"ואף על פי חן"

שיפוץ אף - ניתוח לעיצוב האף

ניתוח לעיצוב האף הוא אחד הניתוחים הקוסמטיים הפופולריים ביותר. בקרב גברים הוא נמצא במקום הראשון, ובקרב נשים מדורג גבוה מאוד – כמובן רק אחרי הגדלת חזה ושאיבת שומן.
נשים וגברים רבים מעוניינים לעדן את צורת האף, לחדד את קצה האף, להנמיכו או להצר אותו.
לעיתים – מדובר בגבנון מינימלי בלבד המטריד את המטופלת שנים רבות עד שהיא אוזרת אומץ בליבה ופונה לייעוץ מקצועי.
כנראה שהפופולריות של תיקון פלסטי של האף נובעת ממיקומו האסטרטגי של האף במרכז הפנים.

למי שמתעניין בניתוח אף חשוב לדעת כמה עובדות:

מהלך הניתוח

הניתוח מתבצע דרך חתכים פנימיים מתוך הנחיריים, ולעיתים מוסיפים גם חתך בבסיס הגשר המפריד בין הנחיריים. זהו ההבדל בין תיקון בשיטה סגורה לבין תיקון בשיטה פתוחה.
כאשר התיקון מתמקד בגשר האף – הנמכתו או הצרתו, במיוחד אצל מי שלא נותח בעבר, השיטה הסגורה עדיפה שכן היא מקטינה את הבצקת ומקצרת את תקופת ההחלמה.
כאשר התיקון מתמקד גם באזורים המרוחקים של קצה האף, או במידה וכבר בוצעו ניתוחים קודמים – לעיתים עדיפה השיטה הפתוחה בה חושפים את המבנים העדינים הדרושים עיצוב כגון סחוסי האף הנמוכים. גם הצלקת החיצונית הקטנה – זניחה ומוצנעת אל מול החשיבות בהשגת תוצאה מעודנת, טבעית ומאוזנת. בקיצור – הצורה הסופית היא שקובעת!

החלמה

תקופת ההחלמה הראשונית נחלקת לשניים – השבוע הראשון בו מונח גבס על גשר האף, ובהמשך עוד כשבוע-שבועיים עד חלוף שטפי הדם והבצקת – זו התקופה המוקדמת, אשר בה מקפידים על מרבית הכללים החשובים. חשוב למשל – להימנע מחשיפה לשמש בתקופה זו – כדי להחיש את חלוף הבצקת והאודם על גשר האף.
לאחר סיום התקופה המוקדמת – האף כבר נראה מוקטן ומעוצב, והמטופלים כבר זוכים לקומפלימנטים, אולם תקופת ההחלמה עדיין לא הסתיימה – ומקובל לדבר על תוצאה סופית כעבור כשנה.
בהמשך עם ההזדקנות, ממשיך גם האף להזדקן – ולעיתים אנו רואים את השינוי המופיע אצל מטופלים שעברו ניתוח אף מוצלח והיו שבעי רצון שנים רבות – אך התוצאה נפגעה עם השנים והאף שנראה בעבר טבעי – הופך עם הזמן למוגזם ומנותח מדי.
זו גם הסיבה להקפיד בניתוח האף הראשוני על תוצאה מאוזנת ובטוחה – לא להקטין את האף יתר על המידה ולשמור על יציבות השלד הגרמי והסחוסי. מבחן התוצאה בכל ניתוח – הוא מבחן ארוך טווח, ורפואה איננה מדע מדויק מכיוון שהגוף האנושי והרקמה מתנהגים בצורה בלתי ניתנת לחיזוי מדויק עם הזמן.