט המושלם

איך אוכלים בצורה שתפחית את הסיכון לקמטים? פשוט מאוד – מגבירים את הצריכה של כל המזונות שאתם גם ככה יודעים שישפרו את הבריאות שלכם. ברשימה הזאת נכללים פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים, כמו אלו שמצויים בעוף, בדגים ובקטניות.

בנוסף, אנחנו נוטים לחשוב ששומנים הם האויב של מי שרוצה להיראות מצוין, אך שורה של מחקרים מהשנים האחרונות מוכיחים כי שומנים טובים דווקא יכולים לשפר את הבריאות ואת מראה העור. לכן, מומלץ להכניס לתפריט מאכלים שעשירים באומגה 3 או אומגה 6, לרבות אבוקדו, אגוזים, זרעים ודגי מים מלוחים.

  1. תשתו – והרבה

אם אתם מהאנשים שלא יכולים בלי משקאות מתוקים ומוגזים – כדאי שתדעו שאתם לא בדיוק תורמים לבריאות העור שלכם עם ההרגל הזה. נסו להפחית בצריכת משקאות קלים ככל שתוכלו ולשתות הרבה יותר מים במהלך היום. מחקרים מצאו כי אנשים ששותים יותר מים נהנים מעור בריא יותר ומקומט פחות. במקביל, שורה של ממצאים קובעת כי צריכה מוגברת של סוכר פשוט, כזה שמצוי במשקאות קלים, דווקא מגבירה את הקמטים ומייבשת את העור.

  1. תהיו עדינים

כדי לשמור על העור, חשוב שנגלה עדינות ורכות כשאנחנו מטפלים בו או נוגעים בו. כשמסבנים עור את הפנים, מומלץ לשפשף בעדינות ולהימנע משימוש בסבונים קשים עם מלחים ששורטים אותו ומכאיבים לו. יש להשתדל לנגב את הפנים בטפיחות קלות ולא בשפשוף של המגבת ולגברים מומלץ להתגלח בעדינות ולאחר מכן למרוח תכשירים שיגנו על העור ויזינו אותו בלחות.

בנוסף, יש להימנע מטבילות ארוכות באמבטיה או בג'קוזי באופן קבוע. זאת מכיוון ששהייה ארוכה במים חמים יכולה להסיר מהעור שמנים חיוניים שמגנים עליו ומונעים את הופעת הקמטים. הפגיעה הזאת מתרחשת גם כשאנחנו מתקלחים עם מים חמים במיוחד ולכן מומלץ להתקלח תמיד עם מים פושרים.

טיפול מתיחת פנים להסרת קמטים

דוקטור עומר וולף מעניק שירותי אסתטיקה רפואית בקליניקה ברמת גן. לשם ביצוע איכותי ובלתי מתפשר של טיפולי הצערת עור הפנים, ד"ר וולף רותם את ניסיונו הרב ואת הידע האנטומי הרחב אותו רכש במהלך ביצוע ניתוחים רפואיים משחזרים במהלך שנות פעילותו בתחום.

בין מגוון הטיפולים שתוכלו לקבל בקליניקה, תוכלו למצוא : מילוי קמטים במגוון שיטות, הזרקת בוטוקס, מתיחות פנים בטכניקות מתקדמותניתוח הרמת עפעפיים, ועוד..

על מנת לקבל תוצאה סופית מרשימה ואיכותית, דוקטור וולף מקפיד לשלב שיטות מתקדמות ושימוש במכשירים חדישים, לפי מיטב האפשרויות שעולם הטיפולים האסתטיים מציע לשימוש בתחום הרפואה האסתטית.

פני לקבלת ייעוץ ראשוני

כדי להבטיח שהטיפולים מבוצעים בצורה המיטבית, כפי המקובל בעולם הרפואי – ללא סיכונים מיותרים שאפשר ועדיף להימנע מהם, בחירת כירורג פלסטי מומחה זו ההחלטה החכמה ביותר שעליך לעשות. ד"ר וולף ישמח לפגוש אותך לייעוץ ראשוני בקליניקה, כדי לענות על כל השאלות ולהסביר באופן מפורט את כל האפשרויות שעומדות בפניך כדי שהתוצאה הסופית תהיה לשביעות רצונך המלא.