שלב אחר שלב: התאוששות והחלמה מניתוח מתיחת בטן.

החלמה מניתוח מתיחת בטן

ניתוח למתיחת הבטן הוא צעד נוסף וחשוב במיוחד, בדרך לגוף שתמיד חלמתם עליו. עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר בהתערבות כירורגית הדורשת פרק זמן של החלמה ושיקום, וחשוב לקחת זאת בחשבון כאשר מחליטים על ביצוע ניתוח מתיחת בטן. הדרך הטובה ביותר לוודא שתעברו את התקופה הזאת בצורה החלקה ביותר, היא להכיר ולדעת מה שצפוי לכם, להתכונן  ולהיערך לכך בהתאם. הנה כל מה שחשוב לדעת על התקופה הייחודית הזאת.

השעות שאחרי ניתוח מתיחת בטן

ניתוח למתיחת הבטן מתבצע בהרדמה כללית, על כן בתום ההליך תידרשו להישאר בבית החולים למשך מספר שעות, לצורך התאוששות ומעקב רפואי. לעיתים יהיה צורך גם בשהייה בבית החולים למשך לילה שלם. במהלך הניתוח יבוצעו חתכים בשיפולי הבטן, ושכבות של עור ושומן יופרדו משכבת השריר שמתחתיהן.

בתום הניתוח יושארו באזור הבטן מכשירים לניקוז הדימום ועודפי הנוזלים. המכשירים הללו נקראים "נקזים", והם יושארו בגוף למשך כמה ימים. חשוב להיעזר באדם קרוב שיסיע אתכם הביתה בתום הטיפול, כי לאחר הרדמה כללית לא מומלץ לנהוג בעצמכם.

הימים שאחרי הניתוח

בתום הטיפול המנתח יסביר לכם כיצד לשמור על הנקזים, ולהגן על האזור הפגוע מנזקים וזיהומים. כנראה תידרשו ליטול אנטיביוטיקה להפחתת הסיכון לזיהום, ולהימנע מפעילות גופנית למשך תקופה של כשישה שבועות. המנתח יקבע לכם מועד להסרת הנקזים ולביקורת שגרתית. בנוסף, הוא ינחה אתכם ללבוש חגורת בטן שתשפר את תוצאות הטיפול, תוריד את הנפיחות ותתרום לעיצוב ולמיצוק העור.

קחו בחשבון כי עד להוצאת הנקזים אסור להתקלח. תוכלו לעשות זאת רק כ-48 שעות אחרי הוצאתם מהגוף. עד אז תוכלו לנקות את הגוף בעדינות בעזרת ספוג לח עם מעט סבון.

בימים שלאחר הניתוח מומלץ שלא ליטול תרופות המכילות אספירין, אלא אם הרופא הורה אחרת. בנוסף, ייתכן כי תידרשו לישון בשיפוע, כשהחלק העליון של הגוף מורם, כדי להפחית את הנפיחות. רצוי להתייעץ על כך עם הרופא המטפל.

השבועות שאחרי הניתוח

אחרי הניתוח מומלץ כמובן להימנע מפעילות גופנית מאומצת, אך דווקא כדאי לבצע פעילות כלשהי כדי להניע את הגוף, להזרים את הדם ולתרום להתחדשות התאים ולהחלמה מהירה יותר. תוכלו לעשות הליכות קלות בכל יום כדי לתרום להליך השיקום ולמנוע חסימות בכלי הדם, כתוצאה מהישיבה הממושכת.

בתקופת ההחלמה אתם עלולים להרגיש עייפים מהרגיל. חשוב להקשיב לגופכם ולספק לו את המנוחה הדרושה והחיונית כל כך לכל תהליך של החלמה. חפשו את תנוחת השינה והישיבה שמקלות על הכאב ולא מחמירות אותו.

מומלץ גם להימנע מצריכה של אלכוהול או ניקוטין לתקופה של שישה שבועות לפחות. זאת מכיוון שחומרים אלו עלולים להאריך את משך ההחלמה ולהגביר את הסיכון לסיבוכים.

תקופת ההחלמה ממתיחת הבטן צפויה להימשך כשישה שבועות, אולם הזמן הזה משתנה מאוד מאדם לאדם ותלוי באופן שבו הגוף שלכם מגיב לשינוי שעבר. משך השיקום תלוי בגיל, מצב בריאותי, במבנה הגוף ובמשקל, כמו גם במאפיינים נוספים ומגוונים. חשוב לגלות סבלנות בתהליך ולזכור שהתוצאה הסופית תהיה שווה את כל הקשיים העלולים להופיע לאורך הדרך.

טיפים להחלמה בריאה יותר

אחריות אישית היא חלק חיוני בשיקום מכל הליך רפואי, ובייחוד בניתוח למתיחת הבטן. הנה כמה דברים פשוטים שתוכלו לעשות כדי לקצר את זמן ההחלמה ולשפר את תוצאות הניתוח:

  • קחו תוספים של ויטמין A וויטמין C בשבועות שאחרי הניתוח.
  • שתו תה ירוק שנחשב עשיר בנוגדי חמצון ובחומרים שמשפרים את פעילות מערכת החיסון.
  • קחו תוספים פרו-ביוטיים לשיפור פעילות מערכת העיכול.
  • אכלו אננס ופפאיה להפחתת הנפיחות והדלקת.
  • הקפידו להשתמש בחגורת הבטן בשבועות שאחרי הניתוח לשיפור התוצאות.