ההבדל בין חומצה היאלורונית לשאר ההזרקות בפנים

חומצה היאלרונית

חומרי מילוי לפנים הפכו להיות פתרון אלטרנטיבי עבור כל מי שמעוניין לטפל בקמטים באופן זמני מבלי הצורך לעבור הליך כירורגי. הביקוש לטיפולי הזרקות בפנים אשר הולך וגדל, הופך אותו לאחת מהפרוצדורות היותר פופולאריות בתחום טיפולי הקוסמטיקה. הזרקות בפנים מתאימות עבור כל מי שמעוניין להעלים קמטים וקפלים בעור ואף להוסיף נפח לשפתיים או הלחיים. כמעט כל חומרי המילוי יכולים להביא לתוצאה של עור שנראה צעיר וחלק אך האופן שבו משיגים את המטרה משתנה בהתאם לחומר בו משתמשים. זריקות קולגן למשל יפעלו דרך גירוי הייצור הטבעי של הקולג'ן על ידי הגוף בעוד שחומצה היאלורונית תפעל על ידי הפיכת הרקמה ליותר שמנונית וספיגה של מולקולות מים.

למי מתאים חומר למילוי פנים?

חומרי מילוי לעור נחשבים למאוד בטוחים, ניתן להשיג באמצעותם תוצאות מיידיות והם מכילים רכיבים שמתאימים לגוף האדם. מי שמעוניין לעבור טיפולי הזרקות בפנים, יכול לגשת אל מומחה בתחום לפגישת ייעוץ. מטרת הפגישה תהיה לקבוע האם מדובר במועמד מתאים לטיפולי הזרקות פנים או שרק הליך כירורגי יכול להשיג את התוצאה המבוקשת. במקרה למשל של הופעת סימני הזדקנות מאוד מודגשים ואובדן משמעותי של גמישות וגוון העור, יכול להיות שניתוח כמו מתיחת פנים יהיה יותר אופטימלי. מטופלים שמעוניינים להעלים קווי חיוך,  קווים הנמשכים מזווית הפה ועד הסנטר, קווים שגרמו למראה לא אחיד של הפנים, צלקות אקנה או קווים שנוצרו מסביב לעיניים הם מועמדים אידיאלים עבור הזרקות בפנים. המטופלים צריכים להיות גם אנשים בריאים, בעלי השקפה חיובית וריאלית בנוגע לשיפור המראה שלהם, מטופלים שמחויבים לשמור על הבריאות של הגוף והעור שלהם וגם מי שנמנעים מעישון.

שימוש בחומצה היאלורונית

הזרקות בפנים תוך שימוש בחומצה היאלורונית נעשות כבר למעלה מעשרים שנה וההליך נחשב לבחירה המובילה בתחום ההליכים למילוי קמטים. בדומה לקולג'ן, גם חומצה היאלורונית נמצאת בגוף שלנו באופן טבעי והיא מסייעת לנו לשמור על נפח ורכות באזור הפנים. התפקיד העיקרי של חומצה היאלורונית היא לאפשר איזון של הלחות בגוף וניתן באמצעותה למשוך ולהחזיק כמות גדולה מאוד של נוזלים. כאשר מבצעים הזרקות בפנים באמצעות חומצה היאלורונית, ההליך גורם לרקמות להיות שמנוניות ולחות יותר – פעולה זו מאפשרת לכידת מולקולות מים מתחת לפני השטח של העור והתוצאה היא עור רך וחלק יותר.

תוצאות של שימוש בחומצה היאלורונית

המטופל עלול לחוש אי נוחות במהלך הטיפול של הזרקת פנים עם חומצה היאלורונית אך ניתן לבצע הרדמה מקומית על מנת להקל עליו. כאבים במקומות שבהם בוצעו ההזרקות יכולים להופיע אך הם אמורים להיעלם לאחר מספר ימים. אזור ההזרקות עלול גם להתנפח ושטפי דם יכולים להופיע – אין מה לחשוש כיוון שכל התסמינים הללו נעלמים כמה ימים לאחר ביצוע ההליך. תוצאות ההליך הן מיידיות ולרוב נשמרות בין חצי שנה לשנה. בדומה להזרקות קולג'ן, יש צורך לעבור טיפולים נוספים על מנת לשמר את התוצאה אך ישנם מקרים שבהם החומצה ההיאלורונית שהוזרקה גורמת לייצור טבעי של הקולג'ן בגוף וגורמת לשיפור במראה של העור חודשים רבים גם לאחר הטיפול.

הזרקה של קולג'ן

קולג'ן הוא חלבון שנמצא באופן טבעי בגוף האדם בעצמות, הגידים, בסחוס ובעור. תפקידו של הקולג'ן הוא להעניק לעור שלנו את המראה והחלק והמוצק כאשר אנו צעירים. לאורך השנים, כיוון שהגוף מייצר פחות קולג'ן, העור מתחיל לאבד מהגמישות והנפח שלו וכל הרקמות מתחילות לצנוח. הזרקות בפנים תוך שימוש בקולג'ן ממריץ את הייצור הטבעי של הקולג'ן בגוף בכל אותם אזורים שכבר לא קיים ייצור בפועל. ברגע שמבנה התמיכה של העור ישוחזר, יתרחש ייצור מוגבר של קולג'ן שיחזק אותו והעור יחזור להיראות מלא וטבעי.

תוצאות של חומרי מילוי קולג'ן

הליך הזרקות בפנים תוך שימוש בקולג'ן הוא יחסית פשוט ונעשה באמצעות החדרה של מחט זעירה אל האזורים שבהם מטפלים. המטופלים עלולים לחוות תחושת אי נוחות כתוצאה מהחדרת המחט אך ניתן לבצע הרדמה מקומית על מנת לטשטש את תחושת הכאב. הזרקות בפנים של קולג'ן משפיעות באופן מידי והן מיישרות את כל הקווים בפנים ומוסיפות להם נפח. אחד היתרונות הבולטים של הזרקות קולג'ן הוא שהתוצאות נשמרות לאורך זמן והכל תלוי ביכולת של הגוף לספוג את חומר המילוי. ככל שיכולת הספיגה של הגוף טובה יותר, כך הגוף יוכל להתחיל לייצר קולג'ן על מנת להשלים את הטיפול באופן טבעי. התוצאות של הזרקות קולג'ן נשמרות למשך כשנה אך מומלץ מראש לקבוע טיפולים בזמנים קבועים על מנת לוודא שהשפעת ההזרקות איננה פגה והמראה האסתטי נשמר.

איך בוחרים?

כיוון שקיימים לא מעט מוצרי מילוי, חשוב לשקול מספר פרמטרים כאשר מנסים להחליט באיזה סוג הזרקות לבחור. התקציב, ניסיון וידע של המומחה שעתיד לבצע את הטיפולים, גוון העור, מידת הגמישות שלו וחומרת הכתמים והקמטים המופיעים על עור הפנים – כל אלה פרמטרים שיש לשקול היטב לפני שמגיעים להחלטה. חשוב לדעת ולהבין כיצד כל חומר מילוי עובד, כמה זמן תוצאת ההליך עתידה להחזיק ותופעות הלוואי האפשריות. פגישת ייעוץ עם מומחה היא הדרך הטובה ביותר להגיע להחלטה הנכונה כיוון שהוא יכול להעניק לכם ידע מעמיק על חומר המילוי בו אתם מעוניינים לבחור ואולי אף להמליץ על חומר מילוי שונה לאחר שבחן את המקרה שלכם. פגישת הייעוץ תכלול גם תיאום ציפיות ובחינה של הסיבות לביצוע ההליך על מנת להתאים באופן אישי את ההליך כך שיתאים לצרכים האישיים שלכם וישיג את המטרה המבוקשת. כאשר מדובר בהזרקת חומצה היאלורונית או קולג'ן, הסיכוי שהמטופל יהיה אלרגי לחומר המילוי הוא מאוד נמוך כיוון שהחומרים הללו כבר נמצאים בגוף אך הפגישה יכולה לכלול גם הזרקה מדגמית של החומר על מנת לוודא שהמטופל לא מפתח אלרגיה לחומר המילוי הנבחר.