הטרנדים החמים לשיפור נראות הפנים ב 2022

טרנדים לשיפור נראות הפנים 2022

לרפואה הפלסטית והאסתטית יש פתרונות לשיפור נראות הפנים המתאימים למגוון גילאים, סוגי וגווני עור, לנשים וגברים כאחד. התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת יצירת שיטות חדשניות תוך שיפור הוותיקות להנגשת הרפואה האסתטית לכל מי שרוצה לשמר את המראה הצעיר, הרענן והחלק של הפנים גם בגילאים מתקדמים.

מהם הטרנדים החמים לשנת 2022?

חומצה היאלורונית

החומצה ההיאלורונית משמשת ברפואה האסתטית כבר שנים רבות והיא ממשיכה להיות אתנו גם בשנת 2022. חומצה היאלורונית היא חומר טבעי שקיים בגופנו אך הייצור שלו נוטה להתמעט עם השנים. הזרקה של החומצה אל עור הפנים משמשת להחזרת נפחים לעור פנים עייף, להחלקת קמטים ושימור המראה הצעיר והרענן. לפרוצדורה אין תופעות לוואי מיוחדות (נפיחות קלה שעוברת לאחר מספר ימים לכל היותר), התוצאות נראות כמעט מידית ומחזיקות עד שנה. הליך חדש יחסית העושה שימוש בחומצה היאלורונית מכונה "בוסטר" לפנים, כאן מזריקים כמויות קטנות של מולקולות חומצה היאלורונית לעידוד יצירת קלוגן ושיפור מראה עור. שלא כמו ההליך הוותיק יותר, נדרשת תחזוקה מידי כשלושה שבועות.

בוטוקס

כולנו מכירים את הזרקות הבוטוקס להחלקת קמטים בפנים וגם בשנת 2022 הרפואה האסתטית ממשיכה לעשות שימוש בחומר. הבוטוקס מתאים להחלקת קמטי הבעה בעיקר (הוא משפיע על שרירים ומרפה אותם מעט וכך מחליק את הקמטים). ההזרקה נעשית על ידי מחט קטנה, ההליך אינו כואב ולמעט מעט אדמומיות שחולפת מעצמה אין לו תופעות לוואי מיוחדות. התוצאות מחזיקות בין 4 חודשים לכחצי שנה אך יש להן גם אפקט מצטבר. ככל שממשיכים להשתמש בבוטוקס כך התוצאות יחזיקו מעמד זמן רב יותר בין טיפול לטיפול.

לייזר פרקציונלי

טיפולי לייזר להצערת עור הפנים קיימים מזה כמה עשרות שנים אך הטכנולוגיה לא קופאת על שמריה. לאחרונה, גובר השימוש בלייזרים פרקציונליים על פני מכשירי הלייזר הישנים. ההבדל בין סוגי הלייזר הנ"ל הוא ביכולת של הלייזר הפרקציונלי לטפל בעור בצורת "עמודות", כלומר להגיע רק לאזור שנרצה לטפל ורק לשכבת העור שהרופא רוצה לשנות מבלי לערב אזורים סמוכים. המשמעות היא ראשית שלרופא יש שליטה גבוהה יותר בהליך ושנית שזמן ההחלמה קצר יותר והתוצאות מדויקות יותר. שני סוגי הלייזר הפופולריים בשימוש הם:

  • Fractional ablative laser – משמש לטיפול בעור מזדקן, בקטמי שמש וגיל, לפילינג לייזר חד פעמי ועוד.
  • Fractional non ablative laser – יכולתו של הלייזר הזה להשפיע על שכבת הקלוגן בעור מבלי לפגוע כלל בשכבת העור העליונה (הנראית לעין) הפכה אותו לנפוץ יותר ויותר לשימוש. בעזרת טיפול בלייזר מסוג זה ניתן לשפר מראה עור עייף ולשקם את המרקם שלו.

טיפול בגלי רדיו – טכנולוגיית RF

הטיפול בגלי רדיו נעשה בסדרת מפגשים ומתאים במיוחד למי שסובל מרפיון קל של העור (גם בגילאים צעירים). הטכנולוגיה מתאימה במיוחד למיצוק העור הן הפנים והן הצוואר (ומשמשת גם למיצוק עור הבטן והידיים למשל בשל היעילות הגבוהה שלה). בבסיס הטכנולוגיה עומד חימום של הרקמות הרכות על ידי מכשיר הרדיו, החימום מאפשר לעור להתחדש ולהתמצק. הטיפול יכול להתבצע כבר מגילאי ה-30 לשמירה על מראה עור פנים רענן וצעיר אך הוא מתאים לכל הגילאים. יתרון נוסף וגדול של טכנולוגיית גלי הרדיו הוא העובדה שהיא אינה מושפעת מגוון העור. מכשיר הרדיו יכולים לשמש לטיפול בעור בהיר מאוד ועד עור כהה מאוד ללא חשש מפיגמנטציה.

הרמת פנים בחוטים

בעבר, הרמת פנים הייתה שמורה למי שהגיע לגילאי ה-60 ומעלה וסבל מצניחה משמעותית של עור הפנים. כיום, שיטות חדשניות מאפשרות לעשות הרמת פנים כבר בגילאי ה-40 – הרמה עדינה, ללא צורך בניתוח מורכב ועם זמן החלמה קצר יחסית. השימוש בחוטים מאפשר לרופא לעשות מניפולציה מדויקת מאוד של הרקמות ולהגיע למראה הרצוי המקסימאלי ביותר עבור כל מטופל באופן אישי. מכיוון שהחוטים הן שיטה עדינה יחסית להרמת פנים ניתן לעשות אותה רק בחלק אחד של הפנים ואין חובה לעבור מתיחה מלאה. ההליך מתאים מאוד למי ששם לב לצניחה קלה של עור הפנים והצוואר ורוצה לשמר את מראה הנעורים מבלי לעבור הליכים נוספים. מתיחת פנים החוטים ניתן לעשות ברוב המקרים ללא הרדמה כללית אלא באלחוש מקומי בלבד, ההליך נמשך זמן קצר יחסית והתוצאות מרשימות.

האם יש מקום לשיטות הוותיקות בשנת 2022?

התשובה הקצרה היא כן, אך תלוי בשיטה. שיטות שונות לשיפור נראות הפנים בעזרת הרפואה האסתטית קיימות מזה עשרות רבות של שנים. חלקן עברו שינויים ושיפורים וחלקן כמעט ולא נמצאות בשימוש. ככל שהזמן עובר, הרפואה הפלסטית עוברת לשיטות פחות ופחות פולשניות עם תוצאות מרשימות לא פחות גם על חשבון הקביעות של התוצאה. כך למשל, השימוש בחומצה היאלורונית גובר כיום על שימוש בפילרים קבועים כמו סיליקון. לשיטות הוותיקות בהחלט יש מקום גם בשנת 2022 כל עוד הן עומדות בסטנדרט הטיפול המודרני – מינימום תופעות לוואי, תוצאות מצוינות ומהירות וכמעט אפס סיכונים.

הטרנד החם ביותר לשנת 2022 – הגישה המשולבת

כיום מנתחים פלסטיים נוטים לשלב בין השיטות השונות לשיפור והצערת מראה הפנים לבין פרוצדורות כירורגיות ולא לבחור אחד על פני השני. במידת האפשר, גם המנתח הפלסטי יעדיף להציע פתרונות שלא כוללים ניתוח. אך במקרים בהם ניתוח פלסטי יעניק את התוצאה הטובה ביותר הרופא ימליץ על כך. שילוב של ניתוח פלסטי ושימוש בשיטות מתקדמות לשיפור נראות הפנים יכולים לחולל מהפך של ממש במראה החיצוני של הפנים גם בגילאים מתקדמים וגם עבור מי שבעבר לא היה מועמד טוב לפרוצדורות אלו. בין אם המטרה היא שינוי גדול או שיפורים במראה הפנים, בשנת 2022 לרפואה הפלסטית פתרונות נהדרים עם תוצאות מרשימות.