ניתוח הצמדת אוזניים לפני ואחרי (כולל תמונות)

תוצאות ניתוח אוטופלסטי - חזית

אוזניים בולטות, כאלו שאינן מוצמדות לראש, לא נחשבות לבעיה רפואית ואינן יוצרות מגבלה או סיכון כלשהו שידוע לרופאים. עם זאת, המצב הייחודי הזה מזמן לחיים לא פעם התמודדות חברתית ונפשית לא פשוטה. ילדים עם אוזניים בולטות עלולים לסבול מהקנטות והצקות לא פשוטות מצד הסביבה הקרובה. ואם זה לא מספיק, גם כאשר הם מתבגרים, חוסר הביטחון יכול ללוות אותם ולהשפיע על ההערכה העצמית ועל היכולת לקיים אינטראקציה בריאה עם אחרים.

הבולטות של האוזניים נגרמת משינויים במבנה האפרכסת – ברוב המקרים כתוצאה מהתפתחות של כפל בתוכה או מהגדלה חריגה של החלק הקעור באפרכסת. מדובר במצב מולד שלרוב יש לו מרכיב תורשתי. למרבה המזל, כיום בהחלט ניתן לטפל בבעיה בעזרת ניתוח די פשוט להצמדת אוזניים – אוטופלסטי (Otoplasty).

למי מתאים ניתוח הצמדת אוזניים?

הניתוח מתאים לכל מי שמעוניין לשנות את מראה האוזניים שלו ובכך לשפר את האסתטיקה הכללית של הפנים. את הניתוח מומלץ לבצע החל מגיל 5 או 6, מכיוון שזהו השלב שבו רוב ההתפתחות של האוזן כבר מסתיימת ורוב הסחוס באזור כבר נוצר. בשפה פשוטה, זהו הגיל שבו האוזן מגיעה לגודלה המלא.

ברוב המקרים, נעדיף לבצע את הניתוח בתקופת הילדות כדי למנוע ככל שניתן חוויות לא נעימות בתקופה הרגישה והמעצבת הזאת. עם זאת, מדובר בהליך שנפוץ ביותר גם בקרב מבוגרים שתמיד רצו לשנות את מראה האוזניים אך מעולם לא התאפשר להם לעשות זאת.

איך מתחילים את התהליך?

אם אתם רוצים לשנות את מראה האוזניים שלכם או של ילדיכם, הדבר החשוב ביותר שיש לעשות בשלב הראשון הוא לבחור במנתח פלסטי מוסמך ומנוסה ולקבוע תור לפגישת ייעוץ ואבחון. בפגישה הזאת תתבצע בחינה מדוקדקת של מבנה האוזן ושל האזור המקיף אותה וכן יתבצעו בדיקות של המצב הרפואי של המטופל ומידת ההתאמה שלו להליך הכירורגי.

לפני הניתוח ייתכן כי יידרשו גם בדיקות דם לבחינה מעמיקה של המצב הרפואי ולהפחתת הסיכון לסיבוכים בזמן הניתוח.

מה בדיוק עושים בניתוח הצמדת אוזניים (אוטופלסטי)?

ניתוח הצמדת אוזניים בדרך כלל אורך כשעתיים ומבוצע ברוב המקרים בהרדמה כללית כשמדובר בילדים. מבוגרים יכולים לבצע אותו גם בהרדמה מקומית עם טשטוש כדי להימנע מההתאוששות הארוכה אחרי ההרדמה ומהסיכונים שכרוכים בה.

במהלך הניתוח מבצעים חתך קטן מאחורי האפרכסת שבאוזן – מקום שאינו נראה לעין. לאחר מכן המנתח מסיר סחוס עודף וכן עודפי עור מהאזור. הניתוח נחשב כאמור פשוט ביותר, אך הוא דורש מיומנות של הרופא ויכולת לעצב מחדש את מראה האוזן בלי לפגוע בסחוס הקיים או לייצר כפלים חדים ולא אסתטיים.

למה לצפות בהחלמה מהניתוח?

ניתוח אוטופלסטי הוא כאמור ניתוח די פשוט וגם ההתאוששות ממנו נחשבת יחסית מהירה. בשבוע שאחרי הניתוח יהיה צורך ליטול אנטיביוטיקה כדי להפחית את הסיכון לזיהום. התפרים שיבוצעו בהליך הכירורגי נספגים בעור ואין צורך להסירם במפגש נוסף אצל הרופא.

בשלב הראשון יכולה להופיע נפיחות באזור, שתרד בהדרגה תוך כמה שבועות. בדרך כלל לאחר תקופה של בין שלושה חודשים לחצי שנה ניתן יהיה לראות את התוצאה הסופית.

תמונות לפני ואחרי של הצמדת אוזניים

תוצאות ניתוח אוטופלסטי - צד שמאל תוצאות ניתוח אוטופלסטי - חזית תוצאות ניתוח אוטופלסטי - צד ימין ניתוח אוטופלסטי - תוצאות - חזית ניתוח אוטופלסטי - תוצאות - צד שמאל הצמדת אוזניים לפני ואחרי - צדימין הצמדת אוזניים לפני ואחרי - חזית הצמדת אוזניים לפני ואחרי - צד שמאל