שאיבת שומן מול מתיחת עור עודף

בטן, מותניים, ירכיים, זרועות, צוואר ועכוז – כל אלה הם אזורים בהם עלולים להתגלות מצבורי שומן, רפיסות ודלדול שעשויים להפריע לנו. שני הפתרונות המוכרים ביותר לבעיה הזו הם שאיבת שומן ומתיחת עור עודף, וחשוב להבין את ההבדלים בין הטיפולים כדי לדעת מתי כל אחד מהם נדרש ומתי יש לשלב בין השניים.

דיאטה זה לא תמיד מספיק

כבר תקופה ארוכה שאתם משקיעים בהפחתת משקל. אתם מקפידים על ארוחות מסודרות, שהוגדרו עבורכם על ידי הדיאטנית, מבצעים פעילות גופנית מסודרת ונמנעים מאכילה של מזון לא בריא. כאשר אתם עולים על המשקל אתם שמחים לראות שמשקל גופכם נמצא בירידה מתמדת, וכבר מתייצב על מספר נמוך ממה שהיה לפני מספר חודשים, אבל משהו עדיין מציק לכם…

בגוף האדם יש אזורים מסויימים וקבועים המכילים רקמת שומן עיקשת שאינה מגיבה באותו קצב לירידה הכוללת במשקל. בנוסף – אזורים אחרים בגוף עשויים לפתח עודפים של עור רפוי, בעיקר לאחר ירידה במשקל. המראה המדולדל עלול לנבוע משילוב של השניים: עודף ברקמת שומן שלא יורדת גם אחרי דיאטה ופעילות גופנית ו/או מעור רפוי שעבר מתיחת מוגזמת בזמן שהגוף היה במשקל עודף, ולא חזר למצבו הקודם לאחר הפחתת המשקל העודף.

פתרונות שונים לבעיות שונות

רבים טועים לחשוב שמצבורי שומן ועור עודף הן בעיות מקבילות, אך האמת היא שמדובר בשתי בעיות שונות, להן שני פתרונות שונים.

שאיבת שומן נועדה להיפטר ממצבורי שומן עיקשים במיוחד שלא יורדים גם אחרי ירידה כוללת במשקל בעקבות דיאטה. אם הניסיונות הטבעיים, הכוללים דיאטה וספורט, אינם מסייעים להיפטר מאותם מצבורי השומן, נבחר לבצע שאיבת שומן. זהו הליך המתבצע בהרדמה מקומית או כללית, הנמשך בין שעה לשעתיים כתלות במספר האזורים המטופלים, ובמהלכו מוסר השומן העודף.

הסרת העור העודף ומתיחת העור הנותר, לעומת זאת, מיועדת לטפל במצב בו יש עור עודף כתוצאה מירידה דרסטית במשקל, או בקרב נשים אחרי מספר לידות. במקרים אלה שרירי הבטן נחלשים, האלסטיות של העור נפגעת ונוצר מראה של עור עודף המאופיין בקפלים ורפיון.

שתי הבעיות עשויות להיווצר בעקבות ירידה דרסטית במשקל, אולם הן שונות זו מזו במהותן ואופין, וכדי לדעת איזה טיפול הוא המתאים עבורכם עליכם להתייעץ עם כירורג פלסטי מומחה, שיאבחן את מצבכם ויקבע מהו הטיפול הדרוש לכם.

למי מתאימים הטיפולים?

חשוב להבין שהטיפולים אינם מתאימים לכל אחד, וכי יעילות הטיפול תלויה מאוד בנתוניו הפיזיולוגיים של המטופל. אדם בעל עור גמיש ואלסטי עשוי להיות מועמד אידיאלי לשאיבת שומן, כיוון שעורו הגמיש יסתגל למצב החדש, יתכווץ ויתאים את עצמו לממדי הגוף אחרי השאיבה. לניתוח מתיחה לעומת זאת, יתאים יותר אדם שעורו רופס וחסר גמישות.

משלבים כוחות

שאיבת שומן ומתיחת בטן אינם טיפולים "יריבים", ופעמים רבות ימליץ הרופא על שילוב בין השניים. כך לדוגמה, אדם עשוי להיות בעל עודפי שומן בלבד, אך בעקבות השאיבה עורו יהיה בעל מראה מדולדל. כדי להימנע מכך ניתן לבצע מ. כמובן שלא בכל מקרה נמליץ על שילוב בין השניים, וכל מקרה יבחן לגופו של עניין.

בכל מקרה בו חוויתם ירידה במשקל, אך מצבורי השומן והעור המדולדל נשארו איתכם, כדאי שתקבעו תור לייעוץ והכוונה אצל ד"ר וולף. ד"ר וולף יסייע לכם להבין האם אתם זקוקים לטיפול ויתאים עבורכם את הטיפול הנכון כך שבסופו של התהליך תהיו מרוצים.