ניתוח מתיחת בטן לאחר הרזיה משמעותית

אחד הדברים שקורים לאחר תהליך של הרזייה משמעותית הוא שבאזור הבטן, ולעיתים גם באזור הזרועות, נותרים עודפי עור. הגוף השיל ממשקלו, ההיקפים הפכו צרים יותר, אך כמות העור שהקיפה את הרקמות והאיברים לא פחתה באופן משמעותי. לאחר ירידה מסיבית במשקל קיים עדיין תהליך איטי של צמצום בעודפי העור, אך כאשר הירידה במשקל הגוף הנה משמעותית ומהירה – העור אינו מצטמצם במהירות מספקת. אחד הפתרונות למצב זה הוא ניתוח אסתטי הנקרא מתיחת בטן.

שאיבת שומן או מתיחת בטן?

מדוע כדאי לעבור מתיחת בטן?

עשית את כל הדרך עד לכאן, למשקל הרצוי, דילגת מעל כל המשוכות, התגברת על כל המכשולים ועכשיו את מרגישה יותר טוב עם עצמך. אך כאשר את מביטה במראה, יש רק מקום אחד שעוד קצת מפריע לך ומעיב על כל השמחה הזאת – אזור הבטן. העור באזור הבטן נראה רפוי ומדולדל בגלל עודפים שנותרו בו לאחר תהליך ההרזיה. האספות העור העודף בשיפולי הבטן עשויה להעיב בצורה משמעותית על תחושת דימוי הגוף, כמו גם על האפשרות ללבוש בנוחות בגד-ים,  או בגדים הדוקים אחרים, ואף עשויה להשפיע לרעה על היכולת שלך לקיים אינטימיות פיזית עם מישהו אחר ולהתפשט בפני בן הזוג.

אם זה אכן כך, ניתוח מתיחת בטן הוא בדיוק הפתרון בשבילך.

את המצב הזה, של עודפי עור משמעותיים באזור הבטן, הנותרים לאחר ירידה ניכרת במשקל, ניתן לשנות ולתקן, ובכך להחזיר לבטן את המראה השטוח, המתוח והאסתטי שלה. הדרך היחידה לעשות זאת היא, כאמור, בעזרת ניתוח מתיחת בטן.

בניתוח זה מתבצע הליך שנקרא הידוק שרירי הבטן, מיקום מחדש של הטבור אם ישנו צורך בכך, וכן מוסרים עודפי שומן ממוקדים במידה ונותרו במיוחד באזור המותניים. לאחר מכן נעשית מתיחה של העור על פני איזורים אלו. ניתוח מתיחת בטן מבוצע לעיתים גם לאחר הריונות מרובים ו/או לאחר ניתוח בטני.

מהלך הניתוח וההחלמה

הניתוח עצמו נערך תחת הרדמה כללית ואורכו, בדרך כלל, בין שעתיים לשלוש שעות. במהלך הניתוח נעשה חתך באזור הבטן התחתונה, לרוב קרוב למפשעה, כך שהצלקת שתיוותר לא תהיה גלויה לעין אלא מוסתרת תחת קו התחתונים או הביקיני. עם זאת, הדבר תלוי במאפיינים השונים של המטופלת ושל הטכניקות הניתוחיות שיבוצעו בפועל, המצריכות לעיתים חתכים גם במקומות אחרים. ההחלמה מניתוח זה אורכת כמספר שבועות ולאחר מכן ניתן לחזור לפעילות רגילה.

טרם ביצוע הניתוח חשוב מאוד לקבל ייעוץ מכירורג פלסטי המומחה בתחום זה,  שיוכל לייעץ לך ולהתאים באופן אישי את ההליך הניתוחי המתאים ביותר עבורך. כל זאת בהתאם למצבך הבריאותי, למאפייני הגוף שלך ולרצונך. הרופא וצוותו ילוו אותך במהלך כל הדרך, עד להחלמה מלאה, ויוודאו שכל התהליך עובר כשורה, ושהתוצאה הסופית היא זו אשר שאפתם אליה.