למי מתאים ניתוח מתיחת ירכיים?

ניתוח מתיחת ירכיים

אנחנו נוטים לחשוב שטיפולים פלסטיים באזור הירכיים נועדו לפתור בעיות אסתטיות בלבד. אכן, עודפי עור משמעותיים באזור הירכיים יכולים לגרום למבוכה רבה ולפגוע בביטחון העצמי של נשים רבות וגם לא מעט גברים – אך האמת היא שלא כאן מסתיימת ההשפעה שלהם עלינו.

עודפי עור בולטים באזור הירכיים מגבירים את החיכוך של העור עם הבגדים ומשטחים אחרים. לאורך זמן, התופעה הזאת יכולה להגביר את הסיכון לבעיות בעור כמו דלקות וזיהומים. לכן, הטיפול בבעיה יתרום גם לשיפור האסתטיקה של העור וגם למניעת מחלות שעלולות להחמיר ולפגוע באיכות החיים.

למה נוצרים עודפי עור בירכיים ולמי מתאים הטיפול להסרתם?

כאשר אנשים משלימים ירידה משמעותית במשקל, במקרים רבים העור שלהם, שנדרש לשאת בעומסים רבים, מאבד מהגמישות שלו, מה שמקנה לו מראה מקומט יותר וחיוני פחות. ברוב המקרים, הקפדה על תזונה נכונה ופעילות גופנית לא באמת ישפרו את המצב ויידרש ניתוח לתיקון הבעיה האסתטית המביכה.

ניתוח מתיחת ירכיים מתאים כמעט לכל מי שמעוניין לשפר את המראה של הירכיים, להסיר מהם עודפי עור משמעותיים ולשפר את המראה והחיונית של העור באזור זה. עם זאת, הטיפול הזה לא מתאים לכולם ובחלק מהמקרים נמליץ לבצע טיפולים אחרים במקומו.

למי לא מתאים ניתוח מתיחת ירכיים?

את הטיפול הזה ניתן לבצע כאמור לכל אדם שמעוניין בו, אך יש מקרים מסוימים שבהם נמליץ לשקול טיפולים אחרים או לחכות עם הניתוח לשלב מאוחר יותר:

קושי בשמירה על משקל גוף יציב

חלק מהאנשים עוברים דיאטות רבות או ניתוחים לקיצור קיבה ובכל זאת מתקשים לשמור על משקל גוף יציב ומאוזן לאורך זמן. במקרים אלו, אם נבצע ניתוח מתיחת ירכיים, עם הזמן משקל הגוף יכול לעלות שוב, דבר שישפיע גם על התוצאות של הטיפול הזה.

עלייה נוספת ומשמעותית במשקל יכולה להתבטא כמובן גם בשינויים נוספים בעור. לכן, בדרך כלל נמליץ לוודא שניתן לשמור על משקל גוף יציב לאורך זמן לפני שנבצע את הניתוח ונציע לשקול טיפולים קוסמטיים אחרים בעור במידה ומתקשים לעשות זאת במשך תקופה ארוכה.

נשים שמתכננות לידות נוספות

נשים רבות אחרי לידה מעוניינות מטבע הדברים להחזיר את הגוף שלהן למצב שהיה לפני ההליך המרגש והדרמטי הזה. עם זאת, כאשר האישה עוד מתכננת ללדת שוב – כדאי לחכות עם הטיפול הזה, כמו גם עם טיפולים פלסטיים אחרים באזורים שונים בגוף – עד להשלמת פרק הלידות בחייהן. זאת מהסיבה הפשוטה שכל לידה יכולה לגרום לשינויים נוספים במראה הגוף – דבר שיהפוך את הטיפול למיותר וחסר ערך.

אנשים עם מחלות רקע משמעותיות 

אנשים עם סוכרת שאינה מאוזנת, לחץ דם גבוה, אי ספיקת לב ומצבים כרוניים נוספים מחויבים להיוועץ עם הרופא לפני כל ניתוח פלסטי – לרבות ניתוח מתיחת ירכיים. ייתכן כי בחלק מהמקרים הרופא ימליץ שלא לעבור את הניתוח כדי למנוע פגיעה אפשרית בבריאות ובהחלמה מהטיפול.