ניתוח להקטנת חזה לגבר: לשיפור האסתטיקה והביטחון העצמי

חזה נשי לגברים

זה אופייני יותר לבעלי עודף משקל, אבל גם גברים ונערים רזים, יכולים לפתח חזה נשי. כששיטות שמרניות או הזמן לא עוזרים, ניתן לתקן את המצב בניתוח פלסטי.

רגשות של בושה, מבוכה, בריחה ממצבים אינטימיים, הימנעות מבגד ים בקרב גברים עלולים להיווצר כתוצאה מתופעת שדיים נשיים וחזה לגבר. למרות שהיא מגדילה במעט את הסיכוי לסרטן שד (התוקף כידוע גם גברים), תופעת החזה לגבר היא בעיקרה בעיה אסתטית.

היא פוקדת כמחצית מהבנים בגיל ההתבגרות וכשני שלישים מהגברים מעל גיל 50, תקופות המתאפיינות בשינויים הורמונליים. שתי הסיבות העיקריות הן גינקומסטיה (שד אישה ביוונית),  המתבטאת בצמיחת יתר של רקמת השד, לעיתים רק בצד אחד, וליפומסטיה תופעה של שד שומני, הנגרמת מהשמנה.

גינקומסטיה היא תוצאה של חוסר איזון בין הורמון הטסטוסטרון הגברי להורמון האסטרוגן הנשי, הורמונים שקיימים באופן טבעי אצל שני המינים. חוסר האיזון עלול להיווצר כתוצאה מנטייה גנטית, או מחומרים דמויי הורמון נשי המוספים למזון מעובד. סיבות אפשריות נוספות, הן צריכת תרופות מסוימות ואלכוהול, בעיות בבלוטת התריס, אי ספיקת כליות וסוגי סרטן מסוימים.

אבחון השדיים

אבחון שדיים נשיים וחזה לגבר נעשה על ידי אנדוקרינולוג, בבדיקות פיזיות של רקמות החזה, הבטן והאשכים, בחינת ההיסטוריה הרפואית והמשפחתית, בדיקות דם ושתן, MRI, ביופסיה של רקמות, אולטרסאונד וממוגרפיה.

אם מדובר בבעיה רפואית כמו דלקת ברקמות החזה או סרטן שד, יש לטפל תחילה בבעיה. אם מתברר שזו תופעת לוואי של חומר כלשהו, יש להפסיק את צריכתו.

לעיתים, בעיקר בקרב צעירים, הרקמה העודפת תיעלם מעצמה בעקבות ירידה במשקל ועיסוק בספורט, או שינויים מטבוליים ולכן כדאי לנסות תחילה תזונה נכונה להורדת אחוזי שומן, פעילות אירובית לשריפת קלוריות ותרגילי כוח לחיזוק.

נערים הסובלים מתופעת גינקומסטיה (חזה לגבר) התחלתית עם כאבים בחזה, מטופלים בתרופות נוגדות אסטרוגן. הטיפול יכול אמנם לעצור את ההחמרה, אך לא להעלים את רקמת השד שצמחה.

האפשרויות הכירורגיות להקטנת חזה לגבר

במקרים רבים, האופציה הניתוחית היא היעילה ביותר. מומחה לכירורגיה פלסטית, יעריך את חומרת הבעיה, מבנה השד, סוג הרקמה וכמות העור העודף. כשמרבית הרקמה שומנית, מסתפקים בשאיבת שומן, דרך צינורית המוחדרת לנקב בעור וכשנותרת רקמת שד מתחת לפטמה, היא נכרתת דרך חתך לידה. כשמרבית הרקמה היא רקמת שד או "רקמה בלוטית", שהיא קשה יותר, מבצעים כריתה תת עורית דרך חתך בסמוך לפטמה או בצד החזה.

החלמה

לאחר ההליך הניתוחי, צפויים כאבים, נפיחות ואי נוחות באזור המנותח. מומלץ להימנע ממגע מיני בשבועיים הראשונים, ומומלץ גם להימנע מחשיפת האזור המנותח לשמש – למשך חצי שנה לפחות. אחרי חודש, ניתן לחזור לפעילות ספורטיבית.

ניתוח חזה לגבר מותיר אמנם צלקות קטנות, אך מקנה לחזה מראה שטוח וגברי, דבר שישפר את הביטחון והדימוי העצמי שלכם ויאפשר חופש פעולה בתחומי החברה, הספורט וכמובן, הרומנטיקה.