ניתוח חזה ודימוי עצמי

החזה הנשי הוא סמל לנעורים, פוריות, אטרקטיביות ומיניות בריאה – עבור נשים, החזה שלהן הוא חלק בלתי נפרד מהדימוי העצמי ומקור לביטחון עצמי. אין זה מפתיע שכאשר אישה אינה מרוצה מן המראה של החזה שלה היא עשויה לסבול מדימוי עצמי שלילי. החלך מגיל הנעורים ועד גיל הזהב, נשים רבות בוחרות לא להסתפק במה שהטבע נתן להן ופונות אל הכירורגיה הפלסטית לשינוי מראה החזה. הרפואה הפלסטית אכן מציעה לא מעט פתרונות לכל אישה שרוצה לעצב מחדש את החזה שלה – הגדלה, הקטנה, הרמה, שילוב של הליכים נוספים ליצירת גזרה צעירה ועוד. אך האם ניתוח חזה אכן משפר את הדימוי העצמי? האם חזה גדול יותר הוא תמיד מקור לדימוי עצמי גבוה? ומה לגבי גברים, האם הם פונים לכירורגיה הפלסטית לשיפור מראה החזה הגברי?

הגדלת חזה לשיפור הדימוי העצמי – האם זה באמת עובד?

הגדלת חזה הוא הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר כיום ועם אחוזי שביעות רצון גבוהים מאוד. עבור רוב הנשים, חזה מלא ונאה בהחלט תורם לתחושת הביטחון העצמי ומשפר את הדימוי העצמי. ניתוחי חזה מודרניים הנעשים על ידי כירורג פלסטי מקצועי עם ראייה אסתטית רחבה לוקחים בחשבון את הפרופורציות הסופיות של כל הגוף. שלא כמו בעבר, כיום מתמקדים ביצירת מראה טבעי ככל האפשר, עם מינימום חתך ניתוחי והתאמה למידות הגוף. נראה כי עבור נשים שעברו הגדלת חזה, השינוי לטובה בגזרה הכללית מאפשר ביטחון רב יותר, תחושת נראות במרחב ובאופן כללי אכן גורם לשיפור בדימוי העצמי.

האם הקטנת חזה משפרת את הדימוי העצמי?

למרות שמרבית ניתוחי החזה בנשים מתמקדים דווקא בהגדלת החזה ועיצובו, ישנן לא מעט נשים הבוחרות לעבור הקטנת חזה. נשים בעלות חזה גדול במיוחד עשויות לסבול ממגוון תופעות לא רצויות כאשר הבולטות הן כאבי צוואר וגב, עקמת וכאבי ראש כרוניים. אך בנוסף לתופעות גופניות שליליות, לעיתים, דווקא חזה גדול מאוד עשוי לגרום לדימוי עצמי נמוך, במיוחד בנערות ונשים צעירות. נשים אלו מדווחות על תחושת אי נוחות בחברה, במיוחד במצבים כמו רחצה בים או בבריכה, סקסואליזציה ותשומת לב בלתי רצויה. כמו כן, עשוי להיות קושי במצבים אינטימיים, חוסר נוחות עם פרופורציות הגוף ומאמצים גדולים להסתיר את החזה. עבור נשים אלו, הקטנת חזה היא פתרון נהדר המקל הן על התופעות הגופניות הקשורות לחזה גדול במיוחד והן משפר את הדימוי העצמי. יצירת צללית מאוזנת, גזרה נשית ונאה, חזה מורם וצעיר אך בפרופורציות מתאימות הן המטרות של הניתוח. מדובר על ניתוח עם רמת שביעות רצון גבוהה מאוד. נשים רבות שעוברות אותו מרגישות הקלה, תחושת קלילות ובטחון עצמי גבוה יותר.

Mommy Makeover – ניתוח חזה עם ניתוחים נוספים לנשים אחרי תקופת הלידות

עבור נשים שסיימו את תקופת ההריונות וההנקה, המראה הסופי של החזה עשוי לגרום לקושי. עליות וירידות במשקל, שינויים הורמונליים, הנקה ומעבר השנים עשויים להשפיע על החזה ועל מראה הבטן, הישבן והירכיים. נשים המעוניינות להחזיר לעצמן את הגזרה של לפני תקופת ההריונות יכולות לעבור ניתוח משולב המותאם באופן ספציפי לנשים בגילן. Mommy Makeover משלב ניתוח חזה (הרמה, הגדלה, הקטנה – כל אישה וצרכיה), הרמת בטן, שאיבת שומן, הידוק היקפים, הרמת ישבן ועוד. ניתן לבחור מבין כל האפשרויות, כל אישה ושאיפותיה. אין ספק שהשגת גזרה הדוקה יותר, חזה מורם וצעיר, מלא אך פרופורציונלי לצד בטן נאה תורם לדימוי העצמי, מחזיר את זוהר הנעורים ומשפר את הביטחון העצמי.

ניתוחי חזה ודימוי עצמי אצל גברים

רגע לפני שנסיים, כדאי להזכיר גם גברים שעוברים ניתוחי חזה לשיפור הדימוי העצמי. גברים שהחזה שלהם אינו תואם למראה שהם היו רוצים, שיש לו נטייה לצבור שומן או שהשילו קילוגרמים רבים ממשקל גופם וסובלים מעודפי עור יכולים לסבול מדימוי עצמי נמוך בשל כך. הימנעות מאינטימיות, הורדת חולצה בים או בבריכה, קושי במציאת בגדים שיושבים היטב – כל אלו עשויים, במיוחד בגברים צעירים לערער את הביטחון העצמי. מובן שמדובר בסוג שונה לחלוטין של ניתוחים מאלו המיועדים לחזה הנשי. כאן המטרה היא יצירת מראה חזה שטוח, שרירי וגברי. פרוצדורות כמו עיצוב החזה הגברי תוך שימוש בשתלים מיוחדים, שאיבת שומן, ניתוח לתיקון גינקומסטיה ונוספים הפכו לנפוצים מאי פעם בשנים האחרונות