חזייה לאחר ניתוח – כל מה שצריך לדעת

חזיה לאחר ניתוח

עבור נשים, ניתוח חזה יכול לשפר פלאים את ההופעה החיצונית, את הביטחון העצמי ואת הדרך בה הן רואות את גופן, את הפרופורציות הכלליות של הגוף ואת ההרגשה העצמית. בדרך אל מראה החזה האידיאלי ישנה תקופת החלמה וכחלק ממנה הרופא יבקש לרכוש חזייה לאחר ניתוח. מה מיוחד בחזייה לאחר ניתוח? איך בוחרים אותה ולכמה זמן יש להשתמש בה?

למה צריך חזייה מיוחדת לאחר ניתוח?

אחרי כמעט כל ניתוח פלסטי, יצירת לחץ על האזור עוזרת לתהליך ההחלמה, לשמירה על תוצאות טובות יותר ולהשגת נוחות מרבית ושליטה בכאבים. כל אלו נכונים במיוחד אחרי ניתוחי חזה בין אם מדבר על הגדלת חזה עם שתלים או על הקטנת חזה ואפילו במקרים מסוימים הרמת חזה בלבד. כמו כן, עבור מי שעברה הגדלת חזה, שמירה על יציבות השתלים בתקופת ההחלמה מאוד חשובה כדי לאפשר לגוף לאזן את השתלים במקום טבעי ואופטימלי. חזיות "רגילות" לא מספקות את הנוחות והתמיכה הנדרשות ולכן יש להשתמש בחזיית ספורט מתאימה או חזיית לחץ המיועדת ספציפית לנשים אחרי ניתוחי חזה.

מה חשוב לדעת כדי לבחור את החזייה המתאימה ביותר לאחר ניתוח חזה?

בחירת חזייה לאחר ניתוח חזה דומה מאוד לבחירת כל חזייה. הדבר החשוב ביותר הוא תמיכה ונוחות ומראה חזה אסתטי ונאה. אך בנוסף, כאן יש לשים לב לכמה פרמטרים ספציפיים למשל:

סגירה קדמית

אחד המאפיינים החשובים ביותר לשים לב אליהם כשבוחרים חזייה לאחר ניחוח חזה הוא שהיא צריכה להיפתח מקדימה. הפתיחה הקדמית מאפשרת להסיר את החזייה בקלות, בלי צורך "לחפש" את הסוגר מאחור, לסובב את החזיה או לבקש עזרה בלבישת החזייה ובלי לגרום לתנועה מורכבת של הזרועות שיכולה להיות לא נוחה מיד לאחר ניתוח החזה. למעשה, חזייה שלא נפתחת מקדימה לא באה בחשבון במקרה הזה.

רצועות עבות

חזיות לאחר ניתוח חייבות להיות עם רצועות עבות שיחזיקו את החזייה במקומה ויוכלו לפזר את משקל החזה החדש נכון. חזיות ייעודיות למשל ממש עוטפות את החזה כולל רצועה עבה בהיקף החזה ותמיכה מאוד טובה מאחור ובצדדים.

התאמת המידה הנכונה

לאחר ניתוח חזה, באופן טבעי, מידת החזייה משתנה לא רק בכאפ אלא גם בהיקף. חשוב מאוד למדוד היטב ונכון את היקף החזה ולרכוש חזייה שמתאימה למידות החדשות. לכל יצרן יש הוראות למדידת היקף וקאפ שייחודיות לו וכדאי מאוד לבדוק את טבלת המידות וההוראות היטב לפני שרוכשים חזייה.

לחץ אופטימלי

החזייה אמורה להפעיל לחץ מתון על החזה. הלחץ עוזר לא רק לנהל תופעות לוואי בימים הראשונים לאחר הניתוח – המטרה של הלחץ שהחזייה יוצרת הוא למנוע מרקמות לנוע לאזורים בלתי רצויים ומשתלי סיליקון "לנדוד" למיקום פחות מאופטימלי. לכן, על החזייה להפעיל לחץ קל, מתון אך יעיל. כמובן שהחזייה לא אמורה להכאיב, להיפך, חזייה שמותאמת נכון תצמצם כאב ואי נחות ותרגיש תומכת ונוחה מאוד.

סוג הבד

חזיות שמיועדות לנשים לאחר ניתוח חזה עשויות מבדים נושמים וגמישים והן בנויות באופן מאוד מסוים כך שיספקו גם תמיכה וגם לחץ מתון תוך שמירה על נוחות. חשוב לבחור חזייה "נושמת" ולא כבדה מידי אך גם לא חזייה דקיקה מידי שלא תוכל להכיל את החזה החדש ולספק את התמיכה הנחוצה.

לכמה זמן משתמשים בחזייה לאחר ניתוח? האם גם בלילה?  

את חזיית הלחץ יש ללבוש כחודש לאחר הניתוח, מומלץ מאוד להמשיך לישון איתה לפחות לחצי שנה לאחר מכן וישנן המלצות לעשות זאת גם שנה אחרי. יש נשים שבוחרות להמשיך לישון עם החזייה כל לילה גם לאחר שנה פשוט כי היא כל כך נוחה גם בשינה ומאפשרת להן לא לדאוג למיקום ומבנה החזה בלילה (לנשים שעברו הגדלת חזה, רופאים רבים ממליצים לישון עם חזייה מכאן והלאה).

ייעוץ מקצועי לרכישת חזייה לאחר ניתוח חזה

ישנם מותגים ספציפיים של חזיות המתאימות לנשים אחרי ניתוח חזה, מומלץ מאוד לקבל ייעוץ טלפוני או ללכת להתאמת חזייה על ידי יועצת בתחום. זאת היא הדרך הבטוחה ביותר לוודא שהחזייה נוחה, מתאימה מבחינת גודל בכל הפרמטרים ואיכותית. בהתחשב בעובדה שהחזייה מיועדת לשימוש לתקופה ארוכה ויש לה השפעה על התוצאות הסופיות של הניתוח כדאי להשקיע ברכישה שלה.