עיצוב קו לסת

עיצוב קו לסת

הקפדה על תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה וטיפוח העור באמצעות מוצרים איכותיים מאפשרים לשמור על מראה אסתטי של הגוף והפנים. עם זאת, ישנם אזורים בגוף שמסגירים את השנים שעברו ואחד מהם הוא אזור הפנים התחתונות. תהליך ההזדקנות הטבעי גורם לקווי המתאר החדים של קו הלסת ואזור הסנטר לצנוח ולעור שמסביב לפה, לחיים וצוואר להתרופף ולגרום לפנים להראות עייפות ובעודף משקל. כיום ישנם טיפולים שמאפשרים למצק את העור של הפנים והצוואר, מאפשרים לייצר קו לסת חדש וצעיר ומטשטשים את סימני ההזדקנות.

איך להבליט את קו הלסת?

מילוי קו הלסת הוא הליך קוסמטי שמעניק לאזור מראה יותר מוגדר וחד. הליך זה מבוצע באמצעות הזרקת חומרי מילוי מתחת לעור שממריצים אותו – בתום ההליך העור נראה חלק וצעיר יותר. זריקות מילוי עור ניתן לבצע באזורים שונים בפנים ובגוף וזאת במטרה להוסיף נפח לקו הלסת, ליצור הפרדה יותר ברורה בין קו הלסת לבין הצוואר, להעניק לקו הלסת זווית חדה יותר, להפוך את קו הלסת ליותר סימטרי ולהפחית מכמות הקמטים והקווים שנוצרו על העור באזור הלסת. טיפול מילוי קו הלסת מבליט אותו, מפחית את ההשפעות שנוצרו לאורך השנים כמו עור נפול ומעניק לפנים מראה צעיר יותר.

 כיצד פועל מילוי לקו הלסת?

עיצוב קו הלסת נעשה באמצעות חומרי מילוי שונים שמשפרים את מראה הפנים. חומרים אלה כוללים:

  • סידן הידרוקסילאפטיט – תרכובת מינרלים שקיימת בתוך העצמות בגוף. חומר המילוי מעורבב לתוך ג'ל על בסיס מים וקולגן נוצר מסביב לג׳ל שמחליק ומטשטש קווים שנוצרו וגורם לקו הלסת להיראות מלא יותר.
  • קו לסת חומצה היאלורונית – חומר מילוי טבעי שהגוף מייצר ושומר על לחות העור. לאורך השנים הגוף שלנו מייצר פחות חומצה היאלורונית וככל שאנו מזדקנים, העור נהיה דק יותר ורפוי ומתחילים להופיע עליו קמטים. זריקות חומצה היאלורונית כוללות חומרי מילוי שמרחיבים את קו הלסת ומחליקים את הקמטים.
  • פולימתיל מתאקרילט – חומר מילוי קולגן זעיר ששומר על מראה העור מלא ומוצק יותר. חומר מילוי זה יכול להחזיק מספר שנים אך במרבית מן המקרים המטופלת נדרשת לחזור לקבלת זריקות נוספות על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.

עיצוב קו לסת באמצעות מיני מתיחת פנים

עיצוב קו לסת יכול להיעשות גם באמצעות הליך כירורגי על מנת לחטב את האזור אך חשוב לקחת בחשבון את זמן ההחלמה והסיכוי להצטלקות מהניתוח. באמצעות מיני מתיחת פנים ניתן להרים ולהדק את הצניחה באזור הפנים וליצור מראה חלק וצעיר יותר. ביחס להליכים כירורגיים אחרים, מדובר בניתוח שבו זמן ההחלמה קצר יותר והוא מבוצע באמצעות מספר קטן יותר של חתכים. ההתמקדות היא בחצי התחתון של הפנים ותיקון העור הנפול סביב הצוואר וקו הלסת. החתך שמבצעים בהליך מיני מתיחת פנים הוא כחצי בגודלו מהחתך שמבצעים במתיחת פנים ולרוב גם אין צורך בביצוע חתכים מאחורי האוזן. את רקמות העור מושכים כלפי מעלה דרך הלחיים, מתקנים את העור הנפול ויוצרים מראה ברור ומוגדר יותר של קו הלסת. ההליך מאוד מתאים למטופלים ששגרת חייהם עמוסה ולוח הזמנים שלהם צפוף כיוון שזמן ההחלמה מהניתוח הוא יחסית קצר. הטיפול יעיל למטופלים בגילאי ארבעים עד חמישים שחווים חוסר גמישות קלה בעור לאורך קו הלסת והצוואר וניתן גם לבצע אותו על מטופלים שבחרו בעבר באפשרות של מתיחת פנים מלאה אך מבקשים לעבור טיפול נוסף לאחר מספר שנים על מנת לגרום לעור הפנים והצוואר להיראות צעיר יותר. עיצוב קו לסת באמצעות מיני מתיחת פנים הוא הליך שמספק תוצאות שנשמרות לאורך זמן.

עיצוב קו לסת באמצעות מתיחת פנים

דרך נוספת לעיצוב קו הלסת הוא באמצעות מתיחת פנים – הליך כירורגי יעיל במיוחד שגם נחשב למאוד פולשני. מטופלים שמוכנים לעבור שינוי מהפכני במראה הפנים שלהם מתאימים לעבור מתיחת פנים. ההליך כולל ביצוע חתך (שניתן להסוות אותו) לאורך קו השיער ומאחורי האוזניים ולאחר מכן הידוק הרקמות והשרירים באזור הפנים. ניתוח מתיחת פנים לרוב משלבים עם הליך הרמת צוואר וזאת על מנת שניתן יהיה ליצור קו לסת ברור וחד. משך ההחלמה כאמור מניתוח מתיחת פנים הוא ארוך יותר ויש להיערך לכך בהתאם.