כל סוגי השתלים שיש לחזה

סוגי שתלים לחזה

שתלי חזה מותאמים לשדיים על מנת לשפר את האופן בו הם נראים ומרגישים. בשתלי חזה משתמשים במגוון רב של ניתוחים כמו הרמות חזה, הגדלות חזה ושחזורי שד. באמצעות שתלי חזה, השדיים של נשים שעברו ניתוח חזה נראים גדולים ומלאים יותר. ניתוחי חזה יכולים להיעשות משיקולים רפואיים או משיקולים קוסמטיים בלבד. ישנם כיום מספר שיטות וסוגים של ניתוחי שתלי חזה כשכל אחד מהם מותאם עבור כל מטופלת.

סוגי שתלי חזה

סוג השתל נבחר בהתאם למספר פרמטרים כמו גיל המטופלת, המראה שמעוניינים להשיג, עלות השתל, הסיבה שבגללה מבצעים את הניתוח והתחזוקה הנדרשת לשתלים.

שתלי חזה מסיילין

אלו הם שתלים שמלאים במי מלח והם מעניקים תחושה יציבה של השד. במהלך הניתוח,  מעטפת סיליקון מוחדרת אל הגוף ולאחר מכן המנתח מחדיר מי מלח אל המעטפת על מנת לנפח אותה עד לגדול הרצוי. חלק מהשתלים הללו ניתנים להתאמה מחדש גם לאחר הניתוח באמצעות הזרקה מרחוק. אחד היתרונות הבולטים של שתלי סיילין הוא שבמידה וקיימת דליפה בשתל, מי המלח נכנסים ונספגים בגוף. שתלים אלה הם בעלי מבנה פנימי שמעניק למטופלת תחושה שמדמה את השד הטבעי.

שתלי חזה מסיליקון

שתלים שעשויים מחומר פולימר אינרטי שאינו מעורר אלרגיות או רגישויות. ג'ל הסיליקון מורכב ממולקולות שנדבקות זו לזו והתחושה היא לרוב יותר צמיגית אך עם זאת, ישנן נשים שמעידות ששתלים מסיליקון דווקא מרגישים להן יותר כמו תחושה טבעית של רקמת השד. במידה וקיימת דליפה של שתל חזה שעשוי מסיליקון, לא תמיד ניתן לראות זאת כיוון הסיליקון נשאר לכוד בתוך רקמת השד אך במידה והרקמה מתנפחת עלול להתפתח כאב, שינוי בגודל או בצורת השד, התקשות של השד והופעה של הגושים. לכן, כאשר בוחרים בשתלי חזה מסיליקון, יש לבקר באופן קבוע אצל הרופא על מנת שיוכל לבדוק את תפקוד השתלים.

שתלי ג'ל מגובש

שתלים יציבים ששומרים על הצורה שלהם גם כאשר מעטפת השתל נקרעת. עקביות ג'ל הסיליקון בתוך השתלים עבה יותר ביחס לשתלי סיליקון רגילים והם גם נחשבים למוצקים יותר.שתלי ג'ל מגובש מחדדים יותר בצורתם כלפי מעלה ולכן במידה והם מסתובבים, ניתן לראות מראה חריג של השד אשר מצריך הליך תיקון. כאשר מחליטים להשתמש בשתלי ג'ל מגובש, יש לקחת בחשבון שנדרש לבצע במהלך הניתוח חתך מעט ארוך יותר שיכול להשאיר צלקת ברורה וגדולה יותר בעור.

כיצד בוחרים את הגודל של השתלים

שתלי חזה נמדדים במונחים של נפח וסנטימטר מעוקב. בחירה בגודל של השתל צריכה להיעשות תוך התייעצות עם הרופא המטפל. שתלים מסוגים שונים בעלי אותו נפח, יכולים ליצור מראה שונה ולכן יש לקחת בחשבון את סוג השתל ואת נפחו כאשר מגיעים להחלטה. במהלך הייעוץ הרופא יוכל להעניק מידע על הגדלים השונים, חומרי המילוי והסגנונות ויבקש לקבל מידע בנוגע לאופן שבו תרצי שהשד יראה בסוף התהליך.

שיטות לניתוח הגדלת חזה

ישנן שלוש שיטות עיקריות שבהן משתמשים לביצוע הליך ניתוח הגדלת חזה. בשיטה הראשונה מבצעים חתך בקפל שמתחת לשד שמאפשר למנתח שליטה ישירה יותר על אזור מיקום השתל. מרבית ניתוחי הגדלת חזה מבוצעים תוך שימוש בשיטה זו כיוון שישנה השפעה מינימלית על האזור בשד בו מתרחש ייצור החלב. במידה ומתעוררים סיבוכים, אותו חתך גם ישמש את הרופא בניתוחים נוספים שיידרשו. השיטה השנייה נעשית באמצעות חתך בבית השחי והכנסת השתל מעל או מתחת לשריר. הניתוח יכול להתבצע כהליך אנדוסקופי ועל ידי כך להקטין את גודל החתך. היתרון של השיטה זו היא שלא נוצרת צלקת על השד אך החיסרון הוא שקשה יותר למקם את השתל באופן סימטרי ובמידה ויידרשו תיקונים, המנתח ייאלץ לבצע חתכים נוספים בשד. השיטה השלישית נעשית באמצעות ביצוע חתך מסביב למכלול הפטמה כאשר הצלקת מתמזגת עם הקצה של האריולה. כיוון החתך שמבוצע נעשה סמוך מאוד לאזור בשד שבו מתרחש ייצור החלב, מדובר בשיטה שעלולה לגרום לקשיים בהנקה ואף לחוסר תחושה בפטמות לאחר ניתוח. שיטה זו נעשית בעיקר אצל מטופלות בעלות שדיים קטנים מאוד שלא קיים אצלם קפל מתחת לחזה.

שתלים לתיקון אסימטריה בחזה

אסימטריה של השד יכולה להיווצר אצל נשים לאורך השנים והיא מוגדרת  כהבדל בצורה, במיקום או בנפח השדיים של האישה. הכניסה לגיל ההתבגרות מביאה איתה צמיחה של השדיים ואלה יכולים להתפתח בקצב שונה ולגרום למראה אסימטרי עד לסיום הצמיחה. בנוסף, עלולה להיווצר אסימטריה בשדיים אצל נשים עקב שינויים הורמונאליים בעקבות הריון, הנקה, נטילת גלולות למניעת הריון או גיל המעבר.  אצל מרבית הנשים החוות אסימטריה במהלך השינויים ההורמונאליים, החזה ישוב לצורתו וגודלו הרגיל אך במידה וזה לא קורה ניתן לבדוק את האפשרות של ניתוח שתלי חזה. אם המטרה היא לא רק לתקן את האסימטריה, אלא גם לבצע הגדלה של החזה, בחירה בשתלי סיילין או סיליקון יאפשרו עיצוב מחדש של החזה הן מבחינת גודלו והן מבחינת צורתו.

שחזור שד באמצעות שתלי חזה

נשים שנאלצות לעבור כריתת שד בעקבות מחלת הסרטן, יכולות לעבור הליך של שחזור שד באמצעות שתל. שחזור השד הוא אפשרי רק במידה ולאחר כריתת השד נותר מספיק עור ורקמות בריאים על מנת לכסות ולתמוך בשתל החזה ובמידה והמטופלת אינה זקוקה עוד לטיפולי קרינה בעקבות המחלה. שחזור שד באמצעות שתלי חזה מונע את החתכים והצלקות באזורים אחרים בגוף (מתרחש כאשר מבצעים שחזור שד ללא שתלים) ומאפשר זמן ניתוח והתאוששות יחסית קצרים. בין אם מדובר בשתלים העשויים מסיליקון או מסיילין, ניתן להניח אותם מעל או מתחת לשרירי החזה והם מחליפים את רקמת השד אשר מוסרת במהלך כריתת השד ומשחזרים את צורת השד ונפחו.

תשובות לשאלות נפוצות

האם יישארו לי צלקות לאחר הניתוח?

ישנן צלקות שמופיעות לאחר ניתוח הגדלת חזה אך המיקום שלהם ייקבע על ידי שיטת הניתוח בה המנתח בוחר להשתמש. אחת הטכניקות הנפוצות שבהם משתמשים היא ביצוע חתך מתחת לקפל השד והכנסת השתל דרך אותו חתך. כאשר משתמשים בטכניקה זו, הצלקת שנשארת מוסתרת מתחת לשד ולא ניתן להבחין בה.

האם אני זקוקה גם להרמת חזה?

נשים רבות בוחרות לעבור הליך הרמה והגדלת חזה באותו מעמד. בדיקת מיקום רקמת השד אצל הרופא ובחינת המקום שבו תרצי שהיא תהיה לאחר ההגדלה תאפשר לקבוע האם נדרשת הרמת חזה. במהלך הבדיקה, הרופא יבצע מדידות ויבצע הדמיות תלת מימד שיסייעו לקבוע האם עדיף לבצע הרמת חזה או רק הגדלת חזה סטנדרטית.

כמה זמן החלמה דרוש לאחר הניתוח?

ניתוח הגדלת חזה אורך לרוב כשעה ובמרבית מן המקרים, המטופלת משוחררת לביתה כבר באותו יום. חזרה לשגרת עבודה מתרחשת לאחר כ – 48 שעות לאחר הניתוח במידה ומדובר במשרה שאינה מצריכה מאמץ פיזי. חזרה לפעילות גופנית אירובית היא אפשרית לאחר כשלושה שבועות, כאשר ההמלצה היא להמתין כחודש וחצי במידה ומדובר בתרגילי כוח ואימונים.

האם שתלי חזה משפיעים על הנקה?

ניתוח שתלי חזה יכול להשפיע על ייצור החלב וההנקה כאשר משתמשים בטכניקה של ביצוע חתך באזור הפטמה. טכניקה בה החתך מבוצע בקפל השד או בבית השחי אינו גורם לפגיעה בצינורות שאחראיים על ייצור החלב ולכן במקרים כאלה, לניתוח לא תהיה כל השפעה על יצור החלב והיכולת שלך להניק לאחר ניתוח הגדלת חזה.