מהי מיני מתיחת בטן?

מיני מתיחת בטן

כולנו חולמים על בטן שטוחה ומעוצבת – אך לפעמים, לא משנה עד כמה מתאמצים ומתמידים בדיאטה ובפעילות גופנית – קשה מאוד להשיג את התוצאה האסתטית והמושלמת שאנחנו מדמיינים בעיני רוחנו.

לדוגמה, לא מעט נשים שעברו לידה אחת או יותר אכן מצליחות במקרים רבים להתקרב למשקל שהיה להן לפני ההיריון – אך בבטן עדיין נשארים לא פעם עודפי עור ושומן עיקשים שקשה מאוד להסיר אותם ללא התערבות רפואית. כך גם נשים וגברים שעברו ירידה משמעותית במשקל,  כמו לדוגמה אחרי ניתוח לקיצור קיבה, מגלים לא פעם שדווקא את אזור הבטן קשה לעצב גם אחרי השינוי המבורך הזה.

מקרים כאלו עלולים להוליד לא מעט תסכול וקושי – אך החדשות הטובות הן שבהחלט יש מה לעשות כדי לעצב מחדש את הבטן. למנתחים פלסטיים יש שורה ארוכה של כלים שמאפשרים לשפר את מראה הבטן – להדק ולעצב אותה. חלק מהפיתרונות האלו הם כירורגיים – ואחרים מבוצעים ללא צורך בניתוח. היום נכיר את אחד הניתוחים המבוקשים בתחום – מתיחת בטן חלקית הידועה בכינויה "מיני מתיחת בטן".

למתי מתאים ניתוח "מיני מתיחת בטן"?

הניתוח מתאים לנשים ולגברים שמעוניינים לשפר את מראה הבטן וסובלים מעודפי עור ושומן קלים יחסית באזור הזה. חשוב להבין כי הטיפול לא מספק ירידה במשקל ונועד רק לעצב את הבטן בתום תהליך ההרזיה, או בעקבות שינויים אחרים במראה הבטן שנובעים מהיריונות ומניתוחים קיסריים לדוגמה.

הניתוח הוא כמובן קל יותר ממתיחת בטן מלאה, ולכן לא נמליץ עליו לכל מטופלת או מטופל – אלא רק למי שלא נדרש להתערבות כירורגית משמעותית יותר. הוא מומלץ ביותר למטופלות ומטופלים שסובלים מעודפים קלים של שומן ועור בחלקה התחתון של הבטן. במצב כזה, ניתן לבצע הליך קל יותר, שכולל חתך קטן באזור הבטן התחתונה, אשר לא דורש למקם מחדש את הטבור – כפי שעושים בניתוח מתיחת בטן מלאה.

באופן עקרוני, לפני ביצוע הניתוח נוודא שמשקל גופו של המטופל הוא לא יודע מ-15 אחוזים יותר מהמשקל האידאלי שלו בהתאם לגובה ולמשקל שלו. בנוסף, נמליץ להימנע מהטיפול לאנשים שמתקשים לשמור על משקל גוף תקין לאורך זמן וחווים עליות וירידות משמעותיות במשקל לאורך זמן. הניתוח לא מומלץ גם לנשים שמתכננות עוד הריונות מכיוון שהריונות נוספים ישנו כמובן את מראה הבטן ויכולים להצריך ניתוח נוסף בהמשך הדרך.

מה בדיוק עושים בניתוח הזה?

במהלך הניתוח, שמבוצע כמובן בהרדמה מלאה, מבצעים חתך קטן יחסית באזור הבטן התחתונה, כדי להפריד את העור מהבטן עד אזור הצלעות ולחשוף את השרירים. לאחר ביצוע החתך הראשוני הזה, הרופא יסיר עודפי עור ושומן מהאזור ולעיתים גם יהדק את שרירי הבטן. במידת הצורך, ניתן לשלב את הטיפול עם הסרת שומן ממוקדת באזור הבטן על מנת להשיג תוצאות אסתטיות וטובות יותר.

חשוב לציין שההתאוששות מהתהליך נחשבת קצרה וקלה יותר מניתוח מתיחת בטן מלאה – עם סיכון מופחת לתופעות לוואי ולסיבוכים. עם זאת, עדיין מדובר בניתוח לכל דבר, אשר מחייב תקופת החלמה מסוימת בסופו. כדי לשמור על התוצאות בצורה המיטבית וגם על הבריאות בתקופה הזאת, יש לעקוב במדויק אחר הנחיות הרופא המטפל וכמובן לבחור במנתח מנוסה ומיומן שאפשר לסמוך עליו.

לגבש את סל הטיפולים שהכי מתאים לך

כיום כאמור יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להרגיש טוב יותר עם עצמנו וגם להיראות כמו שתמיד רצינו. לפעמים המפתח לכך טמון דווקא בשילוב בין כמה גישות – בין אם כירורגיות או אסתטיות. אנחנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ כדי שנתאים ביחד את סל הטיפולים שיגרום לך להרגיש כמו שתמיד חלמת.