הזרקת חומצה היאלורונית למילוי קמטים

הזרקת חומצה היאלורנית למילוי קמטים

מה היא חומצה היאלורונית?

החומצה ההיאלורונית היא למעשה שחזור של חומר שהגוף מייצר. החומר הזה נמצא בין רקמות חיבור ואלו נמצאות בתוך העור. כלומר זהו חומר דינאמי שקיים בגוף חי בכל עת. לצורך ההמחשה: בגוף ששוקל כ 70 ק"ג יש כ- 15 גרם של היאלורונן בכל נקודת זמן. חלק ממסה זו יושבת בין הרקמות ואחראית לאלסטיות והאיכות של העור וחלקה נמצא במצב דינאמי של התכלות ויצירה מחדש כל הזמן.

קצת היסטוריה

בשנת 1934 באוניברסיטת קולומביה שבארה"ב גילו שני חוקרים במחקר משותף את החומצה ההיאלורונית. הם הפיקו את החומר מעין של פרה, בודדו אותו והשוו את ממצאיהם לאיברים אנושיים. מסקנתם הייתה שתפקידו העיקרי של החומר הוא לשמור על הלחות בעור ועל נפחו. השם היאלורונן ניתן לחומר כיצירת כלאיים סמנטית בין המילה היוונית היילוס שמשמעותה זכוכית ביוונית עתיקה, למילה יורון שהוא סוג של סוכר שנמצא בתוך התא.

כיצד מפיקים חומצה היאלורונית?

החומר ההיאלורוני אותו מייעדים לשימושים קוסמטיים מופק בתהליך תסיסה של תרביות חיידקים, או בשמה המדעי: פרמנטציה בקטריאלית. בשנות התשעים של המאה הקודמת נהגו להפיק אותו מעור של בעלי חיים. מכיוון שהחומר מכיל בתוכו גם מרכיבים שזרים לגוף שלנו, נצפו תגובות אלרגיות רבות, מה שהצריך בדיקת אלרגנים מקיפה לפני השימוש בו. כיום המדע יודע להפיק את החומצה מחומרים שאינם מהחי וכך נמנעת התגובה האלרגית. בתהליך ייצורו, החומצה מבודדת מחומרים העלולים להיות אלרגניים או רעילים והתוצאה המתקבלת היא בדיוק אותו חומר המצוי בין סיבי העור אך ללא אורחים בלתי רצויים.

מה היתרונות של הזרקת חומצה ההיאלורונית שהפכו אותה לכל כך פופולרית?

לשימוש בחומצה היאלורונית מספר יתרונות משמעותיים, הממצבים אותה בתור הטיפול הקוסמטי האפקטיבי ביותר. מכיוון שהחומר הינו טבעי, ולמעשה זהו החומר בו הגוף משתמש כדי להחיות את העור, מתקבל המראה הטבעי, שאינו משתווה למראה המושג בטיפולים אחרים. בהיותו חומר טבעי הוא למעשה חזור על הפעולה של ההיאלורון בעור: הוא מייצר נפח בעור, מעבה אותו ועל ידי כך משביח את איכותו. היתרונות הבאים החשובים לא פחות, נעוצים בהפקה של החומר ובשימוש בו בעת הטיפול. החומר הזה מיוצר יחסית בקלות ולכן לא מאד יקר, השימוש בו הוא נטול סיכונים כמו אלרגיה ודחייה של העור ותהליך הטיפול עצמו הוא תהליך פשוט מאד ונטול סיכונים וכאבים.

סוגי המילויים השונים

לחומצה היאלורונית אפשרויות מילוי המתחלקות לשלוש קבוצות: ג'ובידרם, סטילאז' ורסטילן.

ג'ובידם הוא ליין של חברת אלרגן האחראית על חומרי מילוי אחרים. תחת הליין ישנם מספר מוצרים מצוינים שכל אחד מתמקד באלמנט אחר. חומר המילוי ג'ובידם אולטרא ידוע בעדינות שלו שבזכותה ניתן להגיע למידת דיוק גבוהה במיוחד. מוצר נוסף הוא הוולמה. זהו חומר עבה יותר בסמיכות גבוהה, ותפקידו מילוי של קמטים עמוקים יותר ורקמות מרוקנות באופן משמעותי יותר, כמו למשל אזור הלחיים. המוצר השלישי שאנו משתמשים בו הוא הוולבלה של ג'ובידם. מוצר זה מתאים במיוחד למילוי שפתיים.

שחקנית נוספת בשוק היא גלדרמה הצרפתית הנחשבת טובה לא פחות מג'ובידם. זוהי השחקנית הוותיקה ביותר בשוק ומוצריה נותנים מענה לאיברים שכבר הזכרנו ולכל סוגי מילוי הקמטים האפשריים בפנים.

אחרונה היא חברת סטילז' הצרפתית אף היא, שידועה בחומר האיכותי שהיא מייצרת המכיל מרכיב נוגד חמצון שמיטיב עם העור ומנטרל תופעות לוואי אפשריות.

כל שלושת החברות מאושרות על ידי התקנים המחמירים ביותר, והמוצרים מכילים בהרכבם חומר מאלחש שמפחית כאבים בעת השימוש, ובחלק מהמקרים אף מעלימם.

חסרונות של השימוש בחומצה היאלורונית

החיסרון היחיד של השימוש בחומר הוא העובדה שהוא מקנה מענה זמני. מכיוון שהחומר אורגני וטבעי, הגוף מזהה אותו כשייך אליו, ובמשך הזמן מפרק וסופג אותו. על כן, בכדי לשמור על תוצאה רצויה לאורך זמן, יש לחזור על הטיפול.

סיבוכים אפשריים

הסטטיסטיקה מצביעה על מידה מזערית של סיכונים כשמדברים כיום על הזרקה של חומצה היאלורונית. יחד עם זאת, קיימת אפשרות  לתגובה אלרגית של העור. הדרך לוודא שהעור מגיב באופן הרצוי היא להזריק כמות קטנה לעור במקום אחר בגוף מבעוד מועד ולבחון את תגובתו..

עלויות

כמו כל טיפול קוסמטי או טיפול בכלל, העלויות בתחום נעות על קשת מחירים שתלויה בשני פרמטרים עיקריים: מהו החומר אותו בוחרים ומיהו הרופא המבצע. ככלל, רופא מיומן מקצועי ומנוסה, אשר מכיר את החומר היטב, תחת בקרה ופיקוח, ייגבה מחיר גבוה יחסית לרופא פחות מיומן ובעל פחות ניסיון, אשר עובד עם החומר בצורה אקראית. עבודה מבוקרת ומפוקחת עם החומרים, מאפשרת לרופא המטפל להתעדכן בכל ההנחיות והעדכונים של היצרנים וללמוד את השיטות החדשניות ביותר בתחום.

כמה זמן מחזיקה ההזרקה?

כאשר אנו מדברים על משך החיים של טיפול מסוג הזרקה של חומצה היאלורונית, חשוב לעשות את ההבחנה בין שני מושגים חשובים: המצאות החומצה בתוך רקמת העור ונראות פעולת החומצה כלפי חוץ. לעיתים קיימת בעורנו חומצה היאלורונית, אך התוצאה סמויה מן העין כי כמות החומר קטנה. (כפי שלעיתים לאנשים יש בעיות מפרקים עקב חוסר בסידן, אך בדיקות מעידות על קיומו של סידן בגוף). כיצד זה משפיע על המטופל? בטיפול הראשון מוזרקת לעור כמות גדולה יותר של חומצה היארולונית. לאחר תקופה כשההשפעה מתחילה לרדת מחדשים את המילוי אך הפעם, מאחר וכבר קיים חומר ברקמה, תוזרק  כמות קטנה יותר, דבר שיבוא לידי ביטוי גם בעלויות.

זמן התפוגה של החומר תלוי בשני גורמים: איכות החומר והגורמים הסובייקטיביים של המטופל/ת. הגורמים שתלויים בנו הם כמובן בחירת החומרים הטובים ביותר אבל גם שמירה על העור. זכרו שהיארולון נמצא בעור וההתכלות שלו מושפעת מהגורמים המשפיעים על איכות העור: חשיפה לשמש, חילוף חומרים, תזונה, גורמים גנטיים, עישון וכי"ב. אנו יכולים להאריך את חיי הטיפול על ידי התייחסות נאותה לעורנו, ובמקביל לזכור שבהיותו חומר אורגני כאמור, הוא מתכלה עם הזמן ויידרש חידוש של הטיפול.

חומצה היאלורונית או – חומרי מילוי אחרים?

שאלה שעולה בקרב רבים היא: מה עדיף, חומצה היאלורונית או חומרי מילוי אחרים ? והתשובה היא, שניהם טובים כל אחד למה שהוא הכי טוב בו.

חומרי מילוי סינטטים משמשים כחומר הזרקה לטיפול בקמטים דינמיים, כגון אלה שנוצרו עקב פעילות שרירי הפנים. במינונים קטנים מאד יש לו יכולת לעכב תהליכים בגוף מבלי לפגוע בו (מינונים מיקרוסקופיים), ולעכב את השחיקה הטבעית של התאים. אי לכך, החומר הזה מתאים לאזורים כמו צוואר, מצח ועיניים.

מאידך, יש לנו את החומצה ההיאלורונית שהינה טבעית ועדינה, בה ניתן להשתמש בכדי לפסל אזורים כמו השפתיים והלחיים. שני החומרים הינם שונים, בעלי מאפיינים המתאימים לצרכים ונסיבות שונות. פעמים רבות כאשר מבקשת מטופלת או מטופל להצעיר את המראה של כלל שטח הפנים והצוואר בשלמותו, משלב הרופא את שתי הטכניקות. את ההחלטות האלה כמובן כדאי לקבל עם רופא מנוסה ומקצועי שידע לבחון את התמונה המלאה, ולכוון לקבלת החלטה מתאימה, לצורך קבלת תוצאה רצויה.

מעוניינים בפרטים נוספים? צרו עמנו קשר עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ