מה ההבדל בין שאיבת שומן למתיחת בטן?

שאיבת שומן מול מתיחת בטן

ניתוח שאיבת שומן הוא אחד הניתוחים הנפוצים ביותר בתקופה הנוכחית, וגם ניתוח מתיחת בטן הולך וצובר פופולריות. אלא שרבים מתבלבלים בין שני מושגים אלה דבר היוצר תפיסות שגויות הרווחות לגבי המטרה של כל אחד מהם. מי מהמעוניינים לרדת במשקל חושבים כי הם זקוקים למתיחת עור הגוף, ואלו השוקלים מתיחת בטן לעיתים שוגים וסוברים שמדובר בירידה במשקל. במאמר הבא נעשה קצת סדר ונחדד את המשמעות והמטרות של כל אחד מהטיפולים.

שאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן הוא ניתוח שמטרתו לעצב את הגוף על ידי הסרת עודפי רקמת שומן. אנשים רבים עושים את הדרך הארוכה של הרזייה ועיצוב הגוף על ידי תזונה מותאמת וביצוע פעילות גופנית באופן תדיר, ועדיין לא מצליחים להגיע ליעדים שלהם מבחינת משקל הגוף והנראות החיצונית. ניתוח שאיבת שומן מטפל באותן רקמות שומן עקשניות שמסרבות להתמוסס על ידי עבודה קשה בדרך הטבעית. שאיבת שומן מבצעים באיברים העשירים בשומן כמו למשל: בטן, ישבן, זרועות, צוואר סנטר, שאיבת שומן מהירכיים הוא ניתוח נפוץ מאד, ועוד.

מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן, כשמו כן הוא, מתמקד באזור הבטן בלבד. זהו הליך שמטרתו לטפל בשני עניינים עיקריים: סילוק עודפי עור שנוצרו עקב רפיון, וטיפול בריחוק בין שרירי הבטן בעקבות הריונות או ירידה במשקל. כדי להדגים את ההבדל ניקח לדוגמא אישה שלאחר ההיריון ירדה הרבה מהמשקל שהתווסף לגופה במהלכו. היא סובלת מעור עודף רב, וכל תהליך ההיריון והלידה הותירו אותה עם שרירים רפויים ומבנה שרירי בטן שהשתנה. היא מעוניינת לחזור להיראות כפי שנראתה לפני הלידות שלה.

ביצוע שאיבת שומן בבטן במקרה כזה, יהיה לרוקן את רקמות השומן שנותרו שם ומה תהיה התוצאה? עוד עור רפוי. בדיוק ההפך ממה שהיא רוצה. היא הצליחה לרדת במשקל אבל לא מצליחה להגיע לבטן השטוחה שהיא כל כך כמהה לה. כאן בדיוק בא לעזרתה ניתוח מתיחת הבטן. רופא מקצועי ידע לעצב את השרירים הפנים-בטניים שלה, ולסלק את עודפי העור המיותרים באופן מדויק ואסתטי, וכזה שיחולל פלאים במראה הבטן שלה וביחס ישר לכך גם במפלס הביטחון והדימוי העצמי שלה.

שאיבת שומן ומתיחת בטן: מתי נשלב ביניהם?

יש מקרים בהם מטופלת או מטופל מבקשים לבצע מספר שינויים בגופם על מנת להגיע למצב האופטימלי מבחינתם. מאחר וניתוח הנו פרוצדורה משמעותית שכוללת הרדמה, פעולות כירורגיות וכי"ב אז בוודאי שתמיד נשאף לעשות כמה שיותר דברים בסשן אחד ולא לפרק את התהליך לעוד ניתוחים שכוללים עוד הרדמות. אלא שלא תמיד זה מתאפשר. הדבר הזה תלוי בהרבה גורמים שהעיקרי בהם הוא מצבו הבריאותי של המטופל או המטופלת.

השילוב של ניתוח שאיבת שומן ומתיחת בטן צבר המון פופולריות בשנים האחרונות ואפילו קיבל שם: Mommy Makeover. הניתוח המדובר מתאים לנשים צעירות ובריאות שסיימו עם הלידות לעת עתה. הרעיון הוא לטפל בכל השינויים שחלו בגוף בעקבות הלידות בסשן אחד. אפשר לבצע עוד הרבה שילובים אבל כל מקרה מצריך בחינה לגופו בהתאם לנסיבות הפרטניות של אותו ניתוח ואותה מטופלת, או מטופל.

צעד ראשון בכיוון הנכון

הרבה מטופלים חולמים על ביצוע מיני שינויים בגופם בכוחות הפלסטיקה אבל לא מעזים אפילו לנסות להגשים. חשוב להבין שהחלטה כזו לא מתקבלת ברגע או ביום אחד. זה לא שאתם הולכים לרופא ועולים על שולחן הניתוחים איך שאתם מגיעים. לא צריך לוותר על החלומות שלכם ולא צריך גם "לקפוץ עליהם" בפזיזות וללא מחשבה. הדבר הנכון יהיה למצוא רופא מקצועי ומנוסה שאתם מרגישים שאתם באופן אינטואיטיבי סומכים עליו, להגיע לפגישת ייעוץ ופשוט להציף הכל. מה מפריע לכם? איפה אתם רוצים להיות? מה מעכב אתכם? במקביל לכך, הרופא יבדוק את הפרופיל הרפואי שלהם וידע להציע לכם את האפשרויות העומדות בפניכם בהתאם למצבכם הרפואי. לאחר פגישת ייעוץ שכזו תבינו בצורה מעמיקה יותר את התהליך והמשמעויות שלו ופשוט תתנו לזה לשקוע. רופא מקצועי ומכיל תמיד יעמוד לרשותכם לשאלות והתייעצויות נוספות כך שאתם לא לבד בתהליך הזה ואין ממה לחשוש.