שאיבת שומן בירכיים

שאיבת שומן בירכיים

לא כולם נולדים עם מבנה גוף אידיאלי וישנם אזורים שקשה מאוד לשנות גם כאשר מקפידים על תזונה בריאה ושגרת אימונים קבועה. אחד האזורים הללו הוא הירכיים שקשה מאוד להיפטר בהם מעודפי שומן. עם זאת, קיימת אפשרות לעבור ניתוח שאיבת שומן בירכיים שיעצבו וישפרו את המראה של הירכיים.

מה המטרה של שאיבת שומן בירכיים?

המטרה העיקרית שבגללה מבצעים שאיבת שומן ירכיים פנימיות וחיצוניות היא על מנת להיפטר מכל אותם עודפי שומן ועור באזור הירכיים. עם זאת, חשוב לדעת כי לא מדובר בפתרון שמיועד לטיפול בהשמנה או העלמת צלוליטיס או עבור מקרים שבהם ישנן כמויות מאוד גדולות של הצטברות שומן. ההליך משמש כדרך יעילה למטרת סילוק הצטברויות שומן על מנת לסייע בשיפור קווי המתאר של הגוף. אחד האזורים היותר נפוצים שבהם מבצעים הליך שאיבת שומן בירכיים הוא באזור שמתחת לישבן בחלק האחורי העליון של הירך. הליכים שמבוצעים באזור צריכים להיעשות תוך הקפדה שלא להסיר יותר מדי שומן שעלול לבסוף לגרום לצניחה של הישבן.

ייעוץ לפני ביצוע הניתוח

לפני שמבצעים את הניתוח, המטופל נדרש להגיע לפגישת ייעוץ עם מנתח על מנת שיהיה ניתן לקבוע האם הוא מועמד מתאים. במהלך ההתייעצות, המטופל יספק מידע שנוגע לסיבות שבגללן מעוניין לעבור את הניתוח, היסטוריה רפואית, בעיות רפואיות קיימות, תרופות או תוספי מזון שהמטופל נוטל באופן קבוע, אלרגיה ידועה לתרופות ומידע בנוגע לכל טיפול או הליך קוסמטי שהוא עבר. פגישת הייעוץ נועדה גם עבור תיאום ציפיות מול המטופל על מנת שיהיה מוכן לתוצאות האפשריות של ההליך. במהלך הפגישה, המנתח יבצע גם בדיקה פיזית של הירכיים, יבחן את מידת גמישות העור באזור ואת כמות השומן שקיימת בירכיים. במידה ויוחלט כי הטיפול אינו מתאים (בגלל כמות גדולה מדי של שומן או סיבה רפואית כלשהי), ישנן אלטרנטיבות פחות פולשניות לצמצום כמות השומן. במידה והמטופל נמצא כמועמד מתאים, הוא יקבל הנחיות מהמנתח שעליו להבין היטב ולבצע לפני הניתוח.

הנחיות לפני הניתוח

שאיבת שומן ירכיים פנימיות וחיצוניות הוא הליך כירורגי שמצריך הכנה מראש. לפני הניתוח, המטופל יקבל רשימה של הוראות שאותן יצטרך לבצע לפחות שבוע לפני ההליך. מטרת ההנחיות היא למנוע אפשרות של סיבוכים ותופעות לוואי כתוצאה מהניתוח. הנחיות אלה לרוב כוללות איסור שתיית אלכוהול ושימוש במוצרי טבק, הפסקה של נטילת תוספים (גם אם הם צמחיים), הימנעות במידה ואפשר מנטילה של מדללי דם (במידה ולא יש לדווח על כך למנתח על מנת שייערך בהתאם), הימנעות מצריכת מאכלים חריפים, הקפדה על צריכת מים נכונה, הקפדה על שינה של לפחות שמונה שעות בלילה שלפני הניתוח ושטיפה של הירכיים באמצעות סבון אנטי בקטריאלי ביום הניתוח. במקרים מסוימים, המטופל יידרש ליטול אנטיביוטיקה למשך כשבוע לפני הניתוח. ההנחיות יכללו גם המלצות שקשורות לאופי וסוג הבגדים שיש ללבוש לאחר ניתוח.

כיצד מתבצע הליך שאיבת שומן בירכיים?

הליך שאיבת שומן בירכיים דומה להליך שאיבת שומן באזורים אחרים בגוף והוא כולל מספר שלבים.

  • הרדמה – את הניתוח ניתן לבצע תחת הרדמה מקומית או כללית בהתאם למצבו של המטופל. כאשר ההליך מבוצע בהרדמה כללית, רופא מרדים מוסמך נדרש להיות נוכח לכל אורך הניתוח וההליך עצמו יבוצע בבית החולים. חשוב לזכור כי במידה והוחלט שהניתוח יבוצע תחת הרדמה כללית, המטופל יידרש להגיע עם מלווה שיוכל להסיע אותו הביתה לאחר הניתוח.
  • חתכים – המנתח יבצע מספר חתכים קטנים באזורים ספציפיים בירכיים (אותם אזורים מסומנים על ידי המנתח לפני הניתוח על מנת להקל על ביצוע החתך בהמשך). גודל החתך ייעשה בהתאם לסוג המכשור ניתוחי שיש להחדיר פנימה על מנת לשאוב את השומן החוצה. את החתכים ניתן לבצע באזור הירכיים הפנימיות, הירכיים החיצוניות או בחלק העליון של הירכיים באזור שליד הברך.
  • שאיבת השומן – באמצעות מכשיר שמדמה פעולת יניקה, כל השומן יישאב החוצה מהגוף. האזורים שבהם קיימת הצטברות גבוהה של שומן הן צלעות הירכיים והירכיים הפנימיות העליונות. לאחר שתתבצע שאיבת השומן במידה מספקת, המנתח יוציא את המכשור ויעבור לשלב הבא בתהליך.
  • סגירה וחבישה – השלב האחרון בניתוח כולל סגירה של החתכים. פעולה זו יכולה להתבצע תוך שימוש במגוון טכניקות כמו תפרים רגילים, תפרים נמסים, דבק כירורגי ועוד. תתבצע חבישה של האזור על מנת למנוע דימום נוס, לשמור על אזור הניתוח כמה שיותר נקי ולמנוע אפשרות של התפתחות זיהום.

החלמה משאיבת שומן בירכיים

החלמה מניתוח שאיבת שומן בירכיים יכול להימשך בין שבוע לבין שבועיים כאשר זמן ההחלמה הוא בהתאם לכמות שהוסרה ומהירות ההחלמה הספציפית של אותו מטופל. למטופלים אשר עוברים ניתוח משמעותי של הסרת שומן בירכיים לרוב נדרשת תקופת החלמה של שבועיים. במקרים שבהם הוסרה כמות קטנה יחסית של שומן, משך ההחלמה יהיה בין שבוע לבין עשרה ימים. בימים הראשונים שלאחר הניתוח, המטופל עלול לחוש בכאב שניתן לשכך באמצעות נטילת משככי כאבים. עלולים להופיע שטפי דם באזור הניתוח אך הסימנים ייעלמו תוך מספר ימים לאחר הניתוח. במשך תקופת ההחלמה, המטופל רשאי לבצע פעילות בדרגת קושי קלה כמו הליכה למשך כחצי שעה. ההחלמה הסופית מניתוח של שאיבת שומן באזור הירכיים תהיה בין שבועיים לשלושה לאחר הניתוח. לאחר מכן, המטופל יתבקש להגיע לפגישת ביקורת אצל המנתח שיבחן את מראה הירכיים ויוודא שאכן ההחלמה מתבצעת כראוי. לאחר כחודש, המטופל יוכל ליהנות מהתוצאה הסופית של הניתוח (שכן בשלב זה כל הסימנים מהניתוח ייעלמו), הוא יהיה רשאי לחזור לשגרת חייו הרגילה שקיים לפני הניתוח ואף יוכל לבצע פעילות גופנית אינטנסיבית יותר.