חומצה היאלורונית, היכן נהוג להזריק ואיך משפיע על הפנים

חומצה היאלורונית, היכן נהוג להזריק ואיך משפיע על הפנים

חומצה היאלורונית תפסה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לשם דבר בקרב תעשיית הקוסמטיקה. החומר שהופק עד שנות האלפיים מכרבולת של תרנגולות, מופק כיום במעבדות המובילות בעולם למגוון שימושים קוסמטיים.

בתעשיית הקוסמטיקה, חומצה היאלורונית משמשת למילוי קמטים והצערת העור בעזרת החדרה עמוקה של החומר אל תוך העור, בנוסף חומצה היאלורונית משמשת כמרכיב מרכזי במגוון תכשירים קוסמטיים המיועדים לשימוש חיצוני. אם תהיתם אודות חומצה היאלורונית ואתם סקרנים לדעת מדוע היא כל כך חשובה בעיני רבים – המאמר הבא הוא במיוחד בשבילכם.

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא מרכיב מולקולרי שנמצא בגוף האדם באופן טבעי, מדובר במולקולה שהייחודיות שלה נובע מהעובדה שהיא יכולה לשאת מולקולות של מים ושומן ברמה גבוהה במיוחד. מים ושומן הם  חומרים שיש להם חשיבות גדולה ביותר בגוף האדם. שומן ובייחוד מים הנמצאים בכמות גבוהה משפרים את העור, מוסיפים לחות חיונית ומעט נפח המקנה לעור מראה צעיר ורענן הנחשב בעיני רבים כאסתטי ויפה.

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי שגוף האדם מייצר בעצמו, אולם במרוצת השנים עם תהליך ההזדקנות הטבעית – גוף האדם מייצר פחות חומצה היאלורונית באופן טבעי דבר שגורם לאובדן החיוניות והופעת קמטים בעור.

יתרונותיה הרבים של חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית, כאמור, יכולה לשמש אותנו במגוון תכשירים קוסמטיים ומילוי קמטים אך לא רק. חומצה היאלורונית טומנת בחובה יתרונות רבים: היא משמשת כחומר למילוי צלקות שקועות, ניתן להוסיף באמצעותה נפח לסנטר וללחיים, ניתן למנוע בעזרתה שחיקת סחוסים במפרקים, לבצע טיפולי מזותרפיה, היא ידועה כמסייעת להחלמת פצעי עור, והיא נותנת את תרומתה גם בתחום רפואת העיניים ומעניקה לחות במקרים של יובש בעיניים ואף משמשת כרכיב כירורגי ברפואת העיניים.

במקרים רבים, חומצה היאלורונית משמשת כחומר מילוי אשר באמצעותו ניתן לפסל את עור הפנים על פי הצורך הקוסמטי, באמצעותה ניתן לשפר פלאים את האסתטיקה של העור, להוסיף נפח בשפתיים, להרים את קצה האף, למלא קמטי הבעה ולתקן את תנוכי האוזניים.

 דגשים חשובים לפני טיפול

חומצה היאלורונית היא חומר מילוי נהדר שכן מדובר על חומר שבבסיסו טוב לעור. חשוב כמובן לשים לב שהזרקות החומר מתבצעות בסביבה היגיינית, רק על ידי אנשי רפואה מקצועיים ומנוסים שיש ברשותם רישיון לעסוק ברפואה. בדרך כלל מדובר על הזרקה קצרה, זריזה ויש שיגידו שאפילו לא כואבת. כמובן שטיפול בחומצה היאלורונית הוא אינדיבידואלי, הכאב שנובע ממנו תלוי בסף הרגישות של המטופל. במידה והמטופל רגיש במיוחד לכאב ניתן להיעזר במשחה לאלחוש האזור.

בנוסף חשוב לדעת שטיפול בחומצה היאלורונית הוא לא טיפול חד פעמי. מדובר בטיפול תקופתי מתמשך, כל הזרקה אפקטיבית למשך חצי שנה עד עשרה חודשים במקסימום, לאחר מכן יש לחזור על הטיפול שוב ושוב לאורך השנים, על מנת לשמר את התוצאות ומראה העור הצעיר, בהצלחה.