מה זה מתיחת פנים?

מהו ניתוח מתיחת פנים ? ד

בני אדם, כמו כל בעל חיים בטבע, נתונים לשינויים ביולוגיים בלתי נמנעים. עם הזמן, העור מאבד את הגמישות והחיוניות שלו, הופך מקומט יותר ומתוח פחות. זהו תהליך טבעי לחלוטין שיקרה לכל אחת ואחד מאיתנו – ולמרבה הצער האנושות עדיין לא מצאה את הדרך להילחם בו ולעצור אותו לחלוטין.

למרבה המזל, לאורך השנים כן פיתחנו לא מעט שיטות אשר מאפשרות לנו לדחוק מעט לאחור את מחוגי הזמן ולהשיג מראה צעיר ורענן יותר בכל גיל – באמצעות שורה של ניתוחים פלסטיים למתיחת הפנים.

בואו נבין מה בדיוק כולל ניתוח למתיחת פנים, איך הוא מתבצע בפועל ואיזה טיפול הכי מתאים לכן או לכם:

מתיחת פנים מלאה – פייסליפט (Facelift)

כפי שניתן להבין כבר משם הטיפול, זוהי הרמה משמעותית של רקמות העור והשרירים באזור הפנים, המתאימה לנשים ולגברים הסובלים מצניחה משמעותית של הרקמות האלו ומהתקמטות בולטת בפנים. הטיפול הזה בדרך כלל מתאים לאנשים מעל גיל 45, אם כי ניתן לבצע אותו גם בגיל צעיר יותר במקרים שבהם הקמטים כבר ניכרים היטב על האדם.

במהלך הניתוח מבצעים חתך באזור הרקה או האוזן של המטופל ודרכו מבצעים מתיחה ממוקדת ומדויקת של עור הפנים. לאחר מכן תופרים את רקמות השריר כדי למקם אותם בנקודה גבוהה יותר בפנים ובכך לשפר עוד יותר את המראה שלהם. את הטיפול ניתן לשלב גם עם הזרקות של חומרי מילוי או שומן עצמי מגופו של המטופל. זאת כדי למלא שקעים בעור ולהעצים את תוצאות הניתוח.

הטיפול מבוצע ברוב המקרים בהרדמה מלאה, אם כי ניתן לקיים אותו גם בהרדמה אזורית למטופלים בסיכון. ההתאוששות בדרך כלל אורכת בין עשרה ימים לשבועיים – אולם הזמן הזה עלול גם להתארך במצבים מסוימים.

מתיחת פנים חלקית – מיני מתיחת פנים (Mini facelift)

הטיפול הזה מיועד לאנשים צעירים יחסית שעוד לא סובלים מהתקמטות משמעותית של עור הפנים. הטיפול הזה נועד למעשה "להקדים תרופה למכה" ולמנוע מהעור להתקמט עוד בתחילת הדרך, כשקל יותר לטפל בבעיות מהסוג הזה.

בגלל שהטיפול נחשב פשוט וקצר יותר – גם היכולות שלו יחסית מוגבלות וזה דבר שחשוב לקחת בחשבון. מיני מתיחת פנים יכולה לטפל בעיקר בחלק התחתון שלל הפנים – צוואר, לסת ולחיים. במסגרת הטיפול מבצעים חתך באזור הקדמי או האחורי של האוזן ודרכו מושכים את העור, מותחים ומעצבים אותו מחדש.

בשונה מהטיפול המקיף והארוך יותר – במקרה של הטיפול החלקי גם משך ההתאוששות קצר יותר. בדרך כלל תקופת ההחלמה מההליך צפויה לארוך כשבוע בלבד – עם סיכון נמוך יותר גם לתופעות לוואי ולסיבוכים.

כדי לשפר את תוצאות הטיפול, גם במקרה הזה ניתן לבצע הזרקות למילוי שקעים שלא ניתן לטפל בהם בעזרת המתיחה בלבד. ישנם גם טיפולים משלימים נוספים למיצוק והחלקת העור שניתן לבצע במסגרת הניתוח.