מה ההבדל בין מתיחת פנים מלאה לחלקית?

מיני מתיחת פנים

בדרך לפנים צעירות, חלקות ואסתטיות יותר – ניתן כיום לבחור בין מגוון רחב של נתיבים אפשריים. כל אחד מהם מתאים למטרה מסוימת, כולל ניתוח שונה ויכול להשיג תוצאות אחרות. כדי לעזור לכן ולכם לבחור את הטיפול שיתאים בדיוק לצרכים ולרצונות שלכם – ראשית חשוב להבין את ההבדל בין שני הטיפולים הנפוצים ביותר. בואו נשים כל אחד מהם תחת זכוכית המגדלת כדי להבין למי, למה ומתי הוא יכול לסייע:

מתיחת פנים חלקית (מיני פייס ליפט)

הטיפול הזה, שזכה גם לכינוי המעוברת "מיני מתיחת פנים" (Mini Face-lift), נועד למי שמעוניינות או מעוניינים לשפר את מראה הפנים, אך בלי ההתערבות הניתוחית המורכבת הכרוכה בזה, על כל המשתמע מכך. בטיפול כזה, השיקום נחשב קצר יותר וכמובן שמהלך הניתוח עצמו הוא פשוט ומהיר יותר.

זהו טיפול שמבוצע בדרך כלל כשהמטופל תחת הרדמה מקומית. הוא צפוי לארוך בסביבות השעה אם כי הוא גם יכול להתארך או להתקצר בגלל סיבות מגוונות. במהלכו נבצע חתך קטן בחלקו העליון של הראש – ליד האוזן – ודרכו נבצע מתיחה עדינה של הפנים. הדבר משפיע בעיקר על חלקם התחתון של הפנים – כלומר עצמות הלחיים, הלסת, הצוואר והסנטר.

למי מתאים ניתוח מתיחת פנים חלקית?

הטיפול מתאים בייחוד לנשים ולגברים בגילאים צעירים יותר – בדרך כלל בשנות ה-40 או 50. בדרך זו אנחנו כאמור יכולים להשפיע בעיקר על האזור התחתון בפנים ולכן השיטה מתאימה למי שרוצים להתמקד באזורים האלו ולא בחלקו העליון של הפנים או בקמטים משמעותיים על העור. חשוב לזכור שמכיוון שהטיפול פשוט ומהיר יותר – גם התוצאות שלו פחות "דרמטיות" מזה של הטיפול המלא שמיד נספר עליו. עם זאת, היתרון שבו טמון במשך החלמה קצר וקל יותר.

מתיחת פנים מלאה (Face-Lift)

בניתוח כזה, שנחשב לאסטרטגיה היעילה ביותר למלחמה בקמטים בעור הפנים, ניתן להדק את כל העור שעוטף את הפנים, להסיר עודפים שלו ואף לבצע מילוי של שומן באמצעות הזרקות ממוקדות כדי להעניק לו נפח ומראה אסתטי יותר.

הטיפול מבוצע כאשר המטופלת או המטופל מורדמים בצורה מקומית או מלאה – בהתאם לצורך ולמצבם הרפואי הייחודי. לאחר ביצוע ההרדמה, נפריד בעדינות את עור הפנים מרקמות השריר שמתחתיו ונבצע מתיחה, הידוק וצמצום שלו – בהתאם לדרישה ולציפיות של המטופלים. כאמור, במידת הצורך ניתן לשלב את הטיפול גם עם טכניקות נוספות לשיפור מראה העור, מיצוק ועיצוב שלו.

למי מתאימה מתיחת פנים מלאה?

הטיפול מבוצע במקרים רבים אצל נשים – אך באחרונה הוא צובר פופולריות גם בקרב גברים שרוצים להאט מעט את שעון הזמן או אפילו להחזיר אותו לאחור. בדרך כלל נמליץ על הטיפול לנשים ולגברים שחיים עם קמטים משמעותיים באזורים שונים בפנים – בדגש על הידלדלות של העור באזורי הצוואר, הסנטר והלחיים.

תוצאות ניתוח מתיחת פנים

תוצאות ניתוח מתיחת פנים, מקרה 1,מבט ממול ניתוח מתיחת פנים לפני ואחרי, מקרה 2,מבט מהצד פנים לפני ואחרי, מקרה 2, פרופיל פנים לפני ואחרי, מקרה 2,מבט ממול תוצאות ניתוח מתיחת פנים, מקרה 1,פרופיל תוצאות ניתוח מתיחת פנים - מקרה 3 שמאל תוצאות ניתוח מתיחת פנים - מקרה 3 חזית תוצאות ניתוח מתיחת פנים - מקרה 3 ימין