הצרת אף ללא ניתוח

הצרת אף ללא ניתוח

פיסול אף ללא ניתוח מתאימה למי שכבר עבר ניתוח להקטנת האף – אך אינו מוכן להשלים עם אי-סדירויות קלות, ואינו מעוניין לעבור ניתוח נוסף. הטכניקה הזו יכולה גם להתאים למי שנולד עם אף שאינו משורטט או ישר דיו, ומעוניין לשפר את הנראות של האף ללא ניתוח. בעזרת מניפולציה של אותן פרופורציות האף אפשר לגרום לו להיראות ישר יותר, סימטרי יותר ובאופן כללי אסתטי יותר. ההליך מתאים במקרים רבים מאוד ועם תוצאות מרשימות, אך דרושה כאן מיומנות רבה והיכרות מעמיקה עם האנטומיה של האף – מכיוון שזהו טיפול המחייב מיומנות רבה והיכרות מעמיקה עם האנטומיה של הפנים וכליח הדם סביב האף בפרט. איך עושים הצרת אף ללא ניתוח? מה זה חומצה היאלורונית? האם יש תופעות לוואי ולכמה זמן מחזיקות התוצאות? והכי חשוב – איך בוחרים רופא לביצוע ההליך?

מה זה חומצה היאלורונית ואיך היא משמשת להצרת אף ללא ניתוח?

חומצה היאלורונית היא חומר הנמצא באופן טבעי בגוף האדם, הוא אחראי בין השאר על רוויון הרקמה בנוזלים. לכן, משתמשים בו לא מעט ברפואה אסתטית כדי להחזיר נפח לאזורים בהם ישנה נטייה לאיבוד נפח עם הגיל. כך למשל אפשר לעבות את השפתיים עם חומצה היאלורונית, להחליק קמטים על ידי מילוי שקעים ועוד. אחד השימושים הוא בפיסול אף ללא ניתוח. על ידי הזרקת החומצה ושינוי הפרופורציות של האף ביחס לפנים אפשר לקבל אפקט דמוי ניתוח אף מבלי לעבור הליך כירורגי. התוצאות מחזיקות כשנה בדרך כלל מכיוון שחומצה היאלורונית מתפרקת בהדרגה בגופנו.

איך מבצעים את ההליך?

הצרת אף ללא ניתוח נעשית על ידי הזרקת חומרים, לרוב חומצה היאלורונית לאזור האף במטרה לשנות את הפרופורציות שלו. באמצעות הזרקת החומר עם מזרק או קנולה )צינורית דקה שהקצה שלה קהה ומיועד למנוע פציעה של הרקמה בעת החלקתה תחת העור( ניתן לשנות את צורת האף. התוצאות יכולות להיות דרמטיות או עדינות בהתאם לפעולות הרופא והתאמה מקסימלית למראה אסתטי ופרופורציונאלי לפנים. ניתן לעבור את ההליך תחת אלחוש מקומי לבקשת המטופל. ההליך מבוצע במרפאה בשכיבה על מיטת טיפולים כאשר משענת הראש מורמת קלות, ללא צורך באשפוז. הוא נמשך כחצי שעה עד שעה ולאחריו תמסרנה הנחיות רפואיות ותקבע פגישת בקורת בחלוף כשבועיים ממועד הטיפול.

האם יש תופעות לוואי?

להצרת אף ללא ניתוח המבוצעת בעזרת חומצה היאלורונית – אין כמעט תופעות לוואי. מדובר על הליך פשוט יחסית שלא מצריך הכנות מיוחדות או היערכות לתקופת החלמה מצד המטופלת. לאחר ההליך צפוייה תחושת אי נוחות קלה, נפיחות ומעט אדמומיות סביב איזור ההזרקה באף. שטפי דם אינם שכיחים אך עשויים להופיע וצפויים להספג תוך מספר ימים. ניתן ליטול משכך כאבים ללא מרשם – על פי הצורך, אך לרוב אין בכך כל צורך.

למה חשוב לשים לב אחרי הצרת אף עם הזרקות?

למרות שלהצרת אף ללא ניתוח אין תופעות לוואי יוצאות דופן כן חשוב לשים לב לאזור ולסימנים מסוימים שיכולים להעיד על צורך בבדיקה רפואית. כך למשל אם למחרת הטיפול מופיע כאב חד, גוון סגלסגל על גשר האף או באחת הלחיים – חשוב מאוד לעדכן את המרפאה מיידית ולהגיע לבדיקה רפואית. במידה ומופיעה הפרשה מאיזור הטיפול או חום שעולה מעל 38 מעלות ללא תסמיני מחלה אחרים – יש לגשת להבדק ללא דיחוי מחשש לזיהום. כמובן שאלו תופעות נדירות ביותר הניתנות לטיפול באמצעים פשוטים יחסית. מעבר לכך בימים הראשונים לאחר ההליך יש לשים לב לא לגעת באף, עדיף לישון על הגב ולהימנע מקינוח אף אגרסיבי.

למי ההליך הזה אינו מתאים?

מי שסובל מאף נשרי מאוד או גדול במיוחד ורוצה להקטין אותו בצורה משמעותית יסביר להניח שלא יוכל לקבל את האפקט המבוקש ללא ניתוח. פיסול האף מוסיף חומר לאף ולכן למעשה יוצר אשלייה של עידון אך למעשה מגדיל במעט את גובה האף באופן משני.

איך בוחרים רופא להצרת אף או פיסול אף ללא ניתוח?

פיסול אף מבוצע על ידי הזרקה של חומר מילוי – פעולה המבוצעת במרפאות רבות ועל ידי רופאים בעל התמחויות שונות. מאידך – הטיפול הזה באופן סצפיפי – ראוי שיהיה מבוצע על ידי רופא בעל מיומנות רבה והכשרה מתאימה, המאפשרת לו להשלים את הטיפול לשביעות רצונה של המטופלת עם מינימום תופעות לוואי, להקטין את הסיכונים הקיימים בכל פעולה – ובעיקר לדעת לזהות, לאבחן ולטפל בצורה מקצועית – בסיבוכים במקרים הנדירים שהם מתרחשים. כירורג פלסטי הוא רופא – בוגר בית ספר לרפואה ושנת עבודה מעשית בסטאז׳, אשר לאחר קבלת הרשיון הקבוע לעסוק ברפואה – התקבל למסלול התמחות בן 6 שנים במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים, בו התמקצע בכל מגוון הפעולות הניתוחיות והלא ניתוחיות הקשורות לרפואה וכירורגיה אסתטית ומשחזרת. קיימים טיפולים שמוטב שיבוצעו על ידי רופאים עם הכשרה ספציפית לדבר והעניין.