הצערת פנים: כל השיטות היעילות לטשטוש נזקי הזמן

הצערת פנים כל השיטות היעילות לטשטוש נזקי הזמן

משחר ההיסטוריה, אנשים ניסו למצוא את דרכם למעיין הנעורים – אותה הנוסחה הקסומה שתעניק לנו נעורי נצח ותמנע מהגוף שלנו להזדקן. כיום, הטכנולוגיה שלנו מתפתחת בקצב מסחרר – ועדיין לדעת רוב המדענים – אנחנו עדיין רחוקים מלהגיע לאותה הנוסחה הקסומה שתשיב את הנעורים האבודים.

אבל יש גם לא מעט יתרונות לחיים בנקודת הזמן הספציפית שלנו. כיום, בעזרת שורה של טיפולים פלסטיים ואסתטיים – אנחנו יכולים לעשות הרבה כדי לטשטש את סימני הגיל שמופיעים בעיקר על הפנים, להחליק את הקמטים ובמקרים מסוימים אף להעלים אותם לחלוטין לזמן מה. אבל האומנות האמיתית בתחום הזה היא לאתר את הטיפול או סל הטיפולים שבאמת מתאימים לכל מטופלת או מטופל, מבין מגוון הטיפולים הקיימים כיום. כדי לעשות את זה – בואו נכיר כמה מהטיפולים הנפוצים ביותר להצערת הפנים:

מתיחת פנים

בדרך כלל, החל משנות ה-50 לחיינו, הקמטים על עור הפנים הופכים ברורים ומשמעותיים יותר – וכאשר רוצים להעלים אותם, בהחלט כדאי לשקול ניתוח כירורגי להרמת הפנים. זהו הליך שמתבצע לרוב תחת הרדמה מקומית וחשוב שמי שמבצע אותו יהיה מנתח פלסטי עם ניסיון מוכח בניתוח הספציפי הזה. זאת מכיוון שלכישורים של הרופא המטפל יש כמובן השפעה ישירה על התוצאות.

בטיפול מתיחת פנים מבצעים מתיחה של העור בכמה אזורים משמעותיים – הצוואר, הלחיים והסנטר. לאחר מכן, במידת הצורך מסירים גם עודפי עור באזור הפנים ואפילו מבצעים שאיבות נקודתיות של שומן היכן שהן נדרשות. ההליך כולו יכול לקחת עד חמש שעות ברוב המקרים ואחריו נדרשת תקופה מסוימת של התאוששות והחלמה. אולם אם טיפול כזה מלחיץ אתכם או מעלה בכם חששות, יש גם טיפולים אחרים שיכולים להשיג תוצאות טובות בסיכון נמוך יותר.

מיני-מתיחת פנים

זהו טיפול שניתן לבצע גם בגילים צעירים יותר – בקרב בני ארבעים פלוס ואפילו קודם לכן במידת הצורך. גם אנשים בשנות ה-50 או אפילו ה-60 לחייהם יכולים להסתפק בטיפול הזה בחלק מהמקרים – בטח אם היקף הקמטים שלהם עדיין לא משמעותי. הטיפול כולו צפוי לארוך עד שעה והחתכים שמבצעים בו קטנים הרבה יותר מאלו שבמתיחת הפנים המלאה.  במהלך הטיפול, הרופא מבצע חתך קטן באזור האוזן, שדרכו הוא מותח את העור ומהדק אותו בחלקם התחתון של הפנים.

מתיחת פנים ללא ניתוח

למי מכם שמפחדים מסכין המנתחים ומכל המשמעויות של הליך כירורגי – לרבות התאוששות, החלמה, תופעות לוואי וסיכונים – כיום יש אפשרות אחרת להצערת הפנים – שאינה כירורגית ומבוצעת בשיטה בטוחה בהרבה. עם זאת, חשוב לזכור כי השיטה הזאת לא מתאימה לכולם – אלא רק למי שסובלים מקמטים קלים יחסית בעור הפנים. זה גם יכול להיות טיפול משמר בגילים צעירים יותר – לפני שהקמטים הופכים משמעותיים יותר – כדרך למנוע צניחה דרמטית של העור בעתיד.

בטיפול הזה לא צריך להרדים את המטופל – ובדרך כלל ניתן להסתפק רק באלחוש. במהלכו נעשה שימוש בחוטים ייחודיים במטרה למתוח את רקמות העור, להרים אותו ולעודד אותו לייצר יותר חומרים כמו אלסטין וקולגן שמספקים לו גמישות ומשפרים את המרקם שלו.

טיפולי הזרקות

טיפולי הזרקות נועדו למלא שקעים בפנים ולא לטפל בקמטים עצמם – אך הם בהחלט עשויים להביא לשיפור ניכר במראה של עור הפנים. החומרים המרכזיים שבהם משתמשים כיום להזרקות כוללים בין היתר חומצה היאלרונית, בוטוקס או שומן עצמי. לכל חומר כזה יש משך השפעה שונה, אזורים מומלצים, מגבלות ויתרונות שונים. לכן, חשוב להתייעץ עם רופא מומחה, מקצועי ומנוסה כדי לאתר את הטיפול הספציפי שיספק את התוצאה הטובה ביותר בשבילכם.