טיפול בקמטים בפנים ובצוואר עקב הזדקנות העור.

ניתוח מתיחת פנים וצוואר

ניתוח מתיחת פנים וצוואר הוא ניתוח משולב שנותן מענה הוליסטי לתופעות שקורות בעור הפנים והצוואר עקב התבגרותם. במרוצת השנים מתרחשת צניחה של העור. התופעה באה לידי ביטוי ברפיון השרירים בצוואר ובפנים, ובצניחה של רקמות שומן ורקמות שריר. הללו מייצרים קמטים עמוקים בעור הפנים ועודפי שומן בצוואר.

הגורמים לצניחת העור והיווצרות קמטים

העור שלנו בנוי מסיבים ורקמות. המשמעותיים שבהם הם סיבי החלבון כמו הקולוגן והאלסטין. זוג חלבונים זה אחראי להתפתחות הטבעית של העור במרוצת השנים ולשימורו. הקולוגן אחראי לתת מבנה לעור, בעוד שהאליסטין מאפשר את הגמישות של העור (מכאן גם שמו, אלסטיות). כמו כל חומר בטבע גם אלו עוברים תהליך של שחיקה וירידה באיכות בחלוף הזמן. השפעות פיזיקליות כמו כוח המשיכה על הגוף, מייצרות תהליכים של דלדול השומן וצניחה שלו, וכן התרופפות הרצועות התומכות בפנים העור. בנוסף העור מתכווץ ומשתנה בעקבות השפעות סביבתיות כגון: ירידה במשקל, עישון, חשיפה לשמש ועוד. כתוצאה מכך, העור הופך דק ורפוי וגמישותו פוחתת. מה שמתקבל הוא עור פנים מדולדל ומקומט וצוואר נפול.

השלכות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות לתופעה

הגורמים שמנינו לעיל מייצרים את מראה מבוגר ועייף בעור, מראה שהמטופלים והמטופלות של ניתוחי צוואר, מתיחות פנים או מתיחת צוואר ופנים מבקשים לשנות. אצל חלק מהאנשים תופעות אלו מתחילות גם בגילאים צעירים יותר כמו בשנות השלושים, ואצל חלקם בשנות הארבעים והחמישים לחייהם וכן הלאה. כך או כך, המראה המבוגר מייצר אי נוחות מתמדת ומטרד, אשר מבחינה סטטיסטית רוב האנשים מתקשים להרפות ממנו. זה מובן, שהרי הפנים והצוואר הם כרטיס הביקור שלנו, והתחנה הראשונה שכל אדם חדש שרואה אותנו פוגש. במפגש הראשוני עם אדם חדש נוצר הרושם הראשוני ,והעומד מולנו יקבע את הקלסתרון של מי שאנחנו בעיניו. עור פנים מקומט ונפול משדר מידית עייפות וזקנה. ניתוח מתיחת פנים וצוואר בטכנולוגיה הזמינה בימינו, נותן מענה מדויק שסימניו לא נראים או מורגשים, ובכך אפשר למעשה להצעיר את עור הפנים והצוואר, וליצור תחושה של רעננות.

כיצד ניתן לטפל בצוואר נפול ועור פנים מקומט?

ניתוח מתיחת צוואר ופנים הוא פתרון מצוין עבור אלו שסובלים מרפיון משמעותי בעור, ועבור אלו שלא מעוניינים להיכנס לשגרת טיפולים מתמשכת, אלא מעדיפים לבצע הליך טיפולי אחד למשך לשנים רבות קדימה. חשוב לזכור שכוח המשיכה, התבגרות ונזקי סביבה משפיעים עלינו ללא הרף, ולא פוסקים להשפיע על גופנו, ועל כן בכל טיפול שנבחר בשלב מסוים העור יחווה דלדול מחודש. השאלה החשובה היא מה משך הזמן בו העור יחזור להתדלדל, עד כמה, ומה המשמעויות של טיפול מחודש לצורך תיקון.

שיטה נפוצה שרווחת כיום להצערת מראה הפנים היא בוטוקוס וחומרי מילוי כגון חומצה היאלורונית. זהו טיפול שמתאים לעור הפנים בלבד ורק לחלק מאיברי הפנים. עבור טיפול באזורים כמו סנטר, קפלי לחיים, צדדי הלסת וצוואר, לא יתאימו הזרקות אלא רק ניתוח. בנוסף, מדובר כאמור בשגרת טיפולים שתצריך מכם להגיע להזרקות אחת לתקופה, דבר המתבטא בזמן וכסף. כיום ישנם גם טיפולים בעזרת לייזר ופילינג ,אך אלו בדרך כלל מהווים טיפולים מונעים שעושים במרוצת השנים, במטרה לעכב את הזדקנות העור, או לחילופין טיפולים עדינים שיתאימו לקמטים עדינים יותר בשטחי עור קטנים יותר. כאשר אנו רוצים לטפל בכל שטח הפנים והצוואר ולספק מענה כולל ועמוק – הפתרון המוכח הוא ניתוח מתיחת פנים וצוואר.

לסיכום

במידה והנכם סובלים מתופעות הזדקנות עור הפנים והצוואר ואתם מעוניינים בהתאמת פתרון שלם ומלא לכל שטח העור, פתרון שיבוא לידי ביטוי בפועל בתהליך קצר וחד פעמי, אזי ניתוח מתיחת צוואר ופנים הוא פתרון מצוין עבורכם. כמובן שמדובר בהליך כירורגי לכל דבר שמצריך החלטה מושכלת שנעשית בכובד ראש, תוך היוועצות ברופא מומחה ומנוסה שידע להקשיב לכם, להבין את צרכיכם ויעניק את המענה הרחב והמקצועי לו אתם שואפים. אנחנו מזמינים אתכם לקבוע פגישת ייעוץ עם ד"ר וולף שעונה לכל ההגדרות הללו ואף יותר. הוא יקבל אתכם בשמחה וידע להתאים את הפתרון המדויק עבורכם, תוך וידוא מעבר לכל ספק שאתם אכן מתאימים להליך הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה פסיכולוגית.