מה ההבדל בין ניתוח אף רפואי וקוסמטי?

עיצוב האף

האף הוא אחד הדברים הראשונים שאנחנו מבחינים בהם כשאנחנו מסתכלים על אנשים – ולכן הערך האסתטי שלו הוא משמעותי ביותר. אולם החשיבות הרבה שאנחנו מייחסים למראה האף, לפעמים מאפילה על החשיבות הבריאותית והתפקודית שלו.

בעיות אנטומיות במבנה האף יכולות לגרום לא פעם לקשיי נשימה, לנחירות, לסינוסיטיס כרוני ולמצבים רפואיים נפוצים אחרים שפוגעים מאוד באורח החיים ובבריאות של הסובלים מהם. לכל אלו מצטרפים גם הקשיים המנטליים שאסור להתעלם מהם. אנשים עם אף שאינו תואם את אידאל היופי בחברה מתמודדים לא פעם עם מבוכה רבה שמשפיעה בתורה גם על הביטחון העצמי ותחושת הערך שלהם.

ניתוח אף: רפואי או אסתטי?

כפי ששמו מרמז, ניתוח אף רפואי נועד לענות על צורך רפואי – כלומר לתקן פגמים במחיצות האף ובמבנה האנטומי שלו, אשר משפיעים על הנשימה, הדיבור או תפקודים חיוניים אחרים. לעיתים הסיבה לפגמים האלו תהיה מולדת – בעקבות מום או התפתחות חריגה של האף, ולעיתים היא תהיה כתוצאה מחבלה, תאונה או טראומה באזור הפנים.

ניתוח אף אסתטי, כפי שאפשר להבין, מספק פיתרון לבעיה אסתטית, כאשר האדם לא מרוצה מהאף שלו ומעוניין לשפר את המראה שלו כדי לחזק את הביטחון וההערכה העצמית. טיפול כזה נחשב כיום לאחד מהניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בארץ ובעולם – כאשר היכולות בו מתפתחות כל העת והופכות אותו ליעיל, מדויק ונגיש הרבה יותר.

יותר קווי דמיון משוני

בין אם אתם מגיעים למרפאה כדי לתקן בעיה אסתטית שמפריעה לכם כבר שנים ובין אם אתם רוצים לפתור בעיה רפואית שמשפיעה על התפקוד שלכם – בין שני הטיפולים האלו עוברים קווים מקשרים רבים. אנחנו יודעים שבעיות אנטומיות באף משפיעות לא פעם גם על המראה שלו ויוצרות בעיות אסתטיות. לכן, רבים מהאנשים שפונים לטיפול הזה היו רוצים לפתור את מכלול הבעיות – בכמה שפחות זמן.

בעבר האמינו שיש להפריד את הניתוחים מהסוג הזה – כאשר רופא אף אוזן גרון ביצע את הניתוח הרפואי והמנתח הפלסטי היה אמון על ההליך האסתטי. עם זאת, כיום כל המרכזים הרפואיים בעולם ממליצים לבצע ניתוח אחד שישלב את המענה הרפואי והאסתטי כדי להקל על המטופל, לקצר את משך ההחלמה ולהפחית את הסיכונים.

אם אתם שוקלים לעשות טיפול כזה, חשוב לבחור במנתח פלסטי שמחזיק בניסיון, בידע ובכישורים לביצוע טיפול משולב שיפתור את כל הבעיות האנטומיות במבנה האף – וגם ישכיל להציע פיתרון אסתטי שישקף את התוצאה הסופית שאתם מדמיינים בראשכם.

להתייעץ לפני שמחליטים

בשלב הזה של התהליך – בטח יש לכם יותר שאלות מתשובות על הניתוח – וזה בסדר גמור. אנחנו מזמינים אתכם להגיע לפגישת ייעוץ ללא התחייבות אצל ד"ר וולף, שבה תשתפו ברצונות, בציפיות ובחששות שלכם – ובמקביל תשמעו על כל האפשרויות שעומדות בפניכם כדי לוודא שתקבלו את התוצאה האיכותית, הבטוחה והטובה ביותר.