איך חזה גדול מידי משפיע ביומיום ומה הפתרון?

איך חזה גדול מידי משפיע ביומיום ומה הפתרון

חזה גדול ושופע, זקור וצעיר למראה הוא שאיפתן של נשים רבות שמגיעות אל הכירורג הפלסטי – הגדלת והרמת חזה הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר ברפואה האסתטית. אך חזה גדול הוא לא תמיד ברכה וישנן נשים שמתמודדות עם חזה גדול מידי שמפריע להן הן מבחינה פיזית והן חברתית ורגשית. חזה גדול מידי עשוי לגרום לכאבים ובעיות עור ואפילו לפגיעה בביטחון העצמי. הפתרון הטוב ביותר הוא הקטנת חזה על ידי כירורג פלסטי המומחה בעיצוב החזה מחדש. הקטנת חזה משפרת בצורה מאוד דרמטית את איכות החיים של מי שסובלת מחזה גדול במיוחד.

איך חזה גדול במיוחד משפיע על הגוף שלנו?

החזה "מושך" קדימה – לאורך זמן, כובד השדיים ימשוך את עמוד השדרה הצווארי, את חגורת כתפיים והצוואר קדימה. שרירי בית החזה לא יוכלו לתמוך במשקל ועשויה להיווצר בליטה בצוואר.

החזה צונח – בעלות חזה גדול במיוחד מרגישות את התופעה כבר בשנות העשרים המוקדמות. באופן בלתי נמנע, חזה גדול מאוד לא יוכל להישאר זקור לאורך זמן שכן כוח המשיכה פועל עליו ביתר שאת.

כאבי ראש – אחת מתופעות הלוואי של חזה גדול במיוחד הם כאבי ראש כרוניים. בעלות חזה גדול מאוד מדווחות על כאבי ראש ומיגרנות בשיעור גדול יותר מנשים אחרות החל מגיל הנעורים ועד לגילאים מתקדמים. הסיבה היא שגודל החזה מכביד על השכמות והצוואר וגורם לכאבים שעולים כלפי מעלה לכיוון הראש. במחקר שנערך בארצות הברית בתחילת שנות האלפיים נמצא שכ-70% מהנשים שעברו הקטנת חזה (באופן בלתי נמנע מדובר בנשים עם חזה גדול במיוחד) דיווחו על כאבי ראש כרוניים. כ-50% מהן דיווחו על שיפור משמעותי אחרי הניתוח. המסקנה שהחוקרים הגיעו אליה היא שיש קשר ישיר בין חזה גדול מידי לכאבי ראש כרוניים.

כאבי צוואר וכתפיים – הבעיה המוכרת והידועה ביותר לכל אישה עם חזה גדול מאוד. החזה הכבד משפיע על שריר הכתפיים הצוואר והשכמות לרעה וגורם לכאבים. נשים רבות מספרות על כאבים בינוניים ביומיום ואפילו התקפי כאבים חזקים שדורשים טיפול תרופתי. ככל שהשנים עוברות, התופעה נוטה להחמיר.

בעיות עור – כאשר השדיים גדולים במיוחד הם נוטים לצנוח ותחתם נוצרת סביבה לחה במקצת (במיוחד בקיץ הישראלי) שלא נחשפת לאוויר. התוצאה היא כר פורה להתפתחותן של בעיות עור שונות החל משפשפת פשוטה ועד פטרת. מעבר לחוסר הנוחות בעיות העור יכולות לייצר ריח לא נעים, עור לחלוחי למגע ולא אסתטי, אקנה ופיגמנטציה.

האם נשים עם חזה גדול סובלות מסקסואליזציה ותשומת לב לא רצויה?

"רואים רק את החזה ולא אותי" , "זה שיש לי חזה גדול לא אומר שאני מעוניינת במין כל הזמן" , "נמאס לי שלא מקשיבים לי ורק מסתכלים על הציצים שלי" הם משפטים שנשים רבות מאוד עם חזה גדול במיוחד מכירות היטב. נשים אלו מספרות לא פעם שהן חוות סקסואליזציה בסיטואציות שונות. החזה הגדול מושך תשומת לב שלא תמיד מתקבלת בברכה, תשומת לב מינית בעיקרה בסיטואציות שאין להן כל קונטקסט מיני. האשם בתופעה היא כנראה האובססיה של התרבות ההוליוודית עם חזה גדול במיוחד והנטייה לראות חזה גדול לא רק כמשהו מיני  אלא  מאפיין של מיניות מוגברת. לתופעה זו יכולות להיות השלכות מאוד לא נעימות, תחושה של חוסר נוחות במצבים חברתיים, מקצועיים ובינאישיים. הבעיה חמורה עוד יותר עבור נערות שהתפתחו מוקדם וסובלות מסקסואליזציה בגילאי העשרה בגלל החזה הגדול, תשומת לב לא ראויה ולא רצויה שעשויה להשפיע על פיתוח הביטחון העצמי שלהן.

איך חזה גדול מידי יכול להשפיע על הביטחון העצמי?

נהוג לחשוב שחזה גדול משמעו ביטחון עצמי גבוה ותחושה של אטרקטיביות, אך לפעמים ההפך הוא הנכון. הגודל של החזה פחות חשוב למרבית הנשים כמו הצורה שלו והדרך בה הוא משתלב בגזרה הכללית. כשהחזה גדול מאוד הוא נוטה לצנוח בגיל מוקדם יחסית מה שגורם לנשים רבות להרגיש דווקא חוסר בטחון לגבי השדיים שלהן. חוסר הביטחון יכול להתבטא בבחירת בגדים לא מחמיאים רק כדי לנסות לכסות את החזה, לא להוריד את החזיה מול בני הזוג, להרגיש חוסר נוחות במצבים אינטימיים, להימנע מפעילויות כמו ללכת לים או לבריכה כי אי אפשר להסתיר את החזה הגדול. בנוסף, עודף תשומת לב, במיוחד מגיל צעיר יכולה דווקא לערער את הביטחון העצמי ולגרום להסתגרות ומופנמות.

איך מתמודדים עם חזה גדול במיוחד ביום-יום?

חזיות איכותיות ותומכות – אם את סובלת מכאבים יומיומיים בגב ובכתפיים יכול להיות שהחזיות שאת נוהגת ללבוש לא מתאימות לך. עם חזה גדול במיוחד נדרשת תמיכה מאסיבית לחגורת הכתפיים ובדרך כלל, חזיות רגילות לא נועדו לעשות זאת. כשאת מחפשת חזייה העדיפי חזיות עם תמיכת גב נוספת (רצועה נוספת כמו תרמיל) או חזיות  X.

מינמייזר – חזיות מינימייזר הן הצלה של ממש לבעלות חזה גדול במיוחד. השקיעי בחזייה איכותית מחברה ידועה. עם חזייה שנועדה לגרום לשדיים להראות קטנים יותר תוכלי לכל הפחות למזער מבטים בוחנים והערות מיניות בלתי מבורכות ואת ההשפעות החברתיות השליליות שבעלות חזה גדול במיוחד חוות.

שינה עם חזיות ספורט – נשים רבות עם חזה גדול ישנות עם חזייה מכיוון שהחזה מפריע לשינה טובה. אם גם את סובלת מבעיות שינה בגלל החזה הגדול נסי לישון עם חזיית ספורט איכותית שתחזיק את החזה במקומו ותספק תמיכה גם בלילה.

שמירה על כושר גופני ומשקל גוף תקין – ככל שמשקל הגוף הכללי גבוה יותר כך סביר להניח שגם מידת החזה תגדל. שמירה על משקל גוף תקין אמנם לא תקטין את החזה דווקא, אך היא בהחלט תעזור למזער את הנזק הגופני של חזה גדול במיוחד. בנוסף, שמירה על כושר, במיוחד חיזוק חגורת הכתפיים ושרירי הגב יכולים לעזור לשאת את משקל השדיים ולהפחית את הנזק שנגרם לאורך השנים בשל החזה הגדול.

מה אפשר לעשות עם חזה גדול מידי? איך הקטנת חזה יכולה לשנות לך את החיים

למרות שאפשר לחיות עם חזה גדול מידי נשים רבות מחליטות בשלב מסוים בחייהן שהן פשוט לא מוכנות להתמודד עם כל התופעות וההשלכות שלו – כאבים כרוניים, בעיות עור, מראה החזה וכמובן ההיבטים החברתיים והבינאישיים. למרות שאפשר "לנהל" את החזה בהצלחה מסוימת, בסופו של דבר הפתרון שרבות בוחרות בו הוא הקטנת חזה. מדובר בניתוח פלסטי שמשאיר חזה פרופורציונלי, צעיר יותר למראה (מרימים ומעצבים אותו במסגרת הניתוח) והכי חשוב – לא כבד, לא מעיק ולא מפריע.

נהוג לעשות הקטנת חזה לנשים מעל גיל 18 אך לעיתים, אם מדובר בצורך ממשי ניתן גם בנערות צעירות. הקטנת חזה נעשית תחת הרדמה מלאה ונמשכת כשעתיים, הרופא מסיר את רקמת השד ועודפי העור ומעצב את החזה מחדש. הסימנים הניתוחיים מוסתרים במידת האפשר ובסופו של תהליך ההחלמה המטופלת יוצאת עם שדיים שנראים מלאים, זקורים ומתאימים למידות הגוף. נשים שסובלות מחזה גדול מידי מברכות על ההחלטה לעבור הקטנת חזה ולא פעם מביעות חרטה על כך שלא עשו את הניתוח שנים לפני. הקטנת חזה הוא אחד הניתוחים עם אחוזי שביעות הרצון הגבוהים ביותר – השיפור במראה החיצוני, בביטחון העצמי ובאיכות החיים עצום.