איך מטפלים בעור עודף בזרועות

ניתוח למתיחת זרועות מדולדלות

ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו לומדים להשלים עם העבודה ששום דבר לא נשאר לנצח – וגם הגוף שלנו, כמו כל דבר אחר בטבע, צפוי לעבור המון שינויים ותהפוכות לאורך חיינו. אחד הסימנים הבולטים להשפעות הזמן על גופנו הוא הידלדלות העור בחלקן התחתון של הזרועות. זוהי תופעה נפוצה ביותר שנגרמת בין היתר מהצטברות של עודפי עור ושומן באזור הרגיש הזה.

בעבור חלק מהנשים והגברים שחיים עם זרועות מדולדלות, זה כלל לא יהווה בעיה או יפריע להם בשום צורה. עם זאת, בעבור אחרים, המצב הנפוץ הזה יכול לגרום ללא מעט מבוכה, עד לרמה שנתבייש ללבוש חולצות קצרות וגופיות.

אז לכל מי שמודאגות ומודאגים ממצב הזרועות שלהם – זה המקום להרגיע ולהגיד שכיום ממש לא חייבים להשלים עם המצב הזה. בואו נכיר קצת יותר לעומק את הדרך להיפטר מעודפי העור והשומן בזרועות ולהפסיק לחשוב פעמיים לפני שעוברים לחולצה קצרה:

רגע לפני: למה בכלל נוצרים עודפי עור בזרועות?

העור האנושי הוא איבר גמיש בצורה מרשימה, אך כפי שכבר הזכרנו כאן, גם הוא נתון לשינויים רבים ככל שאנחנו מתבגרים. עם השנים חלה ירידה בשיעור של שני מרכיבים בעור שמשפיעים על הגמישות והחיוניות שלו – אלסטין וקולגן. כך הוא הופך לגמיש פחות ותחתיו עשויות להצטבר רקמות שומן ועודפי עור.

ברוב המקרים, הגורם המרכזי שמשפיע על העור המדולדל באזור הזרועות הוא פשוט נטייה גנטית. עם זאת, גם שינויים קיצוניים במשקל יכולים לתרום להופעת עודפי העור. למרבה הצער, זו בעיה שכמעט ולא ניתן להיפטר ממנה באמצעות פעילות גופנית או תזונה נכונה והיא מחייבת ניתוח להשבת המראה הצעיר לאזור הזרועות.

מה בדיוק עושים בניתוח זרועות?

מטרתו של ניתוח כזה היא להשיג זרוע מחוטבת ומהודקת יותר – תוך טיפול במצבורי השומן והעור באזור זה. לאחר אבחון המצב ובדיקות פיזיולוגיות בסיסיות, ד"ר עומר וולף יתכנן את מהלך הניתוח שיכול לשלב כמה טכניקות מוכרות לרבות שאיבת שומן, הסרת עודפי עור וכן הידוק ומיצוק של העור שנותר באזור.

במקרים רבים, מטופלות אף רוצות לשלב את הטיפול הנפוץ עם טיפולים נוספים כמו הגדלה או עיצוב של החזה, עיצוב הבטן או שאיבות שומן מאזורים אחרים בגוף.

האם הניתוח משאיר צלקת?

כמובן שבכל הליך כירורגי, בטח כשמדובר בניתוח שנעשה מסיבה אסתטית ולא רפואית – הרופא ישאף להשאיר צלקת קטנה ככל הניתן ונסתרת מין העין. גם בניתוח בזרועות ברוב במקרים תישאר צלקת כזו או אחרת, אך השאיפה שלנו תהיה שכמה שפחות יראו אותה.

כדי לעשות זאת, בדרך כלל נעשה את החתך בחלקה הפנימי של הזרוע – שרוב האנשים כלל לא מבחינים בו. מידת הבולטות של הצלקת תלויה במידה רבה ביכולות ובמיומנות של הרופא המטפל ולכן חשוב לבחור ברופא שאפשר לסמוך עליו גם מהבחינה הזאת.

איך נראות ההתאוששות וההחלמה?

בהשוואה להליכים כירורגיים אחרים, ניתוח מתיחת זרועות נחשב פשוט יחסית, עם התאוששות מהירה. רוב המטופלים משוחררים לביתם כבר לאחר הניתוח עם התפוגגות חומרי ההרדמה, כשהזרוע חבושה בתחבושת אלסטית שמטרתה להדק את העור ולהפחית ככל שניתן את הנפיחות.

ייתכן כי בימים שלאחר הניתוח יופיעו כאבים ברמות משתנות, כמו גם נפיחות, סימנים כחולים או אדומים ואי נוחות כללית. אלו תופעות טבעיות שיחלפו לאחר כמה ימים – אך כדי להפחית את הקושי בימים אלו מומלץ להיעזר במשככי כאבים.

כמו כן, לאחר ניתוח כזה כדאי להקפיד על מנוחה שנחשבת חיונית לתהליך הריפוי. במקביל, יש להימנע מפעולות שמזיקות לבריאות כמו עישון. עישון, חשוב להבין, משבש את זרימת הדם לאיברי הגוף ולכן עלול להאריך את ההחלמה.