הרמת חזה ושילוב של טיפולים אחרים

ניתוח הרמת חזה נפול

אם היינו חיים על הירח, ללא כבידה, אולי החזה הנשי היה יכול להישאר איתן ויציב, אבל בכדור הארץ, עם כל הגרביטציה שמסביב, זה הרבה יותר מסובך. מאידך, קיומו של כוח המשיכה לא אומר שהחזה שלך חייב להיות נפול, ואם את לא מרוצה מהמראה שלו חשוב שתדעי שקיימים טיפולים שיכולים לעזור לו להיראות הרבה יותר טוב.

בעיית החזה הנפול

באופן טבעי, במהלך השנים עובר הגוף הנשי שינויים פיזיולוגיים שונים שמשפיעים, בין היתר, גם על מראה החזה. הריונות והנקה גורמים להתרוקנות השד, חשיפה לאור השמש גורמת לאובדן האלסטיות של העור ולמראה מדולדל וכוח המשיכה מושך את השדיים כלפי מטה. כל אלה גורמים במרוצת הזמן לצניחת החזה ולהיווצרות מראה נפול אשר עשוי לגרור אחריו פגיעה בבטחון העצמי, ובעטייה הימנעות מלבישת בגדים הדוקים או בגד ים.

כאשר מדברים על מראה ואסתטיקה יש להקדים ולומר שהכל מתחיל בהרגשה אישית, ואם את לא מרוצה ממראה החזה שלך, כדאי שתבדקי מה ניתן לעשות בנדון. יחד עם זאת, חשוב לזכור שאנחנו מושפעים ממודלים שונים של יופי, שאינם מציאותיים בהכרח. תמונות מעוצבות בפוטושופ, או אנשים שניחנו בגוף מושלם או יוצא דופן עלולים לגרום לנו להרגיש שלא בנוח, גם אם אנחנו נראים מצוין.

אם את מתלבטת בשאלה האם את זקוקה לניתוח, כדאי שתדעי שישנה דרך לקבוע את ההתאמה לניתוח הרמת חזה לפי דרגת הצניחה של השדיים. נשים רבות מדברות על "מבחן העיפרון" – בעמידה זקופה, ללא חזיה, ממקמים עפרון או עט תחת  קפל השד. אם העיפרון נותר במקומו ואינו נופל, משמע שהשד נפול. לעומת זאת, השיטה הרפואית לקביעת מידת הצניחה של מבוססת על מיקומה של הפטמה: כאשר הפטמה נמוכה יותר מהקפל התת שדי ניתן להגדיר את המצב כצניחת חזה. את הבדיקה יש לערוך בעמידה או בישיבה ולאחר התרשמות מהמצב הרפואי הכללי ומגורמים משפיעים נוספים – ניתן להתחיל לתכנן את הניתוח.

הגדלת חזה או הרמת חזה?

הגדלת חזה הוא ניתוח שמטרתו להעצים את נפח השד, להבליט אותו ולהפוך אותו לנשי יותר. בחלק מהמקרים, לא ניתן להסתפק בתוספת של נפח בלבד, וכדי להחזיר את מראה השד לצעירותו, יש לבצע טיפול נוסף הקשור למעטפת של השד.

מעטפת השד הינה העור המקיף את רקמת השד, ולעיתים לאחר הריונות, הנקה או שינויים במשקל, יכולה מעטפת השד להימתח ולגרום לצניחה של השד. במקרים כאלו הידוק או הסרה של עודפי עור והרמה של הפיטמה למקום צעיר יותר, משלימים את פעולת ההגדלה או את תוספת הנפח. לניתוח כזה קוראים הרמה והגדלת חזה.

ישנן נשים שמעוניינות לשמר את המראה הטיבעי של השד, ואינן מעוניינות בתוספת הנפח. במקרים כאלה, על מנת להחזיר את מצב השד לקדמותו ולהעניק לו מראה צעיר וזקוף יותר, ניתן להסתפק בהסרה של עודפי עור במיקום החדש של העטרה, ללא שלב מקדים של תוספת נפח, או החדרה של שתל סיליקון. ניתוח זה נקראה הרמת חזה.

במקרים שבהם מצב השד גבולי, כלומר צניחת השד היא קלה והמרחק בין מיקום הפיטמה האידאלי למיקום הפיטמה הנוכחי אי נו גדול, ניתן להשיג את מטרות הניתוח של הרמת השד על ידי החדרת שתל הסיליקון בלבד, כלומר הגדלת החזה כבר גורמת להרמה מסוימת של השד. כשזו הכוונה, ניתן גם על ידי בחירה מדויקת של סוג השתל, להעצים עוד יותר את אפקט ההרמה הטמון בהגדלת השד.

איך מתבצע ניתוח הרמת חזה?

ניתוח הרמת חזה אורך כשעתיים ונערך תחת הרדמה כללית. בחלק מהמקרים ימליץ המנתח על טיפול נוסף בשילוב עם הרמת החזה במידה ויעריך שהרמה של החזה בלבד לא תשיג את התוצאה המקווה.
ישנם כמה טיפולים נילווים אפשריים:

  • הרמה בשילוב הקטנת חזה

נשים בעלות חזה גדול במיוחד עלולות לסבול מבעיות רפואיות שונות כגון כאבי גב וצוואר, גירוי תחת קפלי עור, עקמת של עמוד השדרה, הכבדה על הנשימה ועוד. בנוסף, נשים בעלות חזה כבד במיוחד שיעברו ניתוח להרמת חזה בלבד עלולות לקבל תוצאה לא מיטבית, כיוון שעור החזה שלהן יתקשה להתמודד עם המשקל הרב של השדיים בתקופת ההחלמה לאחר הניתוח. נשים אלה עשויות ליהנות מביצוע הרמה משולבת בהקטנת החזה. מדובר בהליך ניתוחי הכולל הסרה של חלק מן הרקמה העודפת של השד – יחד עם העור העודף. ניתוח המשלב הקטנת חזה נחשב מורכב יותר מניתוח הרמת חזה בלבד, והוא יארך כ- 3 שעות.

  • הרמה בשילוב הגדלת חזה

בין השינויים הרבים שעוברת האישה במהלך השנים ניתן למנות גם תנודות רבות במשקל, אלה עשויות לנבוע מהריונות, דיאטות, מצבי רוח וגיל, והן משפיעים גם על מראה החזה. שינויי משמעותי במשקל הגוף עשוי לגרום לאובדן נפח החזה, ועלייה חוזרת במשקל לא תמיד משיבה את המצב לקדמותו. במקרים אלה הרמת חזה בלבד אינה מספקת, והרופא עשוי להמליץ על שילוב בין הרמה והגדלה של החזה. במהלך ניתוח הרמה והגדלה של החזה מוחדר מאחורי השד שתל סיליקון המתווסף לנפח הכולל עם רקמת השד, ומסייע בשילוב עם הידוק המעטפת העורית – לעיצוב השד. הניתוח משיג מראה זקוף ומודגש, עם מלאות בקוטב העליון של השד ומראה נשי ומצודד.

תמונות לפני ואחרי – הרמת חזה

תוצאות ניתוח הרמת חזה -צד ימין תוצאות ניתוח הרמת חזה - חזית תוצאות ניתוח הרמת חזה - צד שמאל הרמת חזה תמונות לפני ואחרי הרמת חזה תמונות לפני ואחרי ניתוח הרמת חזה מקרה 6 צד ימין ניתוח הרמת חזה מקרה 2 צד ימין הרמת חזה מקרה 5 צד ימין

איך מתחילים?

אחרי שהחלטת שאת מעוניינת להתקדם בתהליך לקראת ניתוח הרמת חזה, או אם את רק מתעניינת באפשרויות העומדות לפניך, מומלץ לקבוע פגישה עם כירורג פלסטי מומחה. הרופא יערוך ייעוץ מקיף ויסייע לך להחליט האם את מתאימה לניתוח, ולאיזה סוג ניתוח. במהלך הפגישה עם המנתח מומלץ לשתף  אותו בציפיות וברצונות שלך, והמנתח ימנה את האפשרויות העומדות בפנייך, את מהלך הניתוח ואת הסיכונים הכרוכים בו.

אם את שוקלת לעבור ניתוח הרמת חזה, חשוב שתפני לבדיקה וייעוץ אצל כירורג פלסטי מומחה, שיוכל לסייע לך לבחור באפשרות המתאימה ביותר עבורך. אחרי שיחה מקיפה, בדיקה גופנית ואף הדמיה של ניתוח חזה והתוצאה המקווה כבר במרפאה, תוכלי להתקדם בלב שלם לטיפול המתאים לך, ולהרגיש שמחה ושלמה יותר עם הגוף שלך.